Izvor: Blic, 23.Maj.2003, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Internet kupovina u začetku

Internet kupovina u začetku

Građani Srbije preko Interneta i sajtova domaćih kompanija trenutno mogu naručiti uglavnom kompakt diskove, pojedine računarske komponente, knjige ili slične publikacije, dok je od prehrane moguće naručiti samo proizvode iz asortimana 'Deltinog' 'Maksi diskonta'. Iako nema zvaničnih podataka, pretpostavlja se da trenutno oko 15.000 firmi koristi Internet uglavnom za predstavljanje svoje robe, dok se svega nekoliko procenata odlučilo da prihvati >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << elektronsku trgovinu i omogući građanima da iz kancelarije ili doma naruče željene proizvode. Kao glavni problem slabe ponude i kupovine preko Interneta kod nas navodi se nedostatak zakona o elektronskom poslovanju, ali i slaba kupovna moć građana i retko korišćenje Interneta. Procedura za kupovinu kod nas je da se prvo poruči roba, zatim firma pošalje profakturu, pa kada kupac plati robu i prodavac dobije izveštaj o plaćenom računu, proizvodi stižu na kućnu adresu. U svetu je to malo drugačije: potencijalni kupac popuni elektronsku porudžbenicu i otkuca broj kreditne kartice. Roba će stići poštom, a sa bankovnog računa novac će biti preusmeren prodavcu.

U 'Maksi diskontu' su ipak krenuli drugim putem, pa građani Beograda, Niša i Novog Sada mogu poručiti robu u vrednosti od najmanje 3.000 dinara i platiti kada proizvodi budu dostavljeni na kućnu adresu.

- Roba se može poručiti 24 sata dnevno, a ukoliko porudžbenica stigne do 13 sati, kupci će proizvode dobiti istog dana. Dostava je potpuno besplatna i jednostavna, jer naši radnici pozovu klijenta i dogovore se kada da dostave robu na kućnu adresu. Načini plaćanja su isti kao i u svakom diskontu, pa se roba može platiti gotovinom, čekom uz odloženo plaćanje na 60 dana, kreditnom karticom ili preko žiro-računa. Trenutno imamo oko 80.000 stalnih korisnika i taj broj se iz dana u dan ponavlja. Udarno vreme prodaje je pred Novu godinu, u maju i septembru (tradicionalna sezona svadbi) - kaže Branislava Kolundžić, šef PR sektora 'Delta holdinga'.

Poznavaoci domaćih Internet prilika ističu da, iako nemamo zakon o elektronskom poslovanju, Srbija ima dobre šanse da se odmah po njegovom usvajanju uključi u značajniju trgovinu putem Interneta. Ovakav vid trgovine bi pre svega mogao da bude značajno povećan u manjim gradovima u kojima nemaju velikih marketa i gde građani nemaju veliki izbor proizvoda.

M. K.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.