KORIDOR 10 RASPISAO TENDER ZA IZGRADNJU TUNELA

Izvor: Kurir, 12.Avg.2010, 09:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"KORIDOR 10" RASPISAO TENDER ZA IZGRADNJU TUNELA

BEOGRAD - Ko će probiti tunel? Preduzeće „Koridor 10“ objavilo je pretkvalifikacioni tender za izgradnju tunela Padina i Progon na obilaznici oko Dimitrovgrada, a procenjuje se da vrednost radova iznosi od 40 do 50 miliona evra!

BEOGRAD - Ko će probiti tunel?

Preduzeće „Koridor 10“ objavilo je pretkvalifikacioni tender za izgradnju tunela Padina i Progon na obilaznici oko Dimitrovgrada, a procenjuje se da vrednost radova iznosi od 40 do 50 miliona evra! >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir <<

Zbog velike vrednosti za taj posao su, kako je Kurir saznao, zainteresovane mnoge svetske i domaće firme, ali i pojedini domaći biznismeni poput Ljubiše Buhe Čumeta, za koga se priča da jedini ima mogućnost da nabavi mašinu za probijanje tunela, poznatiju kao krtica.

- Jedino merilo će biti ko da bolju ponudu, a ne ko konkuriše. Na kraju Buha, ako ima tu mašinu, može da iznajmi nekom, pa to treće lice da se pojavi na tenderu. No, ponavljam da nama nije važno ko daje ponudu, već kakvu - rečeno nam je u preduzeću „Koridor 10“.

Mnogi sumnjaju da iko kod nas ima krticu, jer putari kažu da ona košta oko 25 miliona dolara i da se to nikome ne isplati, pa čak ni Čumetu, jer je tunel dug svega jedan kilometar.

Ratomir Todorović, generalni direktor „Planuma“, inače stručnjak za tunele, kaže da iznajmljivanje polovne mašine košta kao i kupovina nove, jer bi razliku u ceni pokrili troškovi transporta.

- Ne verujem da ijedna strana firma koja radi kod nas ima takvu mašinu, jer se one odmah posle posla prodaju. Mnogo košta da stoje i ništa ne rade. Inače, to je skupa zabava za nas. Klasični metod je višestruko jeftiniji, pogotovo što je reč o veoma kratkim tunelima - kaže Todorović.

Nevenka Sinđić, direktorka „Alpine Beograd“, kaže da je „Alpina“ više nego zainteresovana za probijanje tunela Progon, i da ima krtice.

- Samo što smo završili najduži železnički tunel na svetu od 53 kilometra, koji prolazi kroz Alpe i spaja Švajcarsku i Italiju. Mislim da je to dovoljno da se zaključi da li imamo mašinu za taj posao - kaže Sinđić.

Član Upravnog odbora „Koridora 10“ Nenad Ivanišević izjavio je juče za Tanjug da će radovi na izgradnji tunela početi najverovatnije u martu sledeće godine. Izgradnja tih tunela na istočnom kraku Koridora 10 biće finansirana iz kredita Svetske banke. Tunel Padina će biti dugačak oko 600 metara i za njega nije potrebna krtica kao za tunel Progon, koji će biti dug 1,1 kilometar.

(E. K.)

Konkurišu i domaće firme

Milan Bojović, direktor „Puteva Užice“, kaže da će domaće firme sigurno konkurisati, ali ne zna na koji način će probijati tunel.

- Najverovatnije ćemo učestvovati, i to u okviru konzorcijuma domaćih firmi u kojem se, osim našeg preduzeća, nalaze i PZP Beograd i „Planum“. Krticu nemamo niti je iko u Srbiji ima. Da li ćemo iznajmljivati tu mašinu ili ćemo raditi na neki drugi način, to mogu da kažem tek kad vidim tender - kaže Bojović.

Svađa Čumeta i Mrkonjića

Zbog posla oko izgradnje tunela na obilaznici oko Dimitrovgrada umalo je došlo do sukoba između Ljubiše Buhe Čumeta i Ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića, saznao je nezvanično Kurir. Tom prilikom Čume nije ošamario Mrkonjića, kako su preneli pojedini mediji, ali se ne isključuje mogućnost da ga je „blago pomilovao“.

- Oni su se pre nekoliko meseci žestoko posvađali, psovke su letele na sve strane. Sumnja se da je razlog bio ovaj posao. Navodno je njemu Mrkonjić obećao da će kopati tunel. Nakon tog obećanja Čume je krenuo u nabavku krtice i za nju iskeširao oko 20 miliona evra. Međutim, ispalo je da od dogovora nema ništa, odnosno ga je Mrkonjić ispalio - kaže naš izvor.

Sa krticom brže

Glavni projektant Instituta za puteve Slobodan Savić objašnjava da je upotreba krtice dosta jeftinija i da bi se s njom završio posao devet meseci brže nego da se tunel probija klasičnim metodom.

- Osim toga, nema dodatnih radova. Zato je izvođači radova ne vole - kaže on i smatra da nijedna firma u Srbiji nema tu mašinu, pa ni Čume.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.