Izvor: Glas javnosti, 22.Avg.2010, 07:11   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Četiri puta više novca na računu "Jata"

BEOGRAD - Generalni direktor "Jat ervejza" Srđan Radovanović izjavio je da je ta aviokompanija ove godine ostvarila značajan finansijski prihod i da sada na računu ima četiri puta više novca nego pre 12 meseci.

"Sve naše obaveze koje smo stvorili u 2010. redovno servisiramo i još nam ostaje novca za investicije, što je rezultat koji svaki direktor može da poželi", istakao je Radovanović. "Jat ervejz" je usvojio, prema njegovim rečima, moderan način poslovanja >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << i svođenja bilansa, što znači da se obračuni poslovnog rezultata rade na mesečnom, a ne na godišnjem ili šestomesečnom nivou.

Radovanović je istakao da će "Jat ervejz" nastaviti da se dalje transformiše u modernu i efikasnu aviokompaniju koja unapređuje svoje usluge i poslovanje. "Očekujem da će 'Jat ervejz' u budućnosti postati vodeći avioprevoznik u jugoistočnoj Evropi", kazao je Radovanović.

"Aktivno radimo na osvajanju tržišta Bosne i Hercegovine i Makedonije. U takvim aktivnostima zahtevamo pomoć države Srbije, odnosno najmanje dva ministarstva - Ministarstva za infrastrukturu i Ministarstva inostranih poslova. Ta pomoć postoji, ali ja zahtevam i više", rekao čelnik "Jat ervejza".

Generalni direktor "Jat ervejza" naglašava da o privatizaciji i strateškim partnerima nacionalne aviokompanije odlučuje Vlada Srbije. Radovanović je podsetio da su za srpskog avioprevoznika pored "Turkiš erlajnsa" zainteresovane još neke aviokompanije, na primer "Etihad Ervejz" iz Abu Dabija - vlasnik velikog paketa akcija u "Er Emirejtsu" iz Dubaija.

"Najozbiljnije pregovore smo imali sa 'Turkiš erlajnsom'. Toj kompaniji smo dostavili odgovarajuću dokumentaciju i o svemu detaljno izvestili vladu i Ministarstvo za infrastrukturu i dalje je na njima da preduzmu sledeći korak", rekao je on.

"Ono zbog čega je 'Jat ervejz' interesantan potencijalnim strateškim partnerima, pored pilota i tzv. slotova, odnosno dozvoljenih vremena za sletanje i poletanje na velikim međunarodnim aerodromima, jesu mogućnosti koje pruža Beograd svojim izvanrednim geografskim položajem", naveo je Radovanović.

Beograd sada na mapi evropskog aviosaobraćaja ima, kako ukazuje Radovanović, samo lokalni značaj sa relativno malim udelom linija i putnika. "Uz snažnog avioprevoznika, koji bi srpsku prestonicu koristio kao svoju bazu, na pola puta između Frankfurta i Istanbula, 'Jat ervejz' bi mogao da ima i do 10 miliona putnika godišnje", tvrdi on.

Radovanović je rekao da nedavno potpisivanje pisma o namerama između "Jat ervejza" i "Erbasa", kojim je otvoren put za dalje pregovore u vezi sa nerealizovanim ugovorom o nabavci aviona iz 1998, kao i brojni drugi reformski potezi za konsolidaciju poslovanja, uvećavaju mogućnosti kompanije da dobije strateškog partnera.

"Nastojimo da sa predstavnicima 'Erbasa' pronađemo najbolje moguće rešenje u interesu obe strane. Treba imati u vidu da su se uslovi na tržištu tokom proteklih godina značajno promenili i da će konačnu odluku u dogovorima sa 'Erbasom' dati Vlada Srbije, kao potpisnik ugovora", kaže Radovanović. Mi smo ostvarili značajan pomak nedavnim potpisivanjem memoranduma o daljem nastavku pregovora,  to je izuzetno povoljan signal za "Jat ervejz", dodao je on.

Radovanović je najavio da će 23. avgusta, u okviru posete delegacije Srbije Berlinu, koju predvodi ministar Mlađan Dinkić, predstavnik naše aviokompanije nastaviti pregovore, što je sledeći korak u ovom procesu dogovora i usaglašavanja detalja ugovora između dve strane.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.