Muke sa parkiranjem u stambenim blokovima – o novim mestima odlučuju gradski urbanisti

Izvor: RTS, 17.Jun.2019, 17:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Muke sa parkiranjem u stambenim blokovima – o novim mestima odlučuju gradski urbanisti

Parkiranje je veliki problem, a mnogi to shvate tek posle kupovine stana. Stanari Kumodraške ulice broj 457 u Beogradu rešili su da deo zelene površine pretvore u parking pa su na vrat navukli i komunalnu policiju. Za gradnju novih parking mesta Sekretarijat za saobraćaj nije adresa, već urbanisti.
Kad i oko zgrada Kumodražu, okruženih zelenilom ili sličnim rastinjem nema dovoljno mesta za parkiranje, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << pa su tragovi guma na travi svedok na šta su se meštani odlučili, da parkiraju bliže zgradi.

Vera Ralić, jedna od stanarki uz Kumodraškoj 457 kaže da je zbog manjka parking mesta prinuđena da parkira na zelenoj površini.
I Komunalna policija ispiše povremeno kazne za parkiranje na zelenoj površini. Žale se na takve kazne žitelji mnogih delova grada ili četvrti. Obično dođu na poziv ili prijavu komšije, a i sami smo često u prekršaju. Parkiranje i zaustavljanje zabranjeno je na trotoaru, sem ako nije drugačije obeleženo.
Ostavljanje vozila na travnjaku je kao alarm. Fotografija je dovoljna da sudija  odredi kaznu. Nevolja je što je predviđeni parking za žitelje udaljen i nepouzdan.
"Problem je i zimi i leti, sa dvoje male dece po vrućinama i po snegu preći tu razdaljinu", žali se jedna od stanarki, Danka Đurić.
Milorad Maletić ističe da je za dve decenije koliko tu stanuje obijeno na desetine privatnih i službenih vozila. Tvrdi da su mu lopovi skidali delove sa automobila, istakali gorivo, krali komplet prve pomoći, muzički uređaj. Stanari ukazuju da su pisali su na mnoge adrese, tražili rešenje, ali su brzo dobijali odgovor o nenadležnosti.
Maletić ističe da od kada su postavili kameru koja gleda na parking nisu imali nijedan problem. Međutim, kako kaže, zbog komunalne policije kamera im više ništa ne znači.
Po ugledu na komšije iz susedne zgrade, koji su to sami uradili i izbetonirali, ali i napravili dodatni parking pored kružnog puta, što ne bismo mogli i mi, kažu sagovornici.
Sekretarijat za saobraćaj obeležava parking mesta samo u okviru ulica i sličnih površina, pa se manjak parking mesta ne može rešiti u okviru ulice, piše u saopštenju. To je urbanistički problem – da li zelena površina između zgrada ili blokova može biti rešenje, odlučuje Sekretarijat za urbanizam i Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju grada.
To je adresa za slične probleme, osim ako parking nije odlučjući faktor za kupovinu stana.
Ne grade se uvek podzemne garaže u zgradama, a parking mesto po stanu, iako postoji, je malo, jer često svi u porodici voze. I investitori obmanu kupce. Prodaju stanove u zgradi, a posle je okruže novim zdanjima, pa kad kupujete gledajte šta sve ulazi u cenu. Pazite na parking i na vidik. Ako vam je automobil daleko, a gledate u komšijin prozor, ipak ste loše investirali.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.