Izvor: RTS, 13.Avg.2019, 18:59

Gde se nalaze crne tačke u Beogradu

Gde se nalaze crne tačke u Beogradu

Ko kontroliše i donosi odluku o tome kada se jedno mesto proglašava "crnom" tačkom u saobraćaju? Zašto po tom pitanju ni struka nema jedinstven stav.
Mnogo vozila i prilaza. Tramvaj kroz sredinu raskrsnice. Pešaci i biciklisti, novi kružni tok Autokomanda bio je noćna mora sve dok naknadno postavljanje obrnutog trougla, na svakom ulazu, nije olakšalo snalaženje vozačima. 

Toliko da su >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << u prošloj godini ovde zabeležene 133 lakše saobraćajne nezgode. Pa, ovo i nije crna tačka ili deonica na putu.
"Po pravilu to bi trebalo da bude mesto na kome dolazi do nakupljanja saobraćajnih nezgoda, posebno onih sa najtežim posledicama. Mogli bismo da kažemo da je to prostor do 100 metara u kome su u periodu od tri godine se dogodile saobraćajne nezgode sa nastradalim licima", rekao je Boris Antić, profesor Saobraćajnog fakulteta.
Prema nekim mapama koje polaze baš od učestalosti u Beogradu su crne tačke svi kružni tokovi, mostovi, veće raskrsnice, ali saobraćajci pamte najteže uviđaje, a oni su na prilaznim putevima gradu - Zrenjaninski i Pančevački put, Smederavac.
"Obilaznica oko Beograda iz pravca Surčina prema Bubanj potoku, Ibarska magistrala, od poteza Orlovače preko Meljaka, Stepojevca, do šireg područja opštine Lazarevac", istakao je Radivoje Ninčić šef uviđajnih ekipa na gradskom području iz MUP-a Srbije.
Do kraja jula stradalo je na gradskom području 50 osoba, 13 manje nego prošle godine u istom periodu. Tužno je i boli svaka smrt. Pogotovo i što su, kamere na raskrsnicama i saobraćajci na putu.
"Prvenstveno otkrivanja prekoračenje brzine kretanja, vožnje pod uticajem alkohola. Testiraju se svi vozači koje se kontrolišu", naveo je Ninčić.
Identifikovanje "crnih deonica" 
A poznavanje crnih deonica ili mesta je važno jer tu je najbolje uložiti novac da bi se bezbednost popravila.
"Morao bi da bude realizovan jedan projekat identifikacije opasnih mesta u Beogradu. Za sada imamo izuzetno dobru bazu Agencije za bezbednost saobraćaja koja bi mogla da predstavlja osnovu za takve analize", dodao je Antić.
Čovek je u ogromnom procentu uzrok nesreća. Mnogo više od puta i vozila. Ali ne svaki vozač.
"Mladi vozači koji nemaju dovoljno iskustva upravljanja visokoturažnim automobilima. Postoji i ona druga kategorija starijih vozača koji konzumiraju alkohol za vreme vožnje", kazao je Ninčić.
Ponekad stari ne mogu biti primer mladjima. Skloni smo da brzo, bar u javnosti, osudimo bahatog vozača, stanemo na stranu žrtve, a analiza posle pokaže da i stradali kumuju nesreći. Sve više stručnjaci se slažu da oštre kazne nisu rešenje već preventiva. Kampanje o bezbednosti u medijima učestale i u dobrom terminu su plodotvornije. Treba raspraviti da li su teški snimci ili slike efektniji od ublažavanja prave. Koliko stradamo, sve brzo terba uzeti u obzir.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.