Izvor: Blic, 11.Dec.2007, 13:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Lista 50 najmoćnijih u medijima
1.Željko Mitrović
Vlasnik najveće medijske korporacije u regionu koja obuhvata Televiziju „Pink", „Pink Montenegro", „Pink BiH", kao i 11 satelitskih kanala čije je emitovanje počelo protekle godine, a koji su veoma gledani u Sloveniji, Makedoniji, Bugarskoj, kao i u našoj dijaspori u Evropi, SAD, Australiji i Kanadi. Vlasnik je izdavačke kuće „Siti rekords", fabrike za štampanje CD i DVD izdanja, filmskog studija PFI u Šimanovcima, avio-kompanije >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << „Er Pink" i fabrike žvaka „Strong". Otac je četvoro dece.
2.Aleksandar Tijanić
Čelni čovek RTS-a uspeo je da izdejstvuje da se „obavezujuće uputstvo" Republičke radiodifuzne agencije o prenosu skupštinskih zasedanja preinači u „preporuku". Tijanić je Vrhovnom sudu tužio pomenutu RRA uz obrazloženje da „u uređivačku politiku Javnog servisa Srbije nijedno telo ne sme da se meša, niti bi RTS trebalo da podleže bilo čijem uticaju". Tako je dobio mogućnost da Drugi program RTS-a, umesto da se pretvori u poluskupštinski kanal, ipak zadrži komercijalni i konkurentski smisao.
3.Veselin Simonović
Duže od 10 godina glavni i odgovorni urednik „Blica", čiji se nastanak i intenzivan razvoj velikim delom podudara sa Simonovićevim učinkom u ovim dnevnim novinama. Skupština Beograda prošle godine dodelila je Simonoviću Nagradu grada Beograda za novinarstvo. Simonović je bio dopisnik nekadašnje „Borbe" iz Ljubljane, potom urednik u „Borbi", a zatim i u nedeljniku „Vreme". Jasnu opredeljenost za principe nezavisnog novinarstva postavio je i u „Blicu" i u izdanjima ove medijske kuće.
4.Veran Matić
Jedan od osnivača Radija B92, potom i istoimene televizije, uspešno je uklopio donedavno nezamisliv koncept - ozbiljne sadržaje i komercijalni program. Zadržavši na programima Radija i TV-a najuspešnije emisije, uporedo je ustalio i emitovanje, pre svega „Velikog brata". Uprkos početnim kritikama Matić je prebrodio opasnost - zadržao je stare gledaoce i pridobio novu publiku, što se odrazilo i na komercijalni uspeh ovog medija. B92 i dalje gaji ozbiljan pristup i istraživačko novinarstvo.
5.Milka Forcan
Potpredsednica najveće srpske kompanije „Delta". Prvi nezaobilazan razlog zbog kojeg je Milka Forcan na ovoj listi je činjenica da je „Delta" jedan od najvećih oglašivača u Srbiji. Ujedno, prilikom privatizacije „Večernjih novosti", holding „Delta" je postao i indirektni suvlasnik ovog tiražnog dnevnog lista. Milka Forcan je završila Ekonomski fakultet i u „Delti" je od osnivanja. Dugo se bavila i oblašću marketinga, za šta je više puta i nagrađivana, jedan je od osnivača Društva za odnose s javnošću Srbije.
6.Goran Stamenković
Čelni čovek producentske kuće „Emoušn" trenutno u Srbiji proizvodi ubedljivo najgledanije rialiti šou programe koji se emituju na tri najgledanije televizije. Ova kuća ostvarila je ogroman uspeh sa projektom „Veliki brat". „Emoušn" je vlasnik licence i za najgledanije emisije na RTS („48 sati svadba"), na TV „Pink" („Sve za ljubav" i „Menjam ženu"). Stamenković je medijsku karijeru započeo u „Pikselu", kompaniji koja se bavila kompjuterskom animacijom i reklamama, da bi 1997. osnovao marketinšku firmu „IM advertajzing".
7.Nenad Cekić
Predsednik Saveta Republičke radiodifuzne agencije čiji je glavni zadatak u protekloj godini bilo donošenje moralnog kodeksa među TV stanicama, koji podrazumeva zaštitu dece i maloletnika, kao i obavezu da se scene seksa, pornografije i nasilja emituju samo u noćnim satima... Sukobio se s Tijanićem oko prenosa skupštinskih zasedanja, ali je posle mišljenja Vrhovnog suda preinačio svoju „obavezujuću odluku" u „preporuku". Diplomirao je 1991. godine na Filozofskom fakultetu u Beogradu gde je 2003. i doktorirao.
8.Srđan Šaper
Direktor predstavništva velike marketinške agencije „Meken Erikson" za jugoistočnu Evropu i član GO Demokratske stranke. Nekadašnji lider VIS „Idoli" osnovao je 1995. godine agenciju „Idols & Friends", a dve godine kasnije dobio je franšizu od američke agencije „Meken Erikson" za zapadni Balkan. Bio je predložen za člana Saveta za promociju Srbije, ali u njegovom radu nije želeo da učestvuje. U DS se učlanio 1990. Blizak je s predsednikom Srbije Borisom Tadićem. Diplomirao je filmsku režiju i glumio u filmu „Davitelj protiv davitelja".
9.Atila Mihok
Direktor „Blic Pressa", člana velike švajcarske kompanije „Ringier group" koja izdaje novine u 11 zemalja u Evropi i Aziji. Mihok je u Srbiji na čelu tri dnevna lista i dva nedeljnika. Ujedno, Atila Mihok je direktor i „Ringier" izdanja u Mađarskoj od 1. novembra 2007. Studirao je informatiku i ekonomiju, a karijeru u izdavačkoj delatnosti započeo je 1997. u dnevnom listu „Nemzeti Sport", koji je 1998. prešao u vlasništvo kompanije „Ringier". Od 1999. do 2001. Mihok je bio direktor IT sektora, a 2001. postao je direktor sportske grupe u ovoj zemlji.
10.Dragan Đilas
Ministar bez portfelja zadužen za nacionalni investicioni plan. Jedan od osnivača velike agencije „Dajrekt medija" koju je, po sopstvenim rečima, napustio kada je počeo da se bavi politikom. Pre funkcije ministra bio je direktor Narodne kancelarije. Kao student je bio novinar na Radiju B92, jedan od vođa studentskih protesta 1992. godine, a potom se angažovao u uspešnim produkcijskim i marketinškim poslovima. Jedan je od osnivača humanitarne nevladine organizacije „Naša Srbija" i blizak je s predsednikom Srbije Borisom Tadićem.
11. Manojlo Vukotić
Glavni urednik „Večernjih novosti", dnevne novine koja je nedavno proslavila 54. godine postojanja. Vukotić je ostao glavni urednik lista i posle promene vlasničke strukture. Iskustvo i ugled sticao je u vreme uređivanja „Borbe", zatim je kratko vreme bio prvi glavni urednik „Blica", potom „Glasa javnosti", da bi nakon 5. oktobra došao na čelo „Novosti".
12. Srđan Janićijević
Generalni direktor preduzeća „Politika novine i magazini" nedavno se suočio sa zahtevima sindikata novinara ovog lista za njegovu smenu i smenu glavne urednice. U „Politici" nemački VAC i „Politika" AD imaju jednaki udeo i pravo u odlučivanju. Janićijević je nadležan za uređivačka i izdavačka pitanja, dok nemački partner odlučuje o poslovnim potezima najstarijeg dnevnog lista u Srbiji.
13. Đoko Kesić
Glavni urednik dnevnog lista „Press", koji se tokom protekle godine uvrstio među najtiražnije dnevne novine u zemlji. Kesić, nekadašnji novinar „Borbe" i „Naše borbe", postao je jedan od rodonačelnika novina drugačijeg kova. Pre uređivanja „Pressa", bio je glavni urednik „Kurira".
14. Jelena Dakulić
Direktorka dnevnih izdanja kompanije „Ringier" koja u Srbiji izdaje tri dnevne novine sa više regionalnih izdanja, u ukupnom dnevnom tiražu od preko 400.000 primeraka. Završila je Filološki fakultet u Beogradu, trenutno je na postdiplomskim studijama MBA, odsek za menadžment. Pokrenula je regionalna izdanja „Blica", „24 sata", prve besplatne novine u Srbiji, a posle godinu dana pokreće i dnevne novine „Alo".
15. Robert Čoban
Vlasnik izdavačke kuće „Kolor pres grup" koja objavljuje 90 časopisa. Najprodavaniji među njima je tabloid „Svet", koji je nedavno ušao u 15. godinu postojanja i proslavio 500. broj. List je slavu stekao škakljivim tekstovima i provokativnim fotografijama ličnosti sa estrade.
16. Aneta Ivanović
Aneta Mihajlović, danas Ivanović, 15 godina je uspešno obavljala različite poslove na televiziji. Bila je novinar, urednik, producent i menadžer na Studiju B, RTS-u, BK TV i TV „Košava". Danas je direktorka „Adrenalina", kuće koja realizuje šou-programe „Piramida", „Karaoke obračun", „Draga mama", „FK Tehničari", „Marko Živić šou", „Katarina"... Ova kuća je nedavno lansirala i seriju „Vratiće se rode".
17. Ljubica Marković
Direktorka i jedan od osnivača novinske agencije Beta, koja već godinama slovi za vodeću, pouzdanu i najčešće citiranu agenciju u zemlji. Pre osnivanja Bete, Ljubica Marković je već bila u istom poslu, kao dopisnik agencije Tanjug iz Rima.
18. Dragoljub Žarković
Glavni urednik nedeljnika „Vreme". Novinar i urednik velikog ugleda, priznati kolumnista i čest gost u televizijskim emisijama u kojima se govori o najvažnijim društvenim događanjima. U nedeljniku „Vreme" je od njegovog osnivanja. Nedavno je upozorio da čak i kvalitetni mediji lako gube kredibilitet prilikom izborne kampanje, što svedoči da je pritisak političara na njih jak, kao i da je izuzetno prisutan uticaj krupnog kapitala.
19. Ljiljana Sajlović
Glavni i odgovorni urednik „Politike", odličan poznavalac međunarodnih odnosa i rada Međunarodnog tribunala u Hagu. Trenutno se suočava s protestom dela zaposlenih u „Politici", a nije se ustezala da objavi kako „Delta" vrši pritisak na zaposlene u ovoj medijskoj kući. Bila je novinarka u nedeljnicima „Vreme" i NIN.
20. Radoslav Rodić
Vlasnik „Kurira" i „Glasa javnosti". Suočen je sa odlaskom velikog broja zaposlenih u svojim novinama, kao i sa sve jačom konkurencijom među medijima sličnog profila, što se neminovno odrazilo na nekada veoma tiražni „Kurir".
21. Slobodan Reljić
Glavni i odgovorni urednik NIN-a, povremeno gost-komentator u TV emisijama čije su teme aktuelna politička i medijska događanja u zemlji. Diplomirao je žurnalistiku u Beogradu i završio stručni kurs u Americi.
22. Olja Bećković
Autorka i voditeljka „Utiska nedelje", najduže emitovane emisije u Srbiji, u kojoj gostuju najvažniji političari i javne ličnosti iz zemlje. Ujedno je i kreativni direktor oglasne agencije „LoweIdols&Friends". Diplomirala je glumu na Fakultetu dramskih umetnosti, ali se posvetila novinarstvu.
23. Mira Adanja-Polak
Decenijama prepoznatljivo novinarsko ime sa velikim ugledom u TV novinarstvu i među kolegama. Novinarka s jakim međunarodnim kontaktima, autorka emisije „Mira Adanja-Polak i Vi" koja se emituje na RTS-u. Za sagovornike je imala brojne uticajne goste iz zemlje i inostranstva.
24.Srbobran Branković
Direktor agencije za istraživanje javnog mnjenja „Medijum Galup". Istraživanja ove agencije su veoma relevantna u mnogim oblastima - od političkih rejtinga stranaka, opredeljenosti građana za priključenje EU, pitanjima od vitalnog značaja za život građana, do gledanosti emisija na televizijama. Poslednje istraživanje „Medijum Galupa" pokazalo je da finansijsku pismenost u Srbiji ima samo 40 odsto građana.
25. Srđan Bogosavljević
Direktor agencije za istraživanje javnog mnjenja „Stratedžik marketing", na čijem je čelu od 1996. godine. Između ostalih istraživanja, njegova agencija uradila je istraživanje i za Nezavisno udruženje novinara Srbije, prema čijim rezultatima čak 81 odsto novinara smatra da je novinarstvo politizovano, a 41 odsto da je korumpirano. Za profesionalnost novinarstva opredelilo se 22 odsto ispitanika.
26. Nenad Lj. Stefanović
Urednik Informativnog programa RTS-a od velikog poverenja direktora ove medijske kuće. Stefanović se može pohvaliti sve većom gledanošću informativnog programa, pre svega udarnog „Dnevnika 2", ali i političkih emisija za koje je zadužen. Radio je kao novinar u „Vremenu" i u „Večernjim novostima", a dobitnik je novinarske nagrade „Jug Grizelj" za 2001. godinu.
27. Srđan Đurić
Bivši šef vladine kancelarije za saradnju sa medijima, sada savetnik premijera Koštunice za odnose sa medijima. Bio je novinar Studija B, potom glavni i odgovorni urednik BK TV i zamenik glavnog i odgovornog urednika novinske agencije FoNet. Izveštavao je s pregovora o bivšoj Jugoslaviji iz sedišta UN u Ženevi i Njujorku.
28. Žaklina Nikolić-Kušić
Generalni menadžer marketinške agencije „Publicis Group Srbija". Idejni tvorac i pokretač časopisa „MS Marketing Srbija", direktorka oglasne agencije LPT.
29. Tanja Jordović
Urednik Informativnog programa TV „Pink". Jedan od autora i voditelja „Nacionalnog dnevnika". Karijeru je započela u Studiju B.
30. Aleksandar Timofejev
Direktor i glavni i odgovorni urednik Televizije Studio B. Autor brojnih autorskih emisija, dugo radio na Studiju B, potom na Radiju i TV B92, da bi se kao urednik vratio u kuću u kojoj je započeo novinarsku karijeru.
31. Dragana Nikolić-Solomon
Šef Odeljenja za medije Misije Organizacije za evropsku bezbednost i saradnju u Srbiji. Bila je direktorka Balkanske istraživačke mreže u Srbiji.
32. Den Bejts
Generalni direktor televizije „Foks" u Srbiji, koja u prethodnih godinu dana nije uspela da se pozicionira kako je najavljivano i očekivano od ovog medijskog giganta. Den Bejts došao je na ovo mesto iz Bukurešta, a bogato televizijsko iskustvo je tokom tri decenije sticao na američkim TV stanicama Ej-Bi-Si, En-Bi-Si, Si-Bi-Es i, naravno, „Foksu".
33. Danko Đunić
Jedan od osnivača i vlasnika TV „Avala" koja je 2006. godine, mimo očekivanja javnosti, uspela da dobije nacionalnu frekvenciju za emitovanje programa. Televizija „Avala" u međuvremenu nije načinila veliki pomak ka uspešnim televizijskim stanicama. Danko Đunić je ujedno i predsednik Udruženja „Privrednik", u kojem se okupljaju najuticajniji poslovni ljudi Srbije.
34.Dragan Šolak
Direktor SBB-a, najvećeg kablovskog operatera u Srbiji koji trenutno ima preko 250.000 pretplatnika. U svojoj ponudi SBB ima više od 100 satelitskih kanala.
35. Ivan Stanković
Vlasnik agencije „Communis" koja u medijima zastupa najveće domaće kompanije. Već godinama na festivalima u zemlji i inostranstvu osvaja priznanja za najbolje reklame. „Communis" produkciono realizuje emisiju „Bingo" na Radio televiziji Srbije.
36. Zoran Sekulić
Urednik novinske agencije FoNet, koja je uz konkurentsku Betu branila čast agencija u doba propagandne isključivosti. Sem agencijskih vesti, FoNet u svojoj ponudi ponudi ima i video-materijal.
37. Nadežda Gaće
Jedan od osnivača Nezavisnog udruženja novinara Srbije i sadašnja predsednica Udruženja. Pre izbora za predsednicu NUNS-a bila je predsednica Suda časti ove organizacije. Aktivna u problemima koji narušavaju ugled profesije. Napustila je RTS kada je državna televizija postala Miloševićev servis i potom radila u brojnim medijima.
38. Stanko Crnobrnja
Američki TV đak i doktor iz oblasti medijske kulture. Jedan od naših najpoznatijih televizijskih reditelja, osamdesetih sa šou programom „Beograd noću" nagrađen „Zlatnom ružom Montreala". Jedan od suvlasnika crnogorske televizije „In". Postavio televiziju „Avalu" na noge i potom je napustio. Trenutno realizuje emisiju „Karaoke obračun" i priprema prenose sa predstojeće „Univerzijade".
39. Srđan Predojević
Odgovorni urednik „Beogradskog programa" na Radio televiziji Srbije u okviru kojeg se emituje „Jutarnji program" i „Beogradska hronika". Kao urednik ovih programa uspeo je da u svojim terminima po gledanosti potuče konkurenciju.
40. Miloš Vasić
Novinar nedeljnika „Vreme" u elektronskim medijima i dalje jedan od najčešćih sagovornika na teme kriminala u Srbiji. Napisao je veoma tiražnu knjigu „Atentat na Zorana" o ubistvu premijera dr Zorana Đinđića.
41. Gordana Suša
Glavna urednica VIN produkcije sa velikim ugledom među kolegama i u javnosti. Bila je predsednik NUNS-a, prethodno je dvadeset godina provela u Radio-televiziji Beograd.
42. Bane Antonić
Devedesetih je stvorio popularnu muzičku emisiju „MTS - muzička televizija Srbije", koja je pomogla formiranju čitave rokenrol scene u Srbiji. Danas je suvlasnik televizije Muzičke televizije Srbije i koproducent popularnih televizijskih serija poput „Pozorišta u kući". U njegovim studijima realizuju se brojne serije i televizijske emisije. Priprema projekat „Osamdesete" o domaćoj novotalasnoj sceni.
43. Predrag Koraksić Koraks
Najpoznatiji srpski karikaturista u poslednjih petnaest godina. Za njegove karikature sami novinari priznaju da su rečitije od mnogih tekstova. Slavu je doživeo karikirajući porodicu Milošević-Marković i pripadnike tadašnje opozicije, ali svojim karikaturama ni danas ne štedi nikoga.
44. Luka Mičeta
Direktor agencije Tanjug. Radio je u NIN-u i bio je urednik internet izdanja. Jedan od osnivača Centra za međuetničku komunikaciju sa sedištem u Beogradu.
45. Danica Vučenić
Autorka i urednica najslušanije i najkvalitetnije informativne radio-emisije „Kažiprst" na Radiju B92.
46. Gordana Igrić
Direktor Balkanske istraživačke mreže - BIRN. Prethodno je godinama bila urednik londonskog Instituta za izveštavanje o ratu i miru.
47. Mirjana Bobić-Mojsilović
Prepoznatljiva novinarka i pisac, autorka više knjiga. Jedna od retkih novinarki iz pisanih medija koju su angažovali i za reklamne panoe. Kaže da namerava da i dalje piše, slika, kuva, sluša dobru muziku, gaji ruže i prijatelje. Vodi emisiju „Pogodi ko dolazi na večeru..." na TV „Enter".
48. Saša Popović
Od harmonikaša u bendu „Slatki greh" postao je urednik najgledanijih emisija u Srbiji: „Grand šou" i „Zvezde Granda". Najbliži je saradnik Lepe Brene i trenutno jedan od ljudi koji stvaraju estradne zvezde.
49. Mijat Lakićević
Glavni urednik „Ekonomist magazina", koji je za kratko vreme postao uticajan nedeljnik koji se bavi ekonomijom. Podaci ovog magazina mogu se uzeti za najrelevantnije iz oblasti ekonomije.
50. Duška Jovanić
Odnedavno urednica magazina FAME. Jedna od poznatijih novinarki u Srbiji, nekada je uređivala „Gloriju", „M magazin" i domaće izdanje „Plejboja".