Duga potraga za koferima

Izvor: Blic, 18.Avg.2008, 08:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Duga potraga za koferima

Iako se putnici obično nadaju da se to „neće baš njima desiti", uvek postoji mogućnost svih onih koji putuju avionom da ostanu bez prtljaga, odnosno da se zagubi na nekom aerodroma. Za ovakve situacije postoji tačna procedura, kako biste svoje stvari što pre dobili, ali ipak postoji verovatnoća da vaš prtljag uopšte ne bude pronađen. Tada možete da računate na eventualnu odštetu.

U kompaniji „Suport", koja je zadužena za traganje za prtljagom i ovu uslugu >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << obavlja, između ostalog, i za domaću avio-kompaniju „Jat ervejz", kažu da je važno da kada putnik sleti na željeno odredište i zaključi da mu nema prtljaga o tome mora najpre da obavesti službu „Izgubljeno - nađeno".

- Ta služba će od njega uzeti podatke i zatražiti da opiše kako torba izgleda kao i broj prtljažnog priveska, koji se nalazi na torbi. Agenti ove službe tada prave zapisnik o neprispeću prtljaga. I na onom aerodromu gde je taj prtljag višak takođe se pravi zapisnik i sve se ubacuje u kompjuter, odnosno „Vorld trjes sistem", gde se upoređuju ovi podaci. Na taj način se dolazi do saznanja gde je prtljag „zalutao" - kažu u „Suportu".

Izgubljene stvari obično bi trebalo da se pošalju prvim sledećim letom, a najviše za dva ili tri dana.

Međutim, problem nastaje kada se privezak otkači sa torbe, tako da može da se desi i dešavalo se da neki prtljazi uopšte ne budu nađeni. Ukoliko prtljag ne bude pronađen u roku od sedam dana, avio-kompanija je dužna da putniku nadoknadi štetu u određenom novčanom iznosu.

Nikola Đukić, PR aerodroma „Nikola Tesla", kaže za „Blic" da kupovina avionske karte predstavlja vrstu ugovorne obaveze između avio-kompanije i putnika.

- Time se regulišu uslovi i međusobna prava i obaveze. U situaciji kada je prtljag nepovratno izgubljen, putnik je dužan da se obrati svojoj avio-kompaniji. Nadoknada je u nadležnosti avio-kompanije i svaka ima svoja pravila i procedure.

Đukić objašnjava da služba traganja za prtljagom Aerodroma „Nikola Tesla" vrši uslugu traganja za 17 avio-kompanija među kojima su „Aeroflot", „Aerosvit", „Er Frans", „Alitalija".

- Ova služba putnicima navedenih kompanija omogućuje usluge isporučivanja prtljaga na adresu koju putnik navodi prilikom pravljenja zapisnika, s tim da se u Beogradu isporučuje u roku od 12 sati, a u unutrašnjosti u roku od 24 sata od prispeća na Aerodrom - kaže Đukić.

Čip za bagaž

Udruženje svetskih avio-prevoznoka IATA razvija novi standard za obeležavanje prtljaga, u obliku RFD čipa. U čipovima će biti radio-lokatori, te bi se koferi lako pronalazili. Kako bi ubrzali potragu za koferima putnika, neke azijske avio-kompanije već su uvele obeležavanje prtljaga na ovaj način.

Izgubljeno preko 7.000 prtljaga

Do početka avgusta ove godine, usluge beogradskog aerodroma je koristilo više od 1,5 miliona putnika. Broj zapisnika o neprispeću prtljaga koji je napravila Služba traganja za prtljagom u prvih sedam meseci ove godine iznosi 7.401, a broj isporučenih prtljaga na adrese po Srbiji 7.230 prtljaga - kaže Nikola Đukić.

Nastavak na Blic...






Povezane vesti

Blic: Duga potraga za koferima

Izvor: Mondo, 18.Avg.2008

Iako se putnici obično nadaju da se to 'neće baš njima desiti', uvek postoji mogućnost svih onih koji putuju avionom da ostanu bez prtljaga, odnosno da se zagubi na nekom aerodroma.

Nastavak na Mondo...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.