Cela generacija u vrtić upisana elektronski, kakva se revolucija sprema za male maturante

Izvor: RTS, 15.Jun.2020, 13:02

Cela generacija u vrtić upisana elektronski, kakva se revolucija sprema za male maturante

Naša 22 inovativna tehnološka rešenja i elektronske usluge objavljeni su krajem maja na zvaničnom sajtu Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj. Srbija je među pet zemalja u svetu sa najviše inovacija, kao efikasan odgovor na krizu izazvanu koronavirusom. Aplikacije "Doniraj plazmu", "Budi volonter", "Digitalna solidarnost", "Moja učionica", "Moja škola", "eVrtić", "eUpis" i druge, dobro su i na vreme informisale građane i omogućile im da usluge budu dostupne od kuće. Mihailo >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Jovanović, direktor Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu kaže za RTS da je preko eUprave cela jedna generacija upisana u vrtiće.
Mihailo Jovanović je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da sada ima nekoliko usluga koje su usluge ka digitalizacijij sistema prosvete.

"Aktivna je usluga eUpis namenjena roditeljima đaka prvaka. Po prvi put roditelji putem interneta mogu da zakažu termin u željenoj osnovnoj školi i da samo jednom odu do škole sa detetom da bi ono obavilo testove sa pedagogom i psihologom i da ne nose nijedan dokument. Odlaze u školu samo sa ličnom kartom i upisuju svoje dete", naveo je Jovanović.
Ove nedelje se, kaže, sprema revolucija u procesu male mature.
"U potpunosti smo digitalizovali ceo proces i osmaci će raditi završni test u sredu, četvrtak i petak, a nakon toga će moći da vide svoje rezultate i da ako žele putem elektronske pošte dobiju ocenjeni rezultat male mature", naglasio je Jovanović.
Prema njegovim rečima, veliki broj tačaka u Srbiji je povezan i koristi usluge elektronske uprave.
Građani će moći da vide ko je pogledao njihove podatke "Preko 1.000 lokacija se nalazi na toj mreži, svi centri za socijalni rad, svi sudovi će uskoro biti u toj mreži. Lokalne samuprave će do kraja godine biti povezane na tu mrežu, ali to ih ne sprečava da omogućavaju građanima različite usluge. Već sada možemo da kažemo da u prethodne dve godine građani preko 12 miliona puta nisu bili ti kuriri koji idu od šaltera do šaltera, već su zaposleni u državnoj upravi razmenjivali podatke, i to je cilj eUprave", naveo je Jovanović.
Ističe da na novom portalu eUprave građani mogu da vide svoje podatke u skoro dvadesetak registara.
"Bitno je da pogledaju te svoje podatke, jer često ti registri, naročito kod starijih, nisu bili dovoljno ažurni i da prijave ako vide neku nepravilnost. Naš cilj do kraja godine je da građanima pored toga što mogu da vide svoje podatke, omogućimo da vide ko je pogledao njihove podatke po službenoj dužnosti", kazao je Jovanović.
U elektronsko sanduče prvo stižu poreska rešenjaNavodi da je sa novim portalom došlo je i novo elektronsko sanduče.
"Po prvi put država počinje da komunicira sa građanima tako da dostavlja različita rešenja i uverenja u to elektronsko sanduče. Prva rešenja koja su došla su lokalna poreska rešenja. Svi oni koji imaju nalog na portalu eUprave će doboti rešenje u elektronsko sanduče, a oni koji nemaju će dobiti na klasčan način. Očekujem da sve više građana otvaraju profile na portalu eUprave i na taj način počinju elektronski da komuniciraju sa državom", dodaje Jovanović.
Za sada je, ukazuje, ta komunikacija jednosmerna.
"Spremamo i obrnuti smer komunikacije do kraja godine. Da bismo to uspeli moramo da u potpunosti digitalizujemo rad svih republičkih organa i lokalne samouprave, kako bi građani svoje podneske mogli da podnose u to sanduče javne uprave", izjavio je Jovanović.
Nešto što se zove elektronski pečat uvedeno je za javnu upravu.
"To je elektronski potpis za pravna lica. On nema veze sa fizičkim pečatom. To je elektronski potpis koji se implementira na nivou institucija. Rešenja lokalnih poreskih administracija su elektronski pečatirana od strane Kancelarije za IT i eUpravu. To je dokaz da stojimo iza tih dokumenata", naglasio je Jovanović.
Pregovori sa tehnološkim gigantima oko data centra u Kragujevcu Očekuje da se krajem septembra i početkom oktobra da bude pušten objekat data centra u Kragujevcu.
"To je takav objekat koji garantuje veliku pouzdanost i bezbednost podataka. Pravimo taj centar da bude od regionalnog značaja. Želimo da pozovemo velike IT kompanije da svoje regionalne centre otvore u Kragujevcu. To znači da jedan 'Majkrosoft', 'IBM'' 'Orakl' imaju potrebe da čuvaju svoje podatke u profesionalnim data centrima. Mi sad intenzivno pregovaramo sa njima da svoje podatke stave u centar u Kragujevcu. To će pokazati koliko je Srbija bezbedna zemlja", napominje Jovanović.
Ako se, navodi, pojave tako veliki komercijalni korisnici sa kojima se pregovara, to će značiti da Kragujevac postaje IT regionalni centar, to će značiti zapošljavanje velikog broja mladih IT stručnjaka, ali i koliko je Srbija bezbedna zemlja i koliko je napredovala, kada jedan Majkrosoft i Orakl žele da čuvaju svoje podatke u Srbiji.
"Prvog dana proglašenja vanrednog stanja Vlada je rekla da će javna uprava nastaviti da radi i da će upis dece u vrtić biti preko portala eUprava. Mi smo tu uslugu pustili na teritoriji cele Srbije i za dva i po meseca preko 55.000 roditelja je upisalo decu elektronski. Šalteri nisu radili, i možemo reći da je cela jedna generacija elektronski upisana u vrtiće. To pokazuje koliko smo bili agilni i spremni da u vanrednim situacijama javna uprava nastavi da radi", zaključio je Jovanović.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.