Izvor: B92, 28.Jan.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Bolja Hitna pomoć

Beograd -- Lažni pozivi, uznemiravanje i pretnje, svakodnevica zaposlenih u Hitnoj pomoći, od sada će biti snimani i prosleđivani MUP-u.

Zahvaljujući investiciji norveškog Crvenog krsta, vrednoj 212.000 evra, Zavod za hitnu medicinsku pomoć opremljen je najsavremenijom centralom i dispečerskim centrom. Pomoć sugrađanima biće efikasnija i brža jer će značajno biti smanjen broj izlazaka ekipa na teren na osnovu lažnih poziva.

Nov elektronski sistem omogućava >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << identifikaciju poziva. Svi razgovori se snimaju, a lekar pre nego što poziv i prihvati ima uvid u to o kom se pacijentu radi. "Videćemo da li taj pacijent zove prvi put, da li više puta, možete da otvorite njegov zdravstveni karton, da pogledate od čega boluje i da u startu imate bolju orijentaciju o pacijentu", objašnjava Svetlana Marković Klipa, pomoćnica direktora Hitne medicinske pomoći.

Ekipe na terenu moći će svakog trenutka da budu viđene na dispečerskom ekranu, pa će na hitan poziv biti upućivana najbliža ekipa.

Sistem identifikacije, kažu lekari, omogućava i smanjenje broja poziva poput spasavanja nagih ljubavnika ili nalaženja dece i pasa. Zaposleni u Hitnoj pomoći apeluju na građane da broj 94 okreću isključivo u hitnim slučajevima kako bi pomoć bila pružena onima kojima je zaista i potrebna.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.