Izvor: B92, 20.Nov.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Društvene" nagrade za B92

Beograd -- B92 je dvostruki dobitnik nagrade "Virtus", koja se dodeljuje za najuspešnije akcije od opštedruštvenog značaja.

Nagrade dodeljuje nevladina organizacija Balkanski fond za lokalne inicijative. U konkurenciji sa Telenorom i Erste bankom, B92 je dobila glavnu godišnju nagradu za društvenu odgovornost, ali i specijalnu nagradu za medijski doprinos u borbi protiv porodičnog nasilja.

Žiri koji je odlučivao o dodeli nagrada ističe da su kampanja za izgradnju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Sigurne ženske kuće i promocija dobrovoljnog davalaštva krvi, vođene sistematično i uporno, a da je sama činjenica da se u njih uključila jedna medijska kuča, doprinela masovnijem odzivu drugih pojedinaca i kompanija, koji su se angažovale kasnije.

"Mislimo da bi trebalo da se (u ovakve akcije) uključe i drugi mediji iz Beograda. U konkurenciji smo imali medije iz unutrašnjosti ali iz Beograda nismo. Mislim da bi mediji sa nacionalnom frekvencijom tu mogli da daju značajan doprinos i da bi, dogodine, trebalo da se i oni uključe u ovakve akcije", kaže Mijat Lakićević, član žirija.

Potpredsednik Vlade Srbije Božidar Đelić primetio je da 64 kompanije koje su nominovane za nagrade, svedoče u Srbiji postoji društvena odgovornost.

"Eto, preklopilo se, da jedna medijska kuća, koja je bila hrabra, u vremenu pre demokratskih promena, koja i danas ima tu hrabrost, jeste i kuća koja je pokazali i najveći stepen društvene odgovornosti. Ona je pokrenula akciju da podstakne solidarnost u oblastima gde je nema dovoljno", kaže Đelić.

Zahvaljujući na nagradama, direktor RTV B92 Veran Matić, preneo je stav kuće da posao medija ne može biti zaustavljen samo na profesionalnom izveštavanju.

"Mi mislimo da je dužnost medija da budu društveno odgovorni u svakom trenutku. U prvom redu kada je reč o etičnosti u izveštavanju, dakle poštovanju svoje profesije, a zatim i da kao mediji, i novinari, prepoznajemo ono što u društvu ne valja. I kada vidimo da to ne može lako da se promeni, mislimo da je potrebno da se i praktično uključimo u rešavanje tog problema", rekao je Matić.

On je dodao da, u vremenu u kom živimo, postoje problemi za čije rešenje nije dovoljan angažman države već društva u celini.

Svi ljudski i materijalni resursi B92 korišćeni su u kampanjama za izgradnju Sigurna ženske kuće i dobrovoljno davanje krvi, rekao je Gordan Paunović, direktor Akcija B92.

"Ipak, imam obavezu da pomenem nekoliko imena koleginica i kolega, bez čijeg dodatnog, ličnog angažovanja i entuzijazma ova akcija ne bi bila ovako uspešna. To su Sandra Mandić, Miša Stojiljković, Suzana Zlatanović, Jovana Timotijević i Milica Žebeljan", rekao je Paunović.

Veran Matić najavio je nove akcije B92: akciju popularisanja ideje zaveštanja organa i inicijativu za izgradnju memorijalno edukativnog centra na Starom sajmištu.

Balkanski fond za lokalne inicijative nagradio je i četiri uspešne kompanije koje su se najviše istakle pomažući socijalne, zdravstvene, obrazovne i druge neprofitne projekte u lokalnim zajednicama u kojima rade. Dobitnici su Holcim iz Popovca, vršački Hemofarm, Alfa Plast iz Temerina i Erste banka iz Novog Sada. Nagrade se dodeljuju uz podršku vlada SAD i Češke, magazina Ekonomist, društva Srbije za odnose s javnošću i grada Beograda.

"Štednjom pobedi"

Narodna banka Srbije i B92 su krajem prošlog meseca pokrenuli jednogodišnju kampanju "Štednjom pobedi". Cilj je da se kod đaka stvori svest o štednji i racionalnom korišćenju novca. U okviru kampanje danas je u novosadskoj osnovnoj školi "Prva vojvođanska brigada" održana "Olimpijada štediša".

Karavan štednje, koji putuje Srbijom, danas je gostovao u Novom Sadu. Deca su kroz igru imala priliku da se upoznaju sa bankarskim terminima i da kroz igru nauče nešto više o štednji.

Osim toga, za njih je organizovana i prezentacija o štednji prilagođena njihovom uzrastu.

Akciju "Štednjom pobedi" podržavaju i brojne javne ličnosti, a karavan štednje će do kraja školske godine obilaziti škole po Srbiji, gde će kroz igru prezentacije nastaviti da edukuju decu o štednji.

Sa istim ciljem su, u okviru vannastavnih aktivnosti, predviđene i posete školske dece i omladine Narodnoj banci Srbije.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.