Izvor: TangoSix.rs, 04.Okt.2022, 10:16

Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine

Na zvaničnoj ceremoniji održanoj na međunarodnom aerodromu u Pekingu, Uprava za civilno vazduhoplovstvo NR Kine (CAAC) dodelila je 29. septembra 2022. godine sertifikat tipa za putnički avion C919 razvijenog u kineskoj državnoj kompaniji Commercial Aircraft Corporation of China (COMAC).
C919 je u osnovnoj verziji sertifikovan prema standardima plovidbenosti CCAR-25 kineske Uprave za civilno vazduhoplovstvo, usklađenim sa američkim standardima FAR-25. C919 je prvi uskotrupni >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << avion za duge relacije koji je konstruisan u Kini, sa opcijama postavljanja od 158 do 190 putničkih sedišta, što je u klasi američkog Boinga 737 i evropskog Erbas A320, a osnovna verzija C919 ima 168 sedišta. Opremljen je sa dva motora CFM International LEAP 1C, a u budućnosti se planira opremanje kineskim motorima CJ-1000A koji se razvijaju takođe pod okriljem COMAC-a. Probna testiranja prototipova CJ-1000A pokrenuta su 2018. godine, ali letna ispitivanja ovog motora još nisu počela.
Državna kompanija COMAC je za posebne potrebe konstruisanja civilnih aviona formirana 2008. godine, a avion C919 je njen prvi kompletan projekat. Svi elementi aviona se ili proizvode u raznim preduzećima kineske državne korporacije za proizvodnju aviona AVIC, ili se uvoze, a samo finalna montaža se vrši u fabrici COMAC sa sedištem u Pudongu, Šangaj.
Prvi let prototipa C919 izveden je u Šangaju 5. maja 2017. godine, prvi let drugog prototipa obavljen je 17. decembra 2017. godine, a prvi let trećeg prototipa obavljen je 29. decembra 2018. Tokom 2019. godine izgrađena su još tri letna prototipa C919 tako da je ukupan broj prototipova koji se koriste u ispitivanjima porastao na šest. Sertifikacioni letovi u okviru testova završeni su 3. jula 2022. godine, proces testiranja i sertifikacije je kasnio, a sertifikat je avion dobio oko godinu dana kasnije od poslednjeg planiranog datuma. Prema zvaničnim podacima COMAC-a, broj porudžbina i opcija za C919 trenutno obuhvata 815 aviona (uključujući 349 u „čvrstim“ ugovorima) koje su naručile ili nameravaju da naruče 28 kineskih avio-prevoznika i lizing kompanija.
Prvi serijski C919 izveo je svoj prvi let u Šangaju 14. maja 2022. i očekuje se da će biti predat prvom korisniku, kompaniji One-Two-Three Airlines (podružnica kineske avio-kompanije China Eastern Airlines) do kraja ove godine, što takođe predstavlja kašnjenje od oko godinu dana.
The post Kineski uskotrupni putnički avion C919 dobio sertifikat tipa, prve isporuke se očekuju krajem godine appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.