Još jedna uloga: Helikopter H145M kao leteće komandno mesto

Izvor: TangoSix.rs, 06.Jul.2020, 07:44

Još jedna uloga: Helikopter H145M kao leteće komandno mesto

Kompanija Erbas Helikopters nastavlja razvoj svog dvomotornog lakog višenamenskog helikoptera H145M. Iz Erbasa je krajem maja saopšteno da je njihova pažnja trenutno usmerena na proširenju  mogućnosti letelice, poput njene upotrebe kao letećeg komandnog mesta.
U saradnji sa industrijskim partnerima radi se na poboljšanju sposobnosti C5I (command, control, communications, computer, collaboration and intelligence). Kako je navedeno, helikopteri su u stanju da na malim visinama >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << bolje manevrišu nego avioni i klasične bespilotne letelice i da za to vreme prikupljaju i sređuju podatke koje se potom šalju kopnenim jedinicama na bojnom polju.
Da bi ove mogućnosti iskoristili u najvećoj meri, Erbas Helikopters radi na opremanju helikoptera H145M tehnologijom Link 16 Variable Message Format (VMF) otporne na ometanje kao i sistemom BMS (Battle Management System) za unapređeno umrežavanje. Integracija BMS je već uspešno prikazana u više navrata. S ovom vezom, veliki dolet i velika brzina helikoptera u odnosu na zemaljske sisteme, predstavlja poseban izazov. U pripremi je prikaz digitalno potpomognute bliske vazdušne podrške (DACAS) i digitalno potpomognute medicinske evakuacije (MEDEVAC) sa VMF i Link-16.
Erbas Helikopters je predstavio svoje planove „uparivanja“ H145M i bespilotnih letelica 2018. godine na sajmu u Berlinu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Erbas Helikopters i Šibel (Schiebel) 2018. godine uspešno su prikazali integrisano raspoređivanje letelica sa i bez posade (Manned-UnManned Teaming, MUM-T) koristeći H145 u sadejstvu sa minijaturnim bespilotnim helikopterom Camcopter S-100, što ih čini prvim evropskim kompanija koje su dostigle LOI5, najveći stepen interoperabilnosti za ove tehnologije. Integrisano razmeštanje piliotiranih i bespilotnih letelica umnožava sposobnosti oba sistema. Manje bespilotne letelice sa vertikalnim poletanjem i sletanjem mogu leteti bliže preprekama kao što su drveće i zgrade, nego helikopteri sa ljudskom posadom. Pored toga mogu izviđati nepoznati teren i obezbediti vredne informacije pilotu helikoptera, omogućujući bezbedno dobijanje pregleda situacije i efikasno dovesti do izražaja superiorne performanse helikoptera.
U saradnji sa Scotty Group, Erbas radi na rešenjima za robusni salelitski sistem prenosa podataka. Do sada je bilo teško izvršiti širokopojasni prenos podataka sa satelita na helikopter van linije vidljivosti zato što je rotacija rotora ometala signal i vezu. Primena BLOS SATCOM tehnologije sada omogućava prenos šifrovanih podataka, na primer video zapis HD kvaliteta sa kamere postavljene na helikopter, ili ažurirane podatke o situaciji, sa helikoptera do praktično bilo gde na Zemlji i to u realnom vremenu. Erbas Helikopters je u saradnji sa specijalizovanim provajderima proizvoda i usluga već sertifikovao višestruka rešenja za prenos HD video zapisa u vidnom polju na helikopterima H145 i H145M.
The post Još jedna uloga: Helikopter H145M kao leteće komandno mesto appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.