Izvor: B92, 18.Dec.2007, 13:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kako do većeg znanja
Beograd -- Predsednik Nacionalnog prosvetnog saveta smatra da se mora raditi na tome da nastavni programi u Srbiji budu "funkcionalni i opštekulturni".
Aleksandar Jovanović je naveo da iz škola stižu "različiti signali" i da postoji "nezadovoljstvo prosvetnih radnika cenom rada, da je veliko nasilje u školama, da su udžbenici skupi, ali da se ulaže u opremu škola i radi na decentralizaciji škola".
Govoreći o rezultatima testa PISA, koji je sprovela Organizacija >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD), a na osnovu kojeg je Srbija rangirana na 41. mestu, Jovanović je kazao da Nacionalni prosvetni savet nije zvanično dobio rezultate tog testa.
"Sam izveštaj je bez upitnika i na vredi mnogo", kazao je Jovanović, koji je i dekan Učiteljskog fakulteta u Beogradu.
On je rekao da je njegovo lično mišljenje da se rezultati testa PISA odnose na funkcionalno znanje, odnosno kako upotrebiti znanje. Prema Jovanovićevim rečima, treba biti oprezan sa "tim istraživanjima i ne treba ih politizovati".
"Obrazovni standardi koje radi Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja će tu pomoći. Kada na osnovu njih budemo radili istraživanja i ispitivanja, mislim da će oni biti realniji. Naravno, PISA testiranje je neka vrsta opomene da još jednom razmislimo o našim programima", kazao je on.
On smatra da je potrebno usvojiti "opštevažeću" strategiju obrazovanja u Srbiji.
"Da bismo došli do strategije, treba da pođemo od toga koliko se odvaja za obrazovanje u Srbiji, preko toga da li svako mesto treba da ima školu i šta je to fundamentalno i funkcionalno znanje", kazao je Jovanović agenciji Beta.
On je ocenio da Nacionalni prosvetni savet ili neka druga institucija može brzo da donese strategiju, ali da će - ukoliko se svi ovi činioci ne uključe - ona ostati spisak lepih želja.
Nacionalni prosvetni savet formiran je pre tri godine, ali je počeo da radi pre dve godine.