Izvor: B92, 01.Jul.2010, 16:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ko su korisnici interneta u Srbiji

Beograd -- Svaki drugi stanovnik Srbije koristi Internet, pokazali su danas predstavljeni rezultati istraživanja agencije Ipsos Stratedžik marketing.

Predstavnica Stratedžik marketinga Jasna Milošević kaže da 52 odsto ukupne populacije u Srbiji povremeno upotrebljava Internet.

Ipak, među mladima od 12 do 29 godina procenat je znatno viši - iznosi 91 odsto. Među starijima iznad 66 godina, samo je pet odsto onih koji koriste taj medij.

Miloševićeva >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << je navela da više od polovine građana, odnosno 51 odsto ima pristup Internetu kod kuće, od čega ga dve trećine koristi svakodnevno.

Istraživanja su pokazala da televizija i dalje ostaje glavni izvor informisanja građana, ali da se na drugom mestu nalazi Internet. Od ukupne populacije, 77 odsto se informiše putem televizije, 13 odsto putem Interneta, sedam odsto iz dnevnih novina, dva odsto sa radija, dok preostali procenat odlazi na one koji nemaju dodira sa medijima.

Među mlađom populacijom koja je odrasla uz digitalnu tehnologiju i ima od 12 do 29 godina, veći je procenat upotrebe Interneta u informisanju. Čak 29 odsto mladih se informiše putem Interneta, 60 odsto to čini putem televizije, a sedam odsto iz dnevnih novina.

U okviru mlade populacije, 68 odsto njih je navelo da koristi Internet svaki dan. Taj procenat je niži kada se uzme uzorak iz celokupnog stanovništva Srbije, koji iznosi 36 odsto.

Istraživački tim Stratedžik marketinga je naveo da TV pre svega koriste građani iznad 66 godina starosti, sa osnovnom školom i iz seoskih sredina, dok Internet najpre koriste mladi, sa fakultetskim obrazovanjem i iz gradskih sredina.

"Internet postaje primarni izvor informisanja", rekla je Milošević i dodala da se taj medij na prvom mestu koristi za "surfovanje", odnosno pretraživanje informacija, a zatim čitanje vesti, slanje pošte i za socijalne mreže.

Omiljeni sajtovi korisnika Interneta u Srbiji su Jutjub (Youtube), Fejsbuk, Gugl (Google), Blic i B92, navela je Miloševićeva.

Istraživanje je Stratedžik marketing sproveo u aprilu, telefonskom anketom kojom je obuhvaćen reprezentativni uzorak od 2.034 ispitanika starijih od 12 godina.

U drugom istraživanju, koje je ta agencija uradila u okviru istog projekta, metodom lice u lice, na uzorku od 533 građana iz urbanih sredina koji redovno koriste Internet, procenat onih koji koriste Internet svaki dan iznosi 66 odsto.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.