Lazanski odgovara Šabiću: Ako prođe, prođe

Izvor: Politika, 04.Feb.2015, 23:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Lazanski odgovara Šabiću: Ako prođe, prođe

Odgovor komentatora „Politike” gospodinu Šabiću

Mislio sam da je moj prethodni odgovor uvaženom povereniku gospodinuRodoljubu Šabiću kraj naše prijateljske polemike na ovim stranicama, ali me je on svojim novim nastavkom „sage o migovima” vratio u svet filma „Maratonci trče počasni krug”.

Gospodin Šabić je prvo sasvim nestručno pokušao da uporedi moje objavljivanje podataka da avioni tipa „orao” i „g-4” nemaju radar, pa zato i ne mogu da >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << vrše ulogu presretača u vazdušnom prostoru, s podacima koje je agenciji Beta odbilo da pruži Ministarstvo odbrane. To da avioni „orao” i „g-4” nemaju radar jeste javni podatak u svim domaćim i stranim publikacijama o tim avionima, podatak star 40, odnosno, 33 godine.Kakve veze ima taj, pre 40 godina objavljeni podatak, sa vremenom koje avioni „mig-29” sada provode u borbenom dežurstvu, i koliko je pilota obučeno za letenje na tim avionima?

Famozni intervju, na koji se pozvao poverenik Šabić, jeste iz 2006. godine i u njemu nema ni reči o podacima koje je tražila Beta. Klasičan advokatski štos, ako prođe, prođe.

I konačno da bi dokazao kako su podaci koje je tražila Beta „normalni”, poverenik Šabić citira izjavu zamenika komandanta avijacije iz 2008. posle pada „mig-29” sa brojem 18105, u kojoj se kaže: „da je taj avion remontovan i da je raspoređen u 204. avio-bazu 25.5.2008. godine, da je avion dobio dozvolu za 10 godina upotrebe i 700 sati naleta i da je od tada leteo 75 časova u 145 letova, te da je kolega R.R. bio izuzetan pilot, imao je više od 900 sati naleta u karijeri, od toga 300 na ’migu’, samo u ovoj godini više od 20 sati, što je sasvim dovoljan broj.”

Gospodine Šabiću, pilot R.R je imao taj i taj broj letova, on je poginuo, što ste, naravno, vešto izbegli da kažete. Od tog trenutka broj njegovih letova nije više štićeni podatak, avion se srušio i nema ga više u evidenciji, pa i podaci o tom konkretnom avionu nisu više tajna. Osim toga, sve ovo što je izjavio zamenik komandanta avijacije posle te nesreće nema veze sa brojem sati u borbenom dežurstvu aviona „mig-29” u sistemu protivvazdušne odbrane. To naprosto kvalitetno nisu isti podaci. Vadite mrtve da bi u polemici dokazali nešto što se ne može dokazati. Maratonci...

Gospodine Šabiću, vi sada spominjete slučaj i vašu odluku iz 2012. godine, kada je Ministarstvo odbrane odbilo da tražiocu pruži informaciju o izveštaju o reviziji finansijskog poslovanja Ministarstva odbrane, jer se Ministarstvo odbrane pozvalo na „poverljivost” izveštaja. Vi kažete da je po sprovedenom postupku po žalbi, poverenik naložio da se dokument učini dostupnim tražiocu. Ali ne u celosti, jer je poverenik naložio da se niz određenih informacija zaštiti i ostanu nedostupne za javnost. Po vama, je onda Ministarstvo odbrane izvršilo deklasifikaciju određenih informacija, ali nekih nije. Što bi značilo da tek kada je Ministarstvo odbrane odbilo na startu da tražiocu pruži sve informacije, onda ste napravili „dil” sa Ministarstvom. Nešto može, a nešto ne može. Zašto niste i sada postupili tako? Ministarstvo odbrane je odgovorilo Beti na pitanja o ceni remontu aviona, na ostala pitanja je odbilo da odgovori.

Gospodine Šabiću, kao što agencija Beta ima izvore na aerodromu Batajnica i ja imam kolegijalne izvore u agenciji Beta. A što se tiče američke krstarice „Belknap” i atomskog oružja na njoj, prilažem moju reportažu iz zagrebačkog „Danasa”,broj 383, od 20.6.1989. godine, stranica 56. i 57. pod naslovom „Atomska tajna ’Belknapa’”.

Bilo mi je zadovoljstvo gospodine Šabiću...

Miroslav Lazanski

objavljeno: 04.02.2015.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.