Izvor: Blic, 26.Okt.2008, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Avio-taksi osvaja Srbiju

Srbija je na prvom mestu po broju avio-taksi prevozilaca na Balkanu. U našoj zemlji trenutno posluje pet: Princ aviejšn, Pelikan ervejz, Er Pink, Avio služba vlade Srbije, a od septembra ove godine i Er Vega.

Njihove letelice mogu vas odvesti do bilo koje destinacije u Evropi i šire. Dovoljno je samo da imate dovoljno dubok džep i već za dva sata možete, na primer, piti kafu u Rimu.

Dovoljno je samo da okrenete telefon.

Ukoliko je destinacija kraća >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << i ne zahteva izdavanje posebne dozvole za sletanje i preletanje vazdušnog prostora, može se poleteti i za manje od sat vremena od trenutka naručivanja leta. Većina ovih kompanija je osposobljena i za prekookeanske letove, ali se u tom slučaju do željene destinacije može stići uz dva, tri sletanja na usputne aerodrome.

– Najduže destinacije do kojih smo leteli je Dubai i bivše ruske republike. Daleke destinacije su nezgodne jer zahtevaju nekoliko stajanja, ali već u julu 2010. dobićemo letelicu kojom će moći bez sletanja da se leti do Njujorka – kaže Vladimir Jovanović, direktor u „Princ aviejšnu".

Kako saznajemo od Katarine Andrić-Milosavljević, iz Direktorata za civilno vazduhoplovstvo, za avio-taksi usluge registrovano je 17 letelica. Najviše je aviona tipa cesna, ali lete i pajper, falkon i bičkraft djuk.

– Najnoviju flotu imaju privatne avio-taksi kompanije, a cene novih modernih cesni proizvedenih 2008. godine, registrovanih u Direktoratu, kreću se i preko tri miliona dolara – rekla je Andić-Milosavljević.

Još jedna pogodnost malih letelica je to što mogu da slete i na male i na velike aerodrome. U njima ima mesta za šest do devet putnika, pa je samim tim i usluga kvalitetnija.

Iznajmljivanje aviona plaća se po satu letenja i uključuje odlazak na željenu destinaciju, povratak i četiri sata čekanja.

U kompaniji „Princ aviejšn" kažu da njihovim letelicama do Beča može da se stigne za manje od sat vremena, do Nice za dva sata, dok za London treba dva i po sata leta.

To zadovoljstvo, ako leti do Beča, klijent plaća između 3.700 i 5.300 evra, do Nice će platiti 8.000, odnosno 11.000 evra, zavisno od letelice, a do Londona 11.000, odnosno 15.000 evra, takođe zavisno od toga za koju se letelicu odluči.

Avio-taksi do Ljubljane košta od 3.400 do 4.800 evra, a do Milana od 6.000 do 8.300 evra.

– U slučaju da klijent ima posla dva ili tri dana u nekom evropskom gradu, cena će biti uvećana za aerodromske takse i cenu punog pansiona u hotelu za sve članove posade – kaže Laslo Kolar, direktor letačke operative u kompaniji „Pelikan ervejz".

Za svoj novac putnik tokom leta u avionu može na miru da odspava, odgleda film na DVD-ju"

Osim poslovnih ljudi kojima je vreme novac, avio-taksi prevoz koriste i vrhunski sportisti i muzičke zvezde.

– Naš prevoz koriste uglavnom strane muzičke zvezde. Vozili smo celu evropsku turneju Kajli Minog. Dovezli smo i Džamirokvaja i Maradonu u Beograd i vratili ih, a naši klijenti bili su i Robert Plant, Vlade Divac, Dino Rađa, Predrag Danilović, Saša Đorđević – kaže Vladimir Jovanović iz „Princ aviejšna".

Zaposleni u avio-taksi kompanijama kažu da su svim klijentima zagarantovani apsolutna privatnost, mir i diskrecija.

Na primer, Kajli Minog je u ugovoru koji je napravila sa „Princ aviejšnom" navela da ne želi nikakva uznemiravanja, pitanja i fotografisanja.

U ovoj kompaniji kažu da su imali i jednu prosidbu u avionu koji je iznajmljen specijalno za tu priliku i koji je kružio iznad Beograda.

Četrdeset privatnih aviona

– Osim avio-taksi prevoznika, avione imaju i privatne, bogatije firme, ali i pojedinci. To im se više isplati, s obzirom na to da sat iznajmljivanja letelice košta 1.700 evra. U Srbiji je registrovano 40 takvih letelica – kaže Katarina Andrić-Milosavljević, savetnica za medije u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo.

Nastavak na Blic...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.