Grad traži zabranu prodaje zemljišta Luke Beograd, država sprema izgradnju nove

Izvor: RTS, 14.Jul.2017, 19:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Grad traži zabranu prodaje zemljišta Luke "Beograd", država sprema izgradnju nove

Pre 12 godina, Luka "Beograd" je privatizovana, a vlasnik "Vorldfin" stigao je iz luksemburškog investicionog fonda. Iako Grad vodi sudski spor sa novim vlasnikom oko toga čije je zemljište, Luka "Beograd" je, pre godinu dana, oglasila prodaju dela imovine. Kako RTS saznaje, Grad je tražio određivanje privremene mere – zabrane otuđenja, raspolaganja i opterećenja, a naročito konverzije prava korišćenja u pravo svojine na spornim parcelama. Ne čekajući rešenje sudskog spora, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << država priprema izgradnju nove luke.
Luka "Beograd" se prostire na 220 hektara zemljišta i, prema urbanističkom planu, na tom prostoru dozvoljena je gradnja objekata. Da bi vlasnik mogao da dobije građevinsku dozvolu, mora da ima vlasnički list. U toku je spor sa Gradom oko zemljišta. Na pitanje RTS-a dokle je stigao proces, iz Luke nisu odgovorili. Na sajtu Luke "Beograd" piše da su 2016. oglasili prodaju imovine koja je na spornom zemljištu.

"Ovom procedurom definišu se način i modaliteti prodaje imovine Privrednog društva Luka 'Beograd' a. d., obuhvaćene odredbama Unapred pripremljenog plana reorganizacije društva, kao i način odlučivanja o izboru najpovoljnije ponude", navodi se na sajtu Luke.
U Republičkom geodetskom zavodu tvrde da, sve dok traje sudski spor, vlasnik Luke neće moći da dobije vlasnički list za sporne parcele.
"Republički geodetski zavod vodi računa u skladu sa Zakonom o državnom premeru i katastru svakako da nikakve promene neće dozvoliti na spornim parcelama jer štiti imovinu države", navodi Olivera Tomić iz Republičkog geodetskog zavoda.
U saopštenju gradskih vlasti se podseće se da je Gradsko pravobranilaštvo 2010. podnelo tužbu Višem sudu protiv Luke "Beograd", radi utvrđivanja prava korišćenja na velikom broju katastarskih parcela, površine oko 136 hektara. Dodaje se da je postupak u fazi izjašnjenja veštaka i da je naredno ročište zakazano za oktobar.
Advokat Ivan Simić napominje da je čitav niz zakona i propisa u poslednjih 20 godina neretko pogodovao pojedincima. "Oni su ih koristili za realizaciju kao svojih novčanih tako i nenovčanih potraživanja, odnosno svojih imovinskih i drugih interesa", kaže Simić.
Urbanisti smatraju da je nedopustivo to što su i državna rečna granica i carinski terminal u Luci "Beograd". Slažu se da prestonica mora da dobije novu luku, kako bi se iskoristile prednosti rečnog transporta.
Prema rečima predsednika Udruženja urbanista Srbije, Aleksandara Jevtića, prilikom izbora lokacije za novu luku mora da se uzme u obzir potreba za širenjem u narednih 20-30 godina kao i da se grad svojim stambenim zonama ne približi toj luci.
"Značaj izgradnje nove luke u Beogradu prepoznat je pre svega u Briselu, gde smo kroz uredbu o transportnoj mreži EU dobili novu beogradsku luku kao deo osnovne transportne mreže cele Unije", navodi Veljko Kovačević iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
"Mi imamo i zainteresovanog partnera iz Kine", dodaje Kovačević.
Gradnjom nove Luke "Beograd" obim saobraćaja na vodnim putevima, procenjuju u resornom ministarstvu, povećao bi se sa 10 na 15 odsto. Zbog smanjenog kapaciteta postojeće luke, Dunavom je prošle godine prevezeno više od 10 miliona tona robe što je, kažu nadležni, malo naspram potencijala te reke.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.