[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

Izvor: TangoSix.rs, 19.Feb.2025, 17:43

[IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6

„China Aerospace Long-March International“ – srkaćeno ALIT jedna je od mnoštva kineskih kompanija koje su izlagale na ovogodišnjem IDEX-u. Deo su konglomerata „China Aerospace Science and Technology Corporation“ – CASC i zaslužni su za ulazak srpskog RV i PVO u domen borbenih besposadnih letelica.
Specijalizovani mediji (uključujući i Tango Six, što danas ispravljamo) dva tipa besposadnih letelica koje Srbija koristi označavaju sa CH-92A i CH-95 iako je ALIT njihove >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << oznake promenio nakon 2021. godine u FH-92A i FH-95. Stoga bi, u Srbiji, trebalo da ih imenujemo po novom brendingu. Letelice se u nomenklaturi RV i PVO označavaju kao D-80 i D-81.
ALIT je u Abu Dabiju, između ostalog, izložio modele FH-95, dodatne opcije njenog naoružavanja i planirajuću bombu FT-6.
FH-95 ili D-81 u srpskom RV i PVO / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kako je Tango Six prvi izvestio novembra prošle godine, Srbija i ALIT nastavljaju saradnju kroz povezivanje u industrijskom domenu – Jugoimportova Utva je na vazduhoplovnom sajmu Žuhai potpisala Memorandum o razumevanju sa ALIT-om koji se odnosi na uspostavljanje Centra za održavanje bespilotnih letelica ovog proizvođača, kao i bespilotnih letelica domaće proizvodnje Vrabac i Pegaz.
Jedna od interesantnih opcija za veću raznovrsnost borbene upotrebe FH-95 prikazana je na IDEX-u. Reč je o manjem dronu FH-901A koji FH-95 može nositi ispod krila. Ovaj „loitering killer drone“ prikazan je prvi put 2021. godine.
FH-95 može poneti 6 ovakvih letelica, po 3 ispod svakog krila / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Letelica teži 3,5 kg i nosi bojevu glavu mase 0,5 kg. Navođenje na cilj je optičko i infracrveno, proizvođač tvrdi da je povezivo na daljini linije vidljivosti od 15 km. Kapacitet baterije dovoljan je, prema proizvođaču, za misiju u trajanju od 60 minuta, lebdeći na visini od 100 – 150 metara, pri brzini krstarenja od 100 km/h. Proizvođač tvrdi da dron može ubrzati do svoje zone dejstva brzinom do 180 km/h nakon lansiranja i dostići brzinu od 288 km/h prilikom obrušavanja na cilj.
Planirajuća bomba FT-6 Planirajuća bomba FT-6 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Kineska kompanija izložila je i planirajuću bombu oznake FT-6 mase 250 kilograma. Proizvođač ju od 2010. godine reklamira kao sredstvo koje se lako integriše na letelice zapadne i istočne proizvodnje. U upotrebi je u kineskom ratnom vazduhoplovstvu na avionu J-10.
Proizvođač tvrdi da se bomba može lako integrisati na borbene letelice zapadne i istočne proizvodnje / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Bomba uz pomoć dodatnih uzgonskih površina ima maksimalni domet od 80 kilometara kada se ispusti sa visina između 6 i 10.000 metara, iz platforme koja leti brzinom od 0.5 do 0.9 Maha.
Proizvođač njeno navođenje definiše kao „INS satelitski korigovano“.
The post [IDEX 2025] Vreme je da menjamo nazive kineskih dronova u RV i PVO, izložena i planirajuća bomba FT-6 appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.