Izvor: B92, 24.Apr.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Korporativa društvena odgovornost

Beograd -- Korporativa društvena odgovornost, CSR, u Srbiji tek počinje da se razvija.

Mnoge kompanije počele su da ulažu novac kako bi rešile makar neke od problema u društvenoj zajednici, kao što su školstvo, zdravstvo, kultura, sport, umetnost. U rešavanju tih problema dosta mogu da pomognu mediji, izveštavanjem.

Društvena odgovornost kompanija u Srbiji je novina, pa zato mnogima nije jasno šta ona konkretno podrazumeva. Velike kompanije svoje poslovanje >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << sve češće usmeravaju ka društvu, što je način da se integrišu u zajednicu. Rešavajući mnoge probleme zajednice, kompanije bivaju sve bliže svojim korisnicima.

Gordana Velovan, PR menadžerka Hemofarma, kaže da Hemofarm ima politiku korporativne društvene odgovornosti. "To su briga o zaposlenima, ekologija, kultura, umetnost", kaže ona.

Miodrag Stojadinović, menadžer firme Filip Moris za odnose sa zajednicom, kaže da je ta firma odnos prema zajednici stavila u središte svog poslovanja. "Konkretno, pomogli smo više od 100 projekata u Nišu", kaže on. Za razliku od Srbije, u svetu su kompanije već decenijama društveno odgovorne. Da bi se što više približile korisnicima, one rešavaju pitanja drušvene zajednice tako što osluškuju šta su najveći problemi.

Leo Hauska, vlasnik multinacionalne kompanije Hauska i partner, kaže kako su pre nekoliko godina mnogi mislili da je CSR samo trend kompanija. "Sada je jasno da je CSR neophodan jer kompanije moraju da se integrišu u društvenu zajednicu i naprave strategiju kako bi pomagali zajednicu što više i bolje", kaže on.

Angažovanjem medija još bolje se rešavaju problemi koji tište društvo. Tako je, na primer, medijsko izveštavanje o Sigurnoj kući obezbedilo brojne donacije za žrtve porodičnog nasilja.

Veran Matić, direktor B92, kaže da je važno izveštavati o problemima koje kompanije pokušavaju da reše. "Angažovanje kompanija nije prioritet, naše je da izveštavamo o problemima u društvu", kaže Matić.

Da bi ostavile utisak pouzdanog partnera, svetske kompanije veliku pažnju posvećuju odnosima s javnošću i rešavanju društvenih problema. Zato bi srpska preduzeća trebalo da prepoznaju sve oblike društveno odgovornog ponašanja i da se razvijaju u tom smeru.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.