Izvor: RTS, 29.Jan.2022, 07:08

Kada će se centar Beograda osloboditi za bicikle

Biciklisti su ponovo nezadovoljni. Iako su nadležni više puta obećavali, centar Beograda je i dalje nepristupačan za vožnju. I ne samo to, čak se i biciklističe staze, tvrde, pretvaraju u parkinge.
Biciklistička staza u Takovskoj u blizini Botaničke bašte samo je jedan primer pretvaranja u parking. Ko o tome vodi računa, nije sasvim sigurno. U zakonu, takav prekrašaj definisan je kao ometanje saobraćaja, u ovom slučaju bicklističkog.

>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << />Kod nas vozači se parkiraju na trotoaru i kada vide da se radi o biciklističkoj stazi. Čini mi se da je za parkiranje na zelenoj površini kazna veća. Predlažem da kazna za parkiranje na biciklističkoj stazi bude ista kao i za parkiranje na zelenoj površini, kaže predsednik udruženja biciklista Mirko Radovanac.
Ipak,ono što biciklisitma više smeta je kada se obeležene staze, naročito u centru grada pretvaraju u parkinge.
Od nadležnih smo tražili odgovor na pitanje zašto je ispred jednog ekskluzivnog begradskog hotela staza zamenjena parking mestima. Odgovor nismo dobili, naglašava Radovanac.
Smatra da se da ide linijom manjeg otpora. Mnogo je lakše napraviti stazu na Novom Beogradu, hajde da se napravi jedna u Njegoševoj ulici. Ta ulica je široka, treba napraviti dve uzane trake za automobile, i jednu ozbiljnu biciklističku traku, dodaje Radovanac.
Prva staza u Beogradu je napravljena 1979. od Hotela Jugoslavija do Ušća a 1997. godine staza duga sedam kilometara od šetališta na dunavskom keju do Ade Ciganlije.
Nakon toga su urađene i staze na Novom Beogradu. Po aktuelnim podacima iz udruženja Ulice za bicikliste, u Beogradu ima ukupno oko 95 kilometara biciklističkih staza.
Na njihovom sajtu moguće je videti mapu potencijalno opasnih mesta, najčešće, zbog nepreglednosti ili loše konfiguracije terena. Ipak biciklisti se nadaju da će se ostvariti obećanja nadležnih.
Gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić naglašava da je prestoničkim vlastima dugoročni cilj favorizivanje pešačenja i biciklizma.
Kada pričamo o urbanoj mobilnosti, to znači da favorizujemo pešačenje i biciklizam u odnosu na druge načine transporta. Pravljenje infrastrukture i jeste naš dugoročni cilj, navodi Radojičić.
Gradonačelnik Beograda je krajem prošle godine izjavio da je planom održive urbane mobilnosti predviđena izgradnja čak oko 500 kilometara biciklističke infrastrukture, ali u narednih 10 godina.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Kada će se centar Beograda osloboditi za bicikle? Umesto staze - parking

Izvor: B92, 30.Jan.2022, 00:50

Biciklisti su ponovo nezadovoljni. Iako su nadležni više puta obećavali, centar Beograda je i dalje nepristupačan za vožnju. I ne samo to, čak se i biciklističe staze, tvrde, pretvaraju u parkinge.

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.