Izvor: Blic, 27.Jun.2009, 06:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Građani hoće da prenose brojeve mobilnog

Građani Srbije žele da im usluga prenosivosti telefonskog broja od jednog ka drugom operatoru bude dostupna po brzoj i jednostavnoj proceduri, pokazalo je istraživanje „Stratedžik marketinga”, koje je juče predstavljeno na pres konferenciji u Beogradu.



Srbija je među malobrojnim evropskim državama čiji su građani po tom pitanju zarobljenici onog operatora kod kojeg su kupili telefonski broj, a čak 75 odsto ispitanika nije ni čulo da takva usluga >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << igde postoji. Inače, prenosivosti broja nema još u Crnoj Gori, BiH i Albaniji.

Istraživanje je urađeno u saradnji sa kompanijom „Vip mobajl” i pokazalo je da su građani zainteresovani da promene operatora mobilne telefonije tako da ne moraju da menjaju telefonski broj koji već imaju, što je za građane Srbije najčešća prepreka za prelazak kod operatora koji ima pristupačniju ponudu.

- Istraživanje je pokazalo da bi 57 odsto građana prihvatilo da procedura promene operatora traje najduže jedan dan, koliko bi oni bili nedostupni, dok 82 odsto smatra da bi taj posao morao biti okončan tokom samo jedne posete operatoru na čiju mrežu žele da pređu. Kad je reč o ceni usluge, 55 odsto ispitanika je odgovorilo da bi trebalo da bude besplatna ili uz naknadu do 200 dinara. Više od 76 odsto građana je navelo Ministarstvo za telekomunikacije i informaciono društvo i Republičku agenciju za telekomunikacije kao nadležne za realizaciju ove usluge - izjavio je Srđan Bogosavljević, direktor „Stratedžik marketinga”.

Aleksander Šperl, predsednik Upravnog odbora „Vip mobajla”, naglašava da strana iskustva pokazuju da korisnici u potpunosti uživaju pogodnosti prenosivosti broja samo ako je procedura jednostavna i po njihovoj meri, i da kvalitetna primena ove usluge pozitivno utiče na celo tržište. Inače, da je tehnički moguće preneti broj korisnika sa jednog operatora na drugi za samo nekoliko minuta, ukazao je Darko Parun, koji je u „Vip mobajlu” zadužen za tehniku.

Iako se očekuje da vlasti ubrzaju proceduru i ovu uslugu omoguće do kraja godine, najverovatnije će građani morati da čekaju sve dok i fiksna telefonija ne uđe u vode aktivne konkurencije, što se u praksi očekuje na proleće 2010. godine.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.