
Izvor: TangoSix.rs, 30.Apr.2025, 07:01
„Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije
Kompanija „Green Power Turbine Systems“ prvi put je ove godine izložila svoje proizvode i koncepte budućih proizvoda na najvećem evropskom sajmu poslovne avijacije u Fridrishafenu.
Vazduhoplovna podružnica EDeProa nastupom na AERO-u tako je nastavila svoju prvu godinu značajnijeg marketinškog proboja na globalnu „dual use“ vazduhoplovnu scenu.
Kako je Tango Six već izveštavao, GPTS je prošle godine izlagao u Dubaiju, a početkom ove godine nastupili su na >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << sajmu IDEX u Abu Dabiju gde su najavili ambiciozne planove za ovu godinu. Kompanija planira da tržištu ponudi dva projekta, dvomotornu letelicu za transport nazvanu P2P i jednomotornu letelicu za osnovnu obuku pilota nazvanu AT-01.
AT-01 kao „mockup“ već u novembru na vazduhoplovnom sajmu u Dubaiju / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
– Sajam AERO prirodni je nastavak ovogodišnje kampanje „Green Power Turbine Systems-a“.
Na AERO-u smo ranije, naravno, više puta prisustvovali ali nismo izlagali. Reč je o jednom od najreferentnijih događaja u ovom sektoru vazduhoplovne industrije i zadovoljni smo što smo ove godine prvi put ovde u statusu izlagača, sa nešto većim štandom ali i potpuno novim proizvodima u koje zaista verujemo. – kazao je na sajmu za Tango Six Goran Memon, jedan od rukovodilaca u kompaniji, vazduhoplovni inženjer sa višedecenijskim iskustvom.
U razgovoru za naš portal Memon ističe da je kompaniji bilo izuzetno bitno da se pojavi na AERO-u i da je događaj primetno veći i posećeniji nego prethodnih godina:
– Bitno je prikazati naše projekte ali i videti šta druge kompanije izlažu, u kom pravcu se kreće industrija, tehnologije i tendecije proizvoda.
Kao što vam je poznato mi smo kompanija koja je orijentisana na vojno vazduhoplovno inženjerstvo i proizvodnju ali podjednako, sa velikom pažnjom, pratimo trendove i nova dostignuća i u generalnoj avijaciji.
Memon kaže da su više nego zadovoljni AERO-om i da planiraju da ponovo da nastupe u Fridrishafenu / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Dizajn TPE 200 je modularan, tako da je svaki glavni deo lakše dostupan za održavanje, cilja se na TBO (vreme između generalnih popravki) od 7.000 sati / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Ideja iza naša dva nova projekta je dvojna upotreba. Platforme koje su projektovane za konkretne misije i upotrebu kako u civilnom tako i u vojnom segmentu. Odlučili smo se za promišljen pravac reagovanja na upite i iskustva koje smo godinama dobijali i uskoro ćemo tržištu ponuditi korisna rešenja. – kazao je Memon za Tango Six.
Kako smo već pisali, obe letelice su planirane sa pogonskom grupom TPE-200, snage 200KW koja se „in house“ razvija. Dok motor ne bude bio sertifikovan, u fazi razvoja i integracije prototipa AT-01 i P2P kompanija će koristiti nemačke SMA -230 dizel motore koji su već sertifikovani, da bi se na taj način skratilo vreme sertifikacije budućih letelica.
– Već smo nabavili pomenute SMA pogonske grupe i sledeće će biti na redu identifikaciju prostora, definisanje opremanja kabine, prohodnost i manipulativnost kroz tu zonu. Radićemo predano na tome da atrapa bude spremna za „Dubai Airshow“ a bilo bi idealno i da se statički model možda pojavi na stajanci u Dubaiju. – najavio je Memon ranije za Tango Six.
The post „Green Power Turbine Systems“ prvi put na sajmu AERO u Fridrishafenu: Pogonska grupa i dva nova projekta aviona iz Srbije appeared first on Tango Six.