Konelek – iz Zemuna za Boing i Erbas

Izvor: TangoSix.rs, 16.Nov.2015, 10:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Konelek – iz Zemuna za Boing i Erbas

Zbog čega smo izabrali „Konelek“ kao prvu kompaniju za koju verujemo da predstavlja budućnost Srpske vazduhoplovne industrije i samim tim deo našeg nedavno pokrenutog serijala?
Odgovor pre svega leži u ličnom odnosu, poznanstvu koje sam ostvario sa njenim prvim čovekom, vazduhoplovnim inženjerom i preduzetnikom Andrijom Ekmedžićem. Andrija se nakon uspešne višegodišnje karijere u Erbasu (Airbus) vratio u Srbiju sa željom da od svoje male privatne kompanije >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << napravi nešto veliko. Motivacija, inspiracija i agresivnost namere osećaju se kod Andrije i, da je sreće, bili bi to kvaliteti koje bi trebalo da poseduju i drugi preduzetnici, ne samo u vazduhoplovstvu.
Ako neko ima impresivan i raznovrstan portfolio, ako neko zaslužuje da otvori ovaj serijal i time zada ton kako bi trebalo da izgleda budućnost nove Srpske vazduhoplovne industrije onda je to „Konelek“. Bazirani u Zemunu, uskoro se sele u potpuno nove prostorije gde će na jednom mestu obuhvatiti sve svoje projektne i proizvodne aktivnosti.
Radovi na prvom vazduhoplovnom delu izvezenom za UAE / Foto: KonelekTango Six je ponovo seo sa Andrijom Ekmedžićem, vlasnikom i direktorom kompanije, koji nam je ispričao svoju priču.
– „Konelek“ je porodična privatna firma osnovana 1986. godine kao zanatska radionica. Od 1990. godine poslujemo kao društvo sa ograničenom odgovornošću a od 2011. počinjemo da radimo u vazduhoplovstvu.
Trenutno smo najveći proizvođač delova za „Erbas“ u Srbiji, što po broju različitih proizvoda iznosi preko 650. To su alati za održavanje aviona na zemlji – takozvana zemaljska oprema. Pravimo opremu za „Erbas“ A300, A310, A319, A320, A330, A340, A350, A380. „Konelek“ je drugi red dobavljača (2nd tier) za Erbas u ovome poslu. Između „Koneleka“ i „Erbasa“ je strana kompanija koja je direktni dobavljač „Erbasu“.
Pre nekoliko meseci izvezli smo prvi srpski vazduhoplovni proizvod u Ujedinjene Arapske Emirate. Za firmu „Strata Manufacturing PJSC“ napravili smo jedan sklopni alat koji je bio odličnog kvaliteta i vrlo konkurentne cene a namenjen je za Izradu delova za Erbas A350. Na osnovu tog uspeha, firma „Strata“ i dalje nas poziva na tendere a mi nastavljamo sa davanjem novih ponuda.
Direktor firme je dobitnik dve Erbasove nagrade u oblasti inovacija i ekološke efikasnosti / Foto: KonelekZa kompaniju „Trac Tooling Ltd“ napravili smo preko 100 različitih alata za “Rolls Royce” mlazne motore. Za kompaniju „FACC Operations“ „Konelek“ od oktobra 2014. učestvuje na razvoju kompozitnih i metalnih struktura za Erbas A350-900 i A350-1000. Na ovom poslu imamo direktan pristup na „FACC“ i „Erbas“ mreže kao i ovlašćenje za potpisivanje inženjerske dokumentacije, na primer crteža na osnovu kojih se odobrava proizvodnja delova. Sa ponosom možemo istaći da smo, prema našim informacijama, jedina kompanija u Srbiji koja je ikad imala pravo na ovakav pristup. – priča nam Andrija.
U segmentu generalne avijacije „Konelek“je uspešno učestvovao i na projektima izrade setifikacione dokumentacije i strukturnih izmena na kompletnim avionima u cilju dobijanja dozvole za prvi let.
– Zajedno sa firmama domaće vazduhoplovne industrije učestvovali smo i na projektima reverznog inženjeringa velikih montažnih alata za završno sklapanje celog aviona biznis klase. Za „Erbas“ i druge kupce smo projektovali preko 50 alata kao treći dobavljač u lancu. Dva alata koje je „Konelek“ projektovao su 2013. bili predloženi za „Erbasovu“ godišnju nagradu: alat za lasersko centriranje nosne noge i alat za lasersko podešavanje glavne noge stajnog trapa aviona A350. Takođe smo projektovali nekoliko alata za instalaciju šarkleta na A320.
Bitan deo usluga kompanija je projektovanje / Foto: KonelekNa regionalnom avionu kanadske proizvodnje radili smo proračun zamora i procenu veka strukture za glavnu nogu stajnog trapa 2012. godine a nekoliko naših ljudi je išlo u kancelarije proizvođača stajnog trapa u inostranstvo. Za razvojni centar „Erbasa“ u Bristolu Konelek je 2012. i 2013. razvio metode proračuna za hibridne metalno-kompozitne spojeve. Radi se o najnovijem metod spajanja kompozitno metalnih struktura. Za brazilskog proizvođača aviona smo 2014. imali manji paket posla projektovanja novih koncepata za novu verziju aviona na delovima trupa i krila od metala i kompozita.
Za avion Boing 787 „Konelek“ je u 2014. i 2015. odradio CNC programiranje za opsecanje velikog broja kompozitnih panela patosnica – ukupan broj delova bio je 2.908. Koristeći CNC programe „Koneleka“ firma koji je direktni dobavljač „Boinga“ seče te patosnice za svaki 787 počevši od 2014. godine. –
Kada su klijenti iz Srbije u pitanju isprojektovali su i proizveli jedan alat za kompaniju „Prince Aviation“ koji služi za održavanje aviona Cessna Citation. Ističu sa ponosom da račun njihove kompanije nikada nije bio blokiran i da sve dobavljače plaćaju u kratkom roku. Takođe naglašavaju da nikome do sada nisu preuzeli ljude, da je procenat zaposlenih žena veći nego u svetskom proseku u vazduhoplovnoj industriji.

 
The post Konelek – iz Zemuna za Boing i Erbas appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.