Ako zataji agencija, YUTA zbrinjava putnike

Izvor: Blic, 03.Feb.2016, 14:18   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ako zataji agencija, YUTA zbrinjava putnike

Turisti će ovog leta konačno moći da uplate putovanje bez straha da će im odmor presesti ukoliko se desi da im agencija ne obezbedi dogovoreni smeštaj ili propadne, jer će se za putnike u tom slučaju pobrinuti YUTA.

Garancije za putovanja, ubuduće će davati i Nacionalna asocijacija turističkih agencija, a agencije koje budu poslovale u okviru YUTA garancija putovanja imaće vidno istaknutu nalepnicu u svojim agencijama, na sajtu i u katalozima.

U asocijaciji >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << su već formirali tehničku asistenciju za turiste koja će, u slučaju prestanka rada agencije ili neispunjenja programa putovanja, u najkraćem mogućem roku garantovati povraćaj novca putnicima koji nisu započeli putovanje.

- YUTA će u saradnji sa osiguravajućim kućama partnerima u ovom poslu, vraćati novac u roku od pet dana kada se prijave svi putnici, ili će im obezbediti putovanje posredstvom drugih agencija koje se nalaze u sistemu. Ako se desi da turisiti stignu na destinaciju, sopstvenom prevozom, a agencija je u međuvremenu prestala sa radom i nije uplatila sobe, mi ćemo po hitnom postupku obezbeđivati smeštaj za goste. Organizovaćemo hitan povratak putnika u zemlju, ako se desi da propadne agencija ili se desi nešto nepredviđeno - objašnjava direktor YUTA Aleksandar Seničić.

Najveća prednost za putnike je to što će agencije biti u obavezi da dostavljaju podatke o putnicima svakodnevno osiguravajućim kućama koje su izdale polise. Tačno će se znati koji su turisti osigurani i gde se nalaze, a ne kao do sada kada se čekalo da se putnici sami jave, pa se često nije ni znalo koliko ima oštećenih, niti da li su započeli put ili su već na destinaciji.

- Dodatna garancija putnike neće ništa koštati, a najveća prednost je to što u sezoni u svakom trenutku na 350 destinacija biti oko 500 predstavnika agencija, pa ćemo moći da reagujemo u svakom trenutku. Putnici će na raspolaganju imati broj telefona na koji će moći da se jave u svako doba dana ili noći, ako nastane neki od pomenutih slučajeva. Ipak, to ne znači da ćemo menjati gostima sobe ili primati žalbe turista na prevoz ili hranu na osnovu ove garancije jer je proces reklamacija utvrđen Zakonom - kaže Seničić.

Do sada se prijavilo 150 agencija koje će učestvovati u YUTA garanciji putovanja, a 300.000 evra iznosi minimalna garancija za turističke agencije-organizatore putovanja.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.