Komisija pogrešila u sabiranju bodova iz srpskog jezika

Izvor: Politika, 29.Jun.2011, 23:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Komisija pogrešila u sabiranju bodova iz srpskog jezika

Osmaci na maloj maturi prosečno osvojili po 15 poena

Podnošenje prigovora školskim komisijama juče je navršene osnovce u pratnji roditelja vratilo u matične osnovne škole. Tragali su za bodom više jer su objavljeni preliminarni rezultati završnog ispita. Žalbe se mogu podneti još danas od 8 do 16 sati, ali ne školskoj već okružnoj upisnoj komisiji.

Uglavnom, zadovoljni direktori ponose se zbirom bodova koje su mali maturanti zavredeli. Proveru znanja srpskog >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << jezika i matematike osmaci su uradili dobro i u proseku su osvojili po 15 poena na oba testa. Komisija je, kažu, bila stroga i pravična u ocenjivanju, ali ne bez propusta. U to su se uverili mnogi đaci koji su tražili test na uvid. Najčešće omaške su se potkrale pregledačima u zbrajanju bodova iz srpskog jezika.

– Kada su se unosili podaci primećeno je da u testu po ocenjivanju dete ima više osvojenih bodova nego što je komisija sabrala u konačnom zbiru – i na to smo pregledačima skrenuli pažnju. Pola boda odlučuje o tome da li će učenik upisati željenu srednju školu. Strašne posledice mogu biti rezultat pogrešnog zbrajanja poena. Zato smo zvali decu da dođu i podnesu prijave, jer mi nemamo pravo da pregledamo svaki test, niti je naš posao da proveravamo da li su đaci dobro ocenjeni ili ne.

Ispostavilo se da nije bilo propusta u ocenjivanju, a čak na deset testova  iz srpskog jezika loše su sabrani poeni. Imamo dva učenika u čijim je radovima komisija pogrešila u sabiranju bodova, koji su opravdano sprečeni da dođu i podnesu žalbu. Tražila sam da se u zapisniku obrazloži zašto će se i toj deci povećati broj poena – kazala je Milena Bićanin, direktorka beogradske OŠ „Drinka Pavlović”.

Trebalo bi da se pronađe mehanizam da se zbrajanje poena komisije proveri pre objave preliminarnih rezultata – da se ovakvi propusti ne bi ponovili, zaključuje ona.

Po 16 poena iz oba predmeta prosečno su osvojili đaci beogradskih OŠ „Josif Pančić”, oko 14 osamci OŠ „Sonja Marinković”. Bolji uspeh na proveri znanja nego generacija lane ostvarili su đaci škola „Knez Sima Marković”, „Vlada Aksentijević”...

– Od 130 osmaka „Ribnikara” 21 dete je sa roditeljima došlo da pogleda test iz srpskog jezika. Malo je uvaženih žalbi jer je komisija ispravno pregledala zadatke. Nekoliko prigovora bilo je na ocenjivanje matematike zato što deca nisu ceo postupak podebljala hemijskom olovkom, a tamo gde su rezultat podebljali komisija je uvažavala tačna rešenja – objasnila je Snežana Knežević, direktorka OŠ „Vladislav Ribnikar”.

M. Simić-Miladinović

-----------------------------------------------------------

Ispravljen ključ za test iz srpskog jezika

U zadatku broj tri na završnom ispitu iz srpskog jezika gde je predstavljen deo bibliografije tekstova objavljenih u knjizi „Poezija od Vojislava do Bojića” pitanje za male maturante je glasilo: Navedi imena pesnika o kojima možeš da čitaš u knjizi „Od Vojislava do Disa”. Prema prvobitnom ključu tačan odgovor bio je: Vojislav Ilić, Jovan Dučić, (Vladislav Petković) Dis. Mnogi đaci, vođeni savetom da pažljivo čitaju pitanje, u odgovoru su napisali samo imena pesnika, što po prvom uputstvu za ocenjivanje nije priznavano. Kad se pogleda formulacija pitanja, deca su imala pravo – i ključ je ispravljen.

– Mejlom smo dobili uputstvo da se prizna tačan odgovor ako je dete napisalo ime, a ne i prezime pesnika – pojasnila je Snežana Knežević, direktorka OŠ „Vladislav Ribnikar”.

objavljeno: 30.06.2011

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.