Izazov za graditelje Moravskog koridora – kako ukrotiti reku

Izvor: RTS, 31.Avg.2019, 07:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Izazov za graditelje Moravskog koridora – kako ukrotiti reku

Državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica rekao je za RTS da je posle procedure koja je usvojena na Vladi za izgradnju Moravskog koridora izabran konzorcijum "Behtel-Enka", ističući da je reč o firmi koja ima iskustva u takvim projektima.
Poledica je, gostujući u Dnevniku RTS-a, naveo da je reč o auto-putu koji povezuje Koridore 10 i 11 i ide kroz >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << sedište Srbije. Ističe da će biti od velikog značaja za unutrašnjost Srbije jer poezuje velike gradove i naselja.

Izabrani strateški partner ima obavezu da završi ostatak tehničke dokumentacije, da izgradi auto-put, uradi telekomunikacioni koridor i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka.
Poledica objašnjava da će koridor ići duž rečnog toka Zapadne Morave, a kako se približava Stalaću, gravitiraće ka Južnoj i Velikoj Moravi.
Kaže da će sve vreme ići duž reka a da je najteža deonica od Kruševca do Adrana u dužini od 54 kilometra jer je tu Morava veoma nemirna i ima meandre, odnosno, rečno korito nije ukroćeno.
Miodrag Poledica je rekao da od 2014. godine imamo negativna iskustva sa pavljenjem reka u Sribji i zadatak izvođača će zato biti regulacija reke.
Na Moravskom koridoru će biti 84 mosta, više od 20 nadvožnjaka, 10 petlji. Poledica ističe da petlje omogućavaju komunikaciju svih naseljenih mesta koja se nalaze na trasi koridora.
"Taj koridor imaće značaj za građane i za privredu koja se tu nalazi", istakao je Poledica.
O medijskim navodima da će se koridor zvati "Car Lazar", Poledica je rekao da je to jedan od predloga i da će se to razmotriti.
Kada je reč o daljim procedurama, Poledica navodi da sledi pregovaranje o komercijalom ugovoru i da je zadatak da se ispregovarjau najbolji uslovi za Srbiju.
Postoje stvari od kojih se neće odstupiti, rekao je državni sekretar u minisatrstu građevine, a to su da svaka pojedinačna deonica bude gotova za dve i po godine, da se uradi sve kada je reč o infrastrukturi i da se angažuje domaća operativa i podizvođači.
Govoreći o ceni, Poledica je rekao da je ranije procenjena vrednost bila oko 800 miliona evra i da će to verovatno biti u tom opsegu, ali napominje da je to bila procena i da će cena biti definisana.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.