Jedino sud može da ocenjuje ko je kriv za nesreću kod Kuršumlije

Izvor: RTS, 05.Maj.2019, 11:35   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Jedino sud može da ocenjuje ko je kriv za nesreću kod Kuršumlije"

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja je, komentarišući sudar kamiona i autobusa kod Kuršumlije, istakao da je prerano donositi zaključke da je za nesreću krivo neiskustvo vozača.
Milan Božović je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, istakao i da ocenjivanje vozača autobusa koji ima deset godina radnog iskustva kao neiskusnog vozača otvara brojna pitanja – zašto je on dobio >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << tu vozačku dozvolu, ko mu je dao tu dozvolu, da li je sistem obuke vozača i ispitivanje vozača adekvatan.

Takva situacija može dovesti do promena na tržištu vozača. 
"Naši vozači su mnogo zastupljeni u međunarodnom prevozu i kada se pregovara sa drugim državama o raspodeli dozvola onda se kaže – u redu, vi nama dajte sto dozvola za naše prevoznike, a mi ćemo vama dati sto dozvola za vaše prevoznike. Sad oni imaju puno pravo da kažu – ne, vi nama dajte 150 dozvola za naše vozače a mi ćemo vama 50 dozvola za vaše jer vaši ubijaju ljude, vi nemate ozbiljne vozače", navodi Božović.
Dodaje da takođe može doći i do toga da prevoznici koji posluju na teritoriji Srbije, a čiji su vlasnici stranci, lako mogu da donesu odluku da neće u Srbiju slati nove autobuse.
Govoreći o sudaru kamiona i autobusa kod Kuršumlije, Božović je istakao da je prerano donositi zaključke da je za nesreću krivo neiskustvo vozača.
"Jedini ko sme da sudi jeste sud. Tužilaštvo sprovodi istragu, rukovodi istražnim i predistražnim radnjama i svi drugi su dužni da postupe po nalogu suda. To znači da svi drugi nemaju pravo ništa da kažu za uzroke nastanka saobraćajne nezgode, ali se to ovde dogodilo i pitanje je kako će na takvo ocenjivanje reagovati prevoznici koji posluju na teritoriji Srbije, a čiji su vlasnici stranci", navodi Božović.
Kazna za sada jedina mera
Božović je ukazao da MUP ozbiljno pristupa kontrolama i bezbednosti saobraćaja. I uprkos svemu tome, kaže, nezgode se dešavaju.
Podseća da je samo u proteklih nekoliko dana isključeno i kažnjeno 1.600 vozača u alkoholisanom stanju. Dodaje i da je bilo vozača pod uticajem narkotika.
"Mi smo u Beogradu imali saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodima u kojima su učestvovali vozači pod uticajem narkotika", napominje Božović.
Jedina mera kojom se za sad raspolaže je kazna, kaže Božović. Zato je neophodno još više upoznavati ljude – pogotovo mlade – o pravilima saobraćaja i posledicama vožnje pod dejstvom alkohola i narkotika. 
"Neophodno je vaspitavati ljude o bezbednosti saobraćaja, rizika i na taj način kreirati njihove stavove da kada odrastu imaju ispravne stavove o bezbednosti saobraćaja pa ih kasnije i lakše primenjivati", poručio je Božović.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.