Izvor: Glas javnosti, Beta, 16.Dec.2010, 07:04 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Građani se žale na upravu a ne na kršenje ljudskih prava
BEOGRAD - Zaštitnik građana Srbije Saša Janković izjavio je da se devet desetina pritužbi građana tom organu odnose na loš rad uprave, a ne na klasična kršenja ljudskih prava.
Činjenica da se gotovo sve pritužbe građana odnose na loš rad uprave govore o tome da je uprava politizovana i da u njoj ne rade dovoljno stručni, odgovorni i motivisani službenici, kazao je Janković u razgovoru s novinarima o procesu izgradnje institucija u pravnoj državi.
- U državnoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << upravi se sprovodi socijalna politika po principu da se zaposli što više ljudi i što manje da se plate i zato ih niko ne pita za odgovornost i stručnost - kazao je Janković i ocenio da bi mnogo manje koštalo da se smanji broj zaposlenih i da posao zadrže oni koji su odgovorni i sposobni.
Kako je istakao, građani ne smeju da čekaju i po pet godina na uverenje o državljanstvu, jer je njihovo pravo da uprava brzo odluči o svakom zahtevu i da za rešenje navede precizno i suštinsko obrazloženje.
Janković je ocenio da će takvo stanje potrajati sve dok se uprave ne depolitizuje i ne uredi tako da službenička elita počne da prelazi u državnu upravu iz banaka i drugih organizacija.