Miloš u Šumaherovom timu

Izvor: Politika, 25.Maj.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Miloš u Šumaherovom timu

Miloš Pavlović u ekipi sa Mihaelom Šumaherom u utakmici protiv prve postave Kneževine Monako

Svetski džet-set ponovo se okuplja u Monte Karlu, gradu kocke, glamura i velikih poreskih olakšica, kako bi za vikend posmatrao okršaj najboljih vozača Formule 1, u jednoj od najvećih događaja sezone, Velikoj nagradi Monaka. Među zvezdama Holivuda, aktuelnim i zaboravljenim političarima i najbogatijim ljudima sveta, znanim i neznanim, koji su došli da osete miris benzina i >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << spaljenih guma na licu mesta, našao se i jedini kandidat Srbije za članstvo u ekskluzivnom klubu vozača Formule 1. Automobilski knjaz Miloš Pavlović odigrao je humanitarnu fudbalsku utakmicu protiv princa Alberta od Monaka.

Kapiten najboljih vozača sveta, mladi penzioner Formule Mihael Šumaher, u svoj fudbalski tim uvrstio je i Miloša, kako bi se suprotstavio ekipi vladara mikrokneževine, raskošnog skloništa za one koji smatraju da kod kuće plaćaju prevelik porez. Fino društvo je pikalo fudbal na stadionu "Luj Drugi": Sergej Bubka, Maks Bjađi, prinčevi sestrići, momci iz Formule...

Milošu nije bilo teško da zaigra fudbal sa slavnim facama. Od 1992. godine, kad je profesionalno počeo da se bavi automobilizmom, zbog sticanja kondicije, pretrčao je više od 15.000 kilometara.

Ali, njegova trka života još nije završena. On već dugo trči svoj maraton, toliko uobičajen za ljude poput njega u današnjoj Srbiji. Miloš treba da ubedi finansijere, političare, medije i ostale igrače da je prisustvo jednog Srbina u najvećem cirkusu na svetu, Formuli 1, u kome caruju "artisti" poput Alonsa, Raikonena, ili Mase, stvar od vrhunskog nacionalnog interesa. Jelena, Novak i Ana već vladaju svetskim tenisom, ali, najveći samit multinacionalnih korporacija koji putuje svetom, a mnogi to putešestvije nazivaju i auto-trkama, decenijama čeka na jednog Srbina. Njegova pojava na Velikoj nagradi Monaka, u kojoj bi, na zagrevanju, urlao bolid iscrtan srpskom trobojkom, marketinški je neuporedivo vrednija od godišnje pretplate na Si-En-Enu, računajući kao kusur i plaćene tekstove u "Njujork tajmsu".

Mladić koji je bio svetski prvak u kartingu 1996. godine u Japanu, kada su ga prozvali "srpski Sena", uspeo je prošle godine da ipak okupi nekoliko sponzora iz reda javnih preduzeća. Uspeo je da dođe i do Koštunice, poklanjajući mu kacigu sa sloganom "Za Srbiju na pol poziciji". Ove godine je, za Srpsku novu godinu, Miloš sa premijerom bio domaćin našem zetu Berniju Eklestonu, jednom od najmoćnijih ljudi na planeti, većinskom vlasniku Formule 1, koji je oženjen lepoticom Slavicom iz Laktaša, varoši iz Republike Srpske, iz koje potiče i Milorad Dodik.

Ekleston je, osim obećanja da će investirati u Srbiju, najavio i da će pomoći Milošu da konačno sedne u kokpit nekog od slavnih timova Formule. Videćemo.

Miloševa biografija je tipična za talentovane mlade ljude koji nisu imali šansu za napredak u zemlji. Otišao je pre 13 godina i odmah upao u borbu sa konkurencijom iz sveta kartinga.

– Umesto da se probudim u Beogradu, rasanio sam se u hotelu jednog malog italijanskog gradića, na obali jezera Dezencano del Garda, u blizini Milana. Roditelji su me sa 13 godina odveli u Italiju – kaže Miloš.

Šest meseci je živeo sam u hotelu. Nije znao reč italijanskog. U hotelu je "imao" dve male sobe: u jednoj je bio krevet za spavanje, a u drugoj sto za pisanje domaćih zadataka. Hranio se u obližnjem restoranu, a posle škole pohađao dopunske časove iz italijanskog jezika.

Na stazi ga nije čekalo ništa bolje.

– Prvi put sam video pravu karting stazu, kordolu u krivini, semafor na startu, sudije i tribine pune gledalaca. Ostali vozači nisu bili drugovi kao u Srbiji.

Miloš je bio je samo novi konkurent koga su po svaku cenu hteli da pobede. Prilaz krivini, prolazak, kočenje, sve je bilo drugačije.

Posle pobede u kartingu, karijeru je nastavio u nekoliko serija jednoseda u Britaniji i Italiji. Počeli su i ozbiljniji problemi sa finansijama. Izborio se nekako i titula u italijanskoj F3 ga je konačno prikazala u pravom svetlu. O njemu je počelo da se priča i piše u zemlji, ali prava pomoć je izostajala. Sve do prošle sezone, kada se konačno izdvojio krug ozbiljnih sponzora. Sada vozi u italijanskom timu "Drako", prošlogodišnjem vicešampionu svetske serije "Reno".

Na sajtu "Reno sporta", i ove, kao i prethodne dve godine, Miloša Pavlovića stručnjaci proglašavaju za jednog od pet favorita za ulazak u Formulu 1.

Koliko je cirkus zaista daleko za Miloša? Superlicencu već ima. Šta mu još nedostaje, pored dobre vožnje? Sreća ili samo novac?

Aleksandar Apostolovski

[objavljeno: 25.05.2007.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.