[INTERVJU] Jedan na jedan sa direktorom Er Srbije Jiržijem Marekom: Kako je srpska nacionalna avio-kompanija za 10 godina porasla 3 puta, detaljnije o poslovnim performansama i planovima

Izvor: TangoSix.rs, 19.Okt.2023, 09:35

[INTERVJU] Jedan na jedan sa direktorom Er Srbije Jiržijem Marekom: Kako je srpska nacionalna avio-kompanija za 10 godina porasla 3 puta, detaljnije o poslovnim performansama i planovima

Na prekjučerašnjoj vazduhoplovnoj IATA konferenciji u Beogradu imao sam priliku da otvorim događaj polusatnim intervjuom sa direktorom Er Srbije Jiržijem Marekom. IATA „Aviation Day Southeast Europe“ događaj vratio se u Beograd posle 12 godina (prvi IATA „Aviation Day“ desio se upravo u našem glavnom gradu) u domaćinstvu nacionalne avio-kompanije dok je naš tim za organizaciju događaja, Tango Six Events, imao to zadovoljstvo da bude neposredni organizator. >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs <<
Er Srbija sledećeg četvrtka slavi svoj 10 rođendan pod ovim imenom. Srpski nacionalni prevoznik preko svojih leđa je prevalio gotovo sve, od uporne sumnje u sve što su radili do dramatičnog rasta i poslovnih performans indikatora koji su, posebno u poslednje dve godine, nezabeleženi u regiji. Kompanija je od 2013. godine porasla gotovo tri puta i planira da sledeće godine nastavi da raste, kako mi je u intervjuu kazao Marek, između 15 i 20%. Kako je rekao, do stote godišnjice nastavljača tradicije nacionalne avio-kompanije koja se obeležava 2027. godine planiraju da uvedu i stotu destinaciju, ako ne i pre toga.
Počeli smo intervju sa objašnjenjem razloga za velika kašnjenja i otkazivanja letova u junu ove godine / Foto: Er Srbija Od najinteresantnijih novina Marek je potvrdio da će kompanija oktobar završiti sa 3,5 miliona prevezenih putnika ove godine i da će 31. decembra skoro sigurno probiti cifru od 4 miliona putnika opsluženih za godinu dana, što će biti još jedan rekord.
Razgovor smo podelili na segmente o strategiji flote, rutnoj strategiji a pričali smo i o problemima koji su se dogodili ovog juna.
Direktor Er Srbije je potvrdio da u kompaniju dolaze još 3 ATR-a, da se razmišlja o nabavci (najmu) još 3 A320 ali da je tržište izuzetno kompleksno budući da se prethodni operateri čije avione Er Srbija cilja predomišljaju da svoje ugovore o najmu završe kad je planirano usled novonastalih problema sa motorima. Potvrdio je da su treći i četvrti A330 samo pitanje vremena i da je kompanija trunutno u fazi potrage i pregovora oko pojačanja svoje long-range flote što će rezultirati, kako je kazao, pre svih, letovima za Gvandžo i Šangaj.
Marek je kazao da je Er Srbiji, kao ovom tipu kompanije, jedina strategija nastavak rasta. Podsetio je da je, istorijski, maksimalan udeo transfer putnika u ukupnom saobraćaju Er Srbije bio oko 25% do 28% a da ih sada ima gotovo 40%. Takođe je podsetio da ćete teško naći point to point destinaciju koja nedostaje Beogradu i najavio da će se kompanija u budućnosti fokusirati na duže kontinentalne destinacije koje sada mogu biti isplative zahvaljujući tim istim transferima.
„Er Srbija će u sledećoj godini sasvim sigurno rasti više od regionalnog proseka od 8%“ / Foto: Er Srbija Er Srbiji toliko dobro ide, da je Marek potvrdio moje poređenje sa Er Baltikom (Agean i Er Baltik su uporedivi primeri kompanija). Srpska nacionalna avio-kompanija ima, ugrubo, upola manju flotu a u poslednja tri meseca prevezli su više putnika od Er Baltika. Najavio je nastavak uvođenja novih destinacija, potvrdio neke rekordne performanse na rutama do iberijskog poluostrva i kazao da je bauk zimske sezonalnosti gotovo prošao – tokom prošle zimske sezone „load factor“ je bio na, otprilike, 70% (procenat zahvaljujući kojem je kompanija na toj ruti na nuli). Ova zimska sezona će, prema Marekovim rečima, biti još bolja.
Interesantna novina je da će Er Srbija i Direktorat civilnog vazduhoplovstva početi sa izradom studije koja bi trebalo da dokaže mogućnost promene ograničavajućeg bezbednosnog pravila o restrikciji točenja gorivom unutar kruga od 8 kilometara od ćelije olujnih oblaka. Marek je kazao da je u vrhuncu ove letenje sezone Er Srbija skoro svaki drugi dan imala ovo ograničenje koje je takođe uslovilo kašnjenja.
To je bilo zapravo i moje prvo pitanje – šta se dogodilo u junu ove godine?
Marek je detaljnije objasnio domino efekat svih događaja koji su se desili u isto vreme i podsetio da je lanac snabdevanja bio najveći problem.
Direktor Er Srbije je podsetio da vrtoglave brojke tek čekaju Er Srbiju, donekle zahvaljujući i najavljenim EXPO 2027. Prema njegovoj proceni između maja i avgusta te godine Srbiju će posetiti 3 miliona putnika samo zbog ovog događaja. U kombinaciji sa činjenicom da, prema IATA procenama, naš region raste organski 8% (Er Srbijin rast je reći zbog rutne strategije transfer putnika), Marek je rekao da neće prestati da zapošljavaju.
Na kraju razgovora je najavio održavanje CAPA konferencije u Beogradu sledećeg novembra ali i nagovestio da Er Srbija sledeće nedelje priprema interesantna iznenađenja kako bi obeležila svoju prvu deceniju.
Pogledajte integralni snimak mog intervjua sa Jiržijem Marekom.

The post [INTERVJU] Jedan na jedan sa direktorom Er Srbije Jiržijem Marekom: Kako je srpska nacionalna avio-kompanija za 10 godina porasla 3 puta, detaljnije o poslovnim performansama i planovima appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.