Da li će dizelaši biti izbačeni iz gradova

Izvor: RTS, 08.Nov.2019, 21:24   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li će dizelaši biti izbačeni iz gradova

I pored napora da se smanji emisija štetnih gasova nastalih korišćenjem fosilnih goriva i ublaže klimatske promene, prognoze ukazuju – svet će se na naftu oslanjati do 2040. godine. Računa se da će se potrošnja u transportu, koji je i najveći potrošač naftnih derivata, vidljivo smanjivati tek posle 2025. godine.
Pojedine zapadnoevropske države već su iz gradskih sredina proterale dizelaše. >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << U istočnoj Evropi sve ih je više, a to potvrđuje i potražnja dizel-goriva. Udeo tog goriva u strukturi potrošnje u transportu, recimo, susedne Rumunije je 74 odsto. I u transportu naše zemlje zastupljen je dve trećine, a zbog drugih potreba rast je sve veći.

"U Srbiji je potrošnja dizela tri puta veća nego i benzina i naftnog tečnog gasa zajedno. Dizel u strukturi dominira zbog vozila, ali i zbog građevinarstva, poljoprivrede, teške mašine su oslonjene na potrošnju dizela. Treba uzeti u obzir da 96 procenata energije koja se odnosi na trasport u svetu je nafta", kaže Tomislav Mićović iz Udruženja naftnih kompanija Srbije. 
Električna i hibridna vozila još ne utiču znatnije na potrošnju nafte jer istovremeno u svetu raste prevoz i ljudi i robe.
"Ne postoje valjana tehnička rešenja kako zameniti naftu, recimo u avio-saobraćaju, u brodskom saobraćaju. To su jako veliki transporteri, a tu su i drumski i teretni saobraćaj", ističe Mićović. 
"Ključna stavka u tim nastojanjima je kako povećati kapacitet baterija elektronskih akumulatora koji bi pokretali takva vozila. Vremenom će sve više i više dolaziti potražnja za sirovom naftom. Tu se u stvari neće promeniti ništa preko noći i neke prognoze Međunarodne agencije za energetiku su da će fosilna goriva još dvadesetak godina ostati dominantno pogonsko gorivo", kaže Aleksandar Zavišić, investicioni savetnik firme "Kapital RS".

Naftne kompanije se pripremaju za nadolazeće promene, što potvrđuju sve manja ulaganja u nove bušotine. A zemlje izvoznice nafte, članice OPEK-a sa Rusijom, već upravljaju svetskom proizvodnjom – dogovor o smanjenju je na snazi godinu dana.
"Kartel je postigao cilj jer su se njegove članice generalno pridržavale ograničenja proizvodnje nafte. Uspeli smo ono za šta su pesimisti mislili da je nemoguće. Naša odluka je bila istorijska", naveo je Muhamed Barkindo, generalni sekretar OPEK-a. 
Proizvodnja nafte u svetu je uravnotežena sa potražnjom. A poslednjih mesec dana cene sirove su stabilne, bez većih oscilacija.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Da li će dizelaši biti izbačeni iz gradova

Izvor: AutoBlog, 08.Nov.2019

I pored napora da se smnji emisija štetnih gasova nastalih korišćenjem fosilnih goriva i ublaže klimatske promene, prognoze ukazuju – svet će se na naftu oslanjati do 2040. godine. Računa se da će se potrošnja u transportu, koji je i najveći potrošač naftnih derivata, vidljivo smanjivati...

Nastavak na AutoBlog...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.