Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Izvor: TangoSix.rs, 22.Feb.2024, 17:16

Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Sajt N1 objavio je juče tekst u kojem su anonimni avio-mehaničari Er Srbija Tehnike iskoristili priliku da tri dana nakon udesa Embraera 195 na beogradskom aerodromu skrenu pažnju mejnstim medija na sebe i kompaniju Avio Star optuže za preuzimanje njihovih radnika. Kako je za Tango Six kazao direktor kompanije Avio Star (koja se odnedavno bavi i linijskim održavanjem aviona) Aleš Luci, N1 ga nije pozvao pre objavljivanja teksta i, kako kaže, optužbe iznete od strane neimenovanih >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << tehničara Er Srbija Tehnike nisu tačne.
Anonimni sagovornici N1 navode da je 25 licenciranih avio-mehaničara napustilo je Er Srbija Tehniku u poslednje dve godine i da se poslovi održavanja flote Er Srbije „prebacuju se privatnoj firmi koja je doskoro bila zadužena za pranje i čišćenje aviona“.
Avio-mehaničari su u članku citirani kako u jednom delu kažu da je bezbednost letenja u kontekstu tehničke ispravnosti aviona Er Srbije ugrožena, da bi u sledećoj rečenici bili citirani da to nije tačno kada su oni ti koji rade održavanje:
– Samo u poslednjih šest-sedam meseci otkaz je dalo osmoro kolega koji su bili ovlašćeni da potpišu tehničku knjigu za avion Erbas 330. Svojim potpisom mehaničar garantuje da je avion tehnički ispravan i bezbedan za naredni let. U slučaju da nisi ispoštovao proceduru i odradio sve kako treba, a potpisao si da je avion ispravan, odgovaraš krivično. Nažalost, bezbednost aviona Er Srbije je narušena jer se pojedine procedure ne poštuju. – prenosi sajt N1 i potom pita anonimne sagovornike direktnije pitanje – Da li su avioni Er Srbije tehnički ispravni i bezbedni za saobraćaj?
– Možemo to da garantujemo samo za vazduhoplove koje održava Er Srbija Tehnika. – glasio je njihov odgovor.
Avio Star Kako Luci kaže za Tango Six, pored činjenice da ga sajt N1 nije pozvao kako bi čuo i njegovu stranu, već je dobio poziv jednog od klijenata sa pitanjem da li su zaista osposobljeni za linijsko održavanje aviona.
Kompanija Avio Star počela je u Srbiji sa poslovima pranja i čiščenja aviona 2017. godine. Kako Luci priča, plan mu je oduvek bio da proširi svoje aktivnosti i na održavanje letelica pa je u periodu Korone krenuo sa pripremom za pribavljanje dozvole za vuču i izguravanje aviona.
– Postupak je trajao oko godinu dana i uspešno je završen ispred srpskih civilnih vazduhoplovnih vlasti početkom 2022. godine. Takođe smo u 2021. godini započeli pripreme za otvaranje linijske stanice za linijsko održavanja aviona. Potrebna su bila značajna ulaganja u opremu i ljude.
Sredinom 2022. godine, uspešno otvaramo linijsku stanicu EASA part 145. Za sve poslove naša kompanija poseduje sve zahtevane licence nadležnih vazduhoplovnih vlasti Srbije i EU. – kaže Luci i posebno naglašava da nisu napravljeni zbog Er Srbije i da Er Srbija nije njihov jedini klijent.
Avio Star je, kako kaže, od početka bavljenja linijskim održavanjem pa do danas održavao avione i kompanija Leav, DAT, Easy Jet, Lumiwings i San Marino.
Avio Star je počeo sa poslovanjem na aerodromu Beograd 2017. godine / Foto: Avio Star Mehaničari Er Srbije optužili su Lucija i da im „Avio Star visokim platama vrbuje kolege“.
– Napuštanje licenciranih avio mehaničara nije ništa novo ni za nas, tako da smo i mi sa tim problemom kao svi drugi u ovoj industriji. Trenutno su ljudi sa tim znanjima jako traženi u celom svetu. Mi se trudimo da zadržimo radnike na različite načine i smatramo da su zarade koje ostvaruju primerene poslu koji obavljaju. Za sve radnike plaćamo uredno sve poreze i doprinose na osnovu isplaćenih zarada, kao i sve obaveze ka državnim institucijama. Radnike smo uključili u privatno osiguranje, kao i u budući razvoj kompanije i svaki predlog sa njihove strane se uzima u obzir i razmatra se.
Ne vrbujemo mehaničare Er Srbija Tehnike sa bilo kakvim pogodnijim uslovima. Do sada nijednog mehaničara iz Er Srbija Tehnike nismo zaposlili. Ne da nismo želeli, već su verovatno uslovi koje su dobili sa drugih strana bili povoljniji. Ni mi ne uspevamo da zadržimo sve radnike, jer ponude koje dobijaju sa strane su u visini od 500 EUR na dan, i više, sa svim plaćenim troškovima.
Potpuno je bez osnova i zlonamerna tvrdnja o ugroženoj bezbednosti avio saobraćaja, jer svi naši visoko kvalifikovani mehaničari poseduju validne dozvole za radove koje obavljaju, kako u linijskom tako i u baznom održavanju, i to u skladu sa regulativom i procedurama. – kaže Luci za Tango Six i dodaje da Avio Star sve vreme ulaže u obuke i edukacije zaposlenih.
„To što ljudi zbog trenutnog stanja na tržištu odlaze drugde po svetu nije krivica na našoj strani.“ / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six – Naši zaposleni završili su različite obuke za različite tipove avion: Embraer E175/E195, Erbas A32o/A330 i ATR72-600.
Sa ponosom uvek ističem da je nekoliko radnika koji su bili od početka u kompaniji i koji su se pokazali kao vredni i posvećeni na poslovima pranja i čišćenja aviona su potom završili zahtevne obuke, tako da danas imaju mehaničarsko i tehničarsko zvanje.
Napominjem i da nismo jedina privatna kompanija u krugu aerodroma Beograd koje vrši usluge linijskog održavanja, pa samim tim nismo ni jedina kompanija koja ove usluge pruža Er Srbiji. –
Mehaničari Er Srbija Tehnike za N1 u jednom trenutku navode da je glavni čovek koji je odgovoran za posao održavanja aviona u Avio Staru, Radovan Perović, politički zaposlen kako bi omogućio Avio Staru da dobije poslove od Er Srbije, da bi u sledećem trenutku bili citirani kako kažu da „nije sporno da je Perović mehaničar sa iskustvom koji poznaje procedure i zna da organizuje ljude“. Direktor Avio Stara na te optužbe za Tango Six kaže:
– Smatram da drugi klijenti za koje radimo i činjenica da nismo jedini kojima je Er Srbija klijent, dovoljno ukazuje na to da nam nije potrebno ničije političko angažovanje.
Takođe smatram da mi je, kao stranom državljaninu, koji je došao da ulaže u privredu Srbije i da zadrži ljude da rade u Srbiji, ovakvim tekstom na sajtu N1 napravljena poslovna šteta u smislu neopravdanih i netačnih činjenica. Iz članka mogu zaključiti da pojedincima ulaganja i uspeh u Srbiji nisu dobrodošli.
To što ljudi zbog trenutnog stanja na tržištu odlaze drugde po svetu nije krivica na našoj strani. Mi sa mehaničarima Er Srbija Tehnike radimo na tome da obezbedimo bezbedan i redovan saobraćaj flote nacionalnog avio-prevoznika.
The post Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent appeared first on Tango Six.

Nastavak na TangoSix.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.