Cessna 172 LITE: Novi “ogoljeni” Skyhawk za jeftiniju obuku

Izvor: TangoSix.rs, 02.Jan.2015, 13:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Cessna 172 LITE: Novi “ogoljeni” Skyhawk za jeftiniju obuku

BEOGRAD – Pilotshop Sporty’s iz Sinsinatija u SAD, pokrenuo je projekat pod nazivom Cessna 172 LITE, koji podrazumeva akviziciju korišćenih Cessni 172 i njihovu restauraciju sa što manjim ulaganjima, pogotovo u avioniku, sve sa ciljem dobijanja aviona koji obezbeđuje 53% jeftiniju obuku.  
 

 
 
Projekat Cessna 172 LITE, nastao je kao ideja za smanjenje troškova pilotske obuke. Ljudi iz kompanije Sporty’s napravili su koncept kako da polaznici >> Pročitaj celu vest na sajtu TangoSix.rs << imaju uslove za jeftiniju obuku a sa druge strane da upravljaju znatno unapređenim avionom koji pritom nije prenatrpan avionikom, raznim prekidačima i indikatorima koji, prema njihovom mišljenju, nisu neophodni za osnovnu obuku.
Prva Cessna 172 LITE već se koristi za potrebe jedne škole letenja i iznajmljuje za 99$ (umesto standardnih 158$). Reč je o avionu Cessna 172N iz 1976. godine čija je konstrukcija detaljno pregledana i reparirana tamo gde je bilo potrebno, ceo avion je prefarban a ugrađeni su i novi prozori kao i moderno LED osvetljenje na trupu.
Što se tiče radova na enterijeru, izvađena su zadnja sedišta pa je prostor u kome su se nalazila pretvoren u “cargo”, dok su postojeća sedišta potpuno obnovljena kao i bočni paneli i podovi.
 

 
Najbitnije promene rađene su na prednjem panelu koji je potpuno promenjen i umesto starog plastičnog, ubačen je metalni. Kao što je već napomenuto, sadržaj komandne table je prilično uprošćen, ukinuti su neki prekidači i indikatori, a sve sa ciljem da se kokpit ne preopterećuje stvarima koje nisu neophodne za osnovnu pilotsku obuku. Od avionike ostao je samo radio za komunikaciju i transponder.
Stari motor je takođe uklonjen a ubačen je remontovani Lycoming O-320-D2J dok je propeler takođe repariran, a instaliran je i moderniji sistem hlađenja motora.
Rezultat je, kako kažu u Sporty’s-u, letelica koja ima izgled potpuno novog aviona u kom se učenik zahvaljujući pojednostavljenoj avionici više fokusira na letenje nego na “kretanje” kroz komplikovane menije u “glass” kokpitu i sve to uz manje troškove održavanja a samim tim i letenja.
 
 

Nastavak na TangoSix.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta TangoSix.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta TangoSix.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.