Moderni autobusi, siguran i udoban način prevoza

Izvor: RTS, 15.Jun.2016, 18:05   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Moderni autobusi, siguran i udoban način prevoza

Jedan od najsigurnijih načiina prevoza jeste prevoz autobusom. Skoro svi veći izumi u vezi sa bezbednošću u vožnji prvo se testiraju i ugrađuju u autobuse. Što su noviji oni su sigurniji, a to pokazuju i statistički podaci da je kao i kod aviona u 85 odsto nesreća kriv ljudski faktor. Ekipa RTS-a posetila je fabriku "Setra", gde je mogla da sagleda napredak koji je postignut u ovom vidu transporta.
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Moderni autobusi snabdeveni su mnogim sistemima bezbenosti koje nemamo čak ni u svojim automobilima. Mnogi i ne znaju da je brzina pojedinih autobusa limitirana na 120 km na čas sto je evropski standard. Autobusi nekada i sad dva su skoro nedostižna sveta po pitanju udobnosti i onoga šta sve putnik može tokom vožnje da koristi. Gostujući u fabrici "Setra" - "Mercedesovoj" podružnici za autobuse i posetom njihovom muzeju, ekipa RTS-a mogla je da sagleda napredak koji je postignut u ovom vidu transporta.

"Imamo celu istoriju iza sebe - od kamionskih do samonosećih šasija koji smo poizveli još 50-tih godina prošlog veka. Danas imamo autobuse koji bi uskoro mogli da se kreću bez vozača. Imamo auto-pilote, sve uređaje za bezbedno kočenje, i naravno internet, bar, toalet, pa i pravo kupatilo", navodi Udo Suring iz "Setre".
Kako je naglasio, moderan autobus kosta i do 700 hiljada evra koliko i bolji trkački automobil ili nekoliko ferarija, putnike vozi od hotela do aerodrma.
Domaće turističke organizacije muku muče da pronađu pravog prevoznika koji može da ispuni sve uslove pouzdanog i sigurnog transporta.
"Na svaka četiri sata prave se pauze i smena vozača, a na svakoj destinaciji, vozači u autobusu imaju priliku da se odomore istuširaju i spreme za povratak", kaže Ljubiša Nešovanović iz turističke agencije "Robinson".
Stručnjaci upozoravaju da je uzalud da proizvođači ugrađuju sigurnosne sisteme kada ih srpski prevoznici ne koriste.
"Ukoliko se deca koja se organizovano prevoze na ekskurziju ili letovanje ne vezuju na mestima na kojima postoji sigurnosni pojas, odgovornost je na nastavniku ili vođi puta. U slučaju nesreće i povređivanja dece zbog nevezivanja pojasa, nastavnici odgovraju i krivično i materijalno", ističe Damir Okanović iz Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.
Autobusi su i strateški proizvod svake zemlje. Mali broj zemalja ih proizvodi u Evropi, a Srbija je imala nekoliko fabrika od kojih je jedino preživeo "Ikarbus" zahvaljujući saradanji sa "Mercedesom". Uskoro, kako saznaje RTS, ta saradnja biće proširena novim modelom autobusa po licenci "Mercedesa" za međugradski prevoz.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.