FIRME GUBE MILIONE ZBOG ČEKANJA U REDOVIMA

Izvor: Kurir, 17.Jun.2011, 14:52   (ažurirano 02.Apr.2020.)

FIRME GUBE MILIONE ZBOG ČEKANJA U REDOVIMA

BEOGRAD - Prosečan privredni subjekat u Srbiji godišnje potroši 30 dana čekajući u redu radi predaje dokumentacije i računice pokazuju da plate zaposlenih koji su angažovani na tim poslovima koštaju oko 135 miliona evra godišnje, upozoreno je danas u Privrednoj komori Srbije.

Na konferenciji novinare, posvećenoj značaju širenja ektronskog poslovanja privrede, direktor Centra za informatiku i elektronsko poslovanje PKS Đuro Vojnović kazao je da elektronsko poslovanje firmama >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << omogućava velike uštede koje se mere stotinama miliona evra.

"Prosečan privredni subjekat u Srbiji godišnje potroši 30 dana čekajući u redu u Poreskoj upravi, carini, lokalnoj administraciji, MUP-u. Tih 30 dana možda i nije mnogo za firme koje ima puno zaposlenih, međutim za male privrednike koji zapošljavaju do deset ljudi veliki je trošak da odvoje da jedan zaposleni čeka u redu", kazao je Vojnović.

Prosta računica govori da ako imamo 330.000 preduzeća uz prosečnu bruto platu od 300 evra i radnim mesecom od 22 dana, dobijamo sumu od 135 miliona evra godišnje koje se potroši na plate onih koji čekaju u redu, naveo je on.

"Ako tome dodamo još gužve u saobraćaju, izgubljenu dobit, zagađenja životne sredine, štampani materijal, tonere, mito i korupciju, taj iznos daleko prevazilazi 135 miliona evra", kazao je Vojnović.

Ističući da je reč o značajnim sredstvima koja su za ovako siromašnu privredu važna jer mogu da se iskoriste za povećanje produktivnosti i proizvodnje, on je podsetio da je PKS ovlašćena da izdaje elektronske sertifikate preduzećima bez bilo kakve nadoknade.

Vojnović je naveo da je prijava PDV-a već više od devet meseci moguća i preko portala PKS, dodajući da će on nastaviti dalje da funkcioniše i stajaće na raspolaganju knjigovodstvenim agencijama.

Pored toga, sprema se i niz drugih servisa, kao što je servis objedinjenih nabavki, koji bi podrazumevao da više malih firmi objedini nabavku kancelarijskog materijala, opreme, sirovine, goriva i na taj način dostigne nižu cenu u procesu nabavke.

Pomoćnik direktora Poreske uprave Dejan Vidojević rekao je da je u maju započeo proces registracije PDV poreskih obveznika za elektronsko poslovanje sa Poreskom upravom i do danas je registrovano više od 17.000 PDV obveznika.

On je najavio da će od marta naredne godine građani moći da podnose elektronskim putem i godišnju prijavu poreza.

"Ovo je važan trenutak i za Poresku upravu i za celu našu zemlju. Prvi pravi elektronski servisi za privredu i građane su u funkciji", kazao je Vidojević.

On je podsetio da je postupak registracije poreskih obveznika za elektronsko poslovanje i dalje otvoren i naglasio da ta registracija za privredne subjekte predstavlja mogućnost, a ne obavezu.

Elektronski servis za podnošenje poreskih prijava za porez na dodatu vrednost je počev od 1. juna dostupan preko internet adrese Portala Poreske uprave, rekao je Vidojević i dodao da su, zaključno sa 10. junom, već pristigle i obrađene prve PDV poreske za maj.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.