Izvor: Politika, 01.Avg.2013, 23:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kulatrans vozi na rezervi

Zbog nedostatka novca za kupovinu goriva, preduzeće za prevoz putnika iz Kule drastično proredilo letnji red vožnje i svelo ga na četiri lokalne linije

Kula – Autotransportno preduzeće „Kulatrans“ nikako da prebrodi krizu u koju je zapalo dok je njime gazdovao Mile Jerković, s kojim je 2009. raskinut ugovor o privatizaciji. Vozni park je zbog zastarelosti desetkovan, nastali su ogromni dugovi. Oko 100 preostalih radnika je na minimalcu već tri i po godine, isplate >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << zarada kasne 10 meseci, račun preduzeća je u stalnoj blokadi, nema više ni novca za nabavku goriva, tako da je od 15 redovnih linija ukinuto čak 11.

– Zbog letnjeg raspusta smanjen je broj putnika, a funkcioniše samo nekoliko linija do obližnjih mesta. Nekako smo se dovijali i kupovali gorivo od prodatih karata, ali ukupan dnevni pazar sada jedva može da pokrije najosnovnije troškove, pa preti opasnost da potpuno obustavimo saobraćaj – kaže Milan Vojnović, šef saobraćaja u ovom nekada moćnom drumskom prevozniku, ističući da „Kulatrans“ ima 1,7 miliona dinara potraživanja koje ne može da naplati.

Skoro trećinu te sume ovom preduzeću duguje opština Kula, koja još nije izmirila dugove za prevoz đaka u iznosu od 560.000 dinara. Među većim dužnicima su i fabrike „Aska“ u Kuli, vrbaski „Karneks“, kao i autobuske stanice u Beogradu i Novom Sadu. Da bi se koliko-toliko održao drastično revidirani red vožnje, od lokalne samouprave, veli naš sagovornik, zahtevano je da svoj dug, ili makar deo, namiri kupovinom goriva, ali iz opštinske administracije stiglo je objašnjenje da bi to bilo „kršenje zakona“.

Predsednik opštine Kula Dragan Trifunović kaže da će dug lokalne samouprave prema „Kulatransu“ biti izmiren do kraja avgusta, mada to neće imati nikakvog uticaja da se preduzeće, makar i kratkoročno, izvuče iz višegodišnje poslovne agonije.

– Novac koji ćemo uplatiti ne može se upotrebiti za kupovinu goriva i maziva, pošto će, kao i sva naša dosadašnja izdvajanja za regresirani učenički prevoz, direktno s računa firme biti usmeren za namirenje zaostalih plata radnicima, zbog čega je preduzeće u blokadi – objašnjava Trifunović, navodeći da će opština biti prinuđena da raspiše tender za novog autoprevoznika u lokalu, ukoliko autobusi „Kulatransa“ prestanu da saobraćaju. Jer, dodaje, obaveza je lokalne samouprave da stanovnicima okolnih mesta obezbedi redovan prevoz do sedišta opštine.

Mogućnost izlaska iz dugotrajne krize zaposleni u ovom preduzeću vide u novoj privatizaciji, nadaju se tome, mada od poništavanja prethodne nije bilo zainteresovanih kupaca. Prema objašnjenju Milana Vojnovića, potencijalni kupci verovatno čekaju da „Kulatrans“ ode u stečaj, pošto će u tom slučaju preuzeti znatno manje zaposlenih od sadašnjeg broja, a prema ostalima neće imati obavezu da izmire potraživanja za neisplaćene zarade. 

P. Koprivica

objavljeno: 02.08.2013.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.