Korak u nauku

Izvor: Politika, 30.Nov.2008, 23:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Korak u nauku

Građani Srbije nisu „oguglali” na pozitivne informacije i slike, već i dalje sa radošću prihvataju i emocionalno „transformišu” pozitivne situacije, utvrdili su u svom istraživanju beogradski gimnazijalac Marko Čeperković i njegova vršnjakinja Sara Novaković iz Priboja

Valjevo – U Istraživačkoj stanici Petnica, kod Valjeva, koja slovi za jednu od najreprezentativnijih obrazovnih ustanova u ovom delu Evrope za rad sa mladima nadarenim za nauku, >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << prošlog vikenda je održana sedma po redu konferencija „Korak u nauku”. Da se o tom koraku ozbiljno razmišlja ustvrdio je i Božidar Đelić, potpredsednik Vlade Srbije i ministar za nauku, koji je otvorio ovu zanimljivu prezentaciju. Uz obećanje da će ministarstvo na čijem je on čelu u naredne tri godine završiti izgradnju druge faze stanice u Petnici, ministar je naglasio da je nauka naša velika perspektiva i da za nju dolaze bolji dani.

Tradicionalna konferencija „Korak u nauku” predstavlja završni deo složenog godišnjeg ciklusa seminara, kurseva i kampova koje je Istraživačka stanica Petnica organizovala sa učenicima srednjih škola sa prostora Srbije. Oko 100 učesnika predstavilo je 70 projekata iz 15 oblasti u okviru društvenih i prirodnih nauka. Tokom usmenih sesija ili video-projekcija oni su manirima ozbiljnih naučnih radnika branili svoje radove koji su prethodno morali da prođu kroz oštru trijažu mentora i stručnih rukovodilaca konferencije. Jedan od mladih istraživača Marko Čeperković, iz šeste Beogradske gimnazije, i njegova vršnjakinja Sara Novaković, iz Priboja, u svom radu bavili su se uticajem emocija na razumevanje reči i slike, pozitivnih, negativnih i neutralnih, koristeći fenomen primovanja na čovekovo ponašanje.

Došli su, vele, do saznanja da pozitivne slike ubrzavaju reakciju i brže se obrađuju u mozgu od negativnih. Ni Srbi nisu „oguglali” i ostali neutralni kad su emocije u pitanju, već da i dalje sa radošću i velikom brzinom prihvataju i „transformišu” pozitivne situacije. A Ivan Grahek, iz Treće beogradske gimnazije, obavio je istraživanje oblika nacionalne vezanosti iz 1973. što je zapravo nastavak istraživanja koje su svojevremeno obavili naši psiholozi.

Držeći se istih principa nacionalne vezanosti, odnosno njenih pet oblika: isključive nacionalne vezanosti, istaknute, podeljene, opšte ljudske i nepostojanja vezanosti koje su 1973. radili sa srednjoškolcima, on je to ponovio sa istom populacijom sa područja Kruševca i Pančeva. Aleksandra Dimić, iz Matematičke gimnazije, i Nemanja Uzelac, iz Zrenjaninske gimnazije, proučavali su određene karakteristike asteroida „Ariadna 43” koji se nalazi u asteroidnom prostoru između Marsa i Jupitera. Anika Kovač, iz gimnazije u Zrenjaninu, bavila se utvrđivanjem sociolingvističkog statusa mađarskog i srpskog jezika u Vojvodini. Sa kvalitetom vode u Zapadnoj Moravi u svom istraživanju nije bio, nimalo, zadovoljan Milan Kuvleković, gimnazijalac iz Čačka. Za razliku od njega Katarina Ilić, iz Beograda, utvrdila je da je voda iz Miljakovačkog izvora, u opštini Rakovica, dobra za piće, ali je i zamerila što se kontrola ne vrši češće i sveobuhvatnije...

B. Novović

[objavljeno: 01/12/2008]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.