Izvor: RTS, 14.Jun.2023, 12:27

Појачана контрола саобраћаја до 20. јуна, за викенд 24 сата укључени сви расположиви алкометри

До 20. јуна саобраћајна полиција спроводиће акцију појачане контроле вожње под дејством алкохола и психоактивних супстанци. Акција ће се спроводити у 30 држава које чине мрежу саобраћајних полиција Европе, а за викенд ће у контроли саобраћаја бити ангажовани сви >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << расположиви алкометри, као и уређаји за контролу присуства психоактивних супстанци у организму. Мајор Саобраћајне полиције Александар Раденковић најавио да ће од суботе у подне до недеље у подне бити тзв. alcohol and drugs marathon који ће трајати 24 сата.
Александар Раденковић је гостујући у Јутарњем програму РТС-а изјавио да је због велике количине воде на коловозу јуче било проблема, углавном на државним путевима другог реда, али и на ауто-путу.

“Ми смо због тога упозорили грађане да обрате посебну пажњу, поготово да смање брзину. И наредних дана очекујемо веће количине кише, тако да је заиста неопходан опрез у овом периоду. Надам се да ће грађани чути те прогнозе и да ће пратити где постоје обуставе. Оно што је јако важно је да јутрос нема нигде обуставе саобраћаја“, навео је Раденковић.
Према његовим речима, акција појачане контроле саобраћаја ће се спроводити до 20. јуна.
“Оно што можда нисмо рекли, а јако је битно, од суботе у 12 до недеље у 12 имаћемо тзв. alcohol and drugs marathon који ће трајати 24 сата, што ће рећи 24 сата непрекидно. Сви алкометри који имамо, сви дрога тестови ће бити на улици уз максималне људске потенцијале. Оно што је јако битно, кад је реч о алкохолу, tај прекршај је стално у фокусу саобраћајне полиције. Један од наших стратешких приоритета је да из саобраћаја искључимо што већи број оних који се усуђују да седну за волан под дејством алкохола“, казао је Раденковић.
Напомиње да када је реч о психоактивним супстанцама, то је у Европи горући проблем и да и код нас то показују подаци о броју тог прекршаја који је константно у порасту већ пар година уназад.
“Тако да следи време музичких фестивала на којима је познато да се окупља већи број младих људи који конзумирају алкохол. И ми се надамо да неће након тога седети да возе своје возило. Тако да у сваком случају ми ћемо бити у појачаном обиму, не само током ових седам дана, већ и у наставку лета, а и до краја године. Понављам још једном, алкохол је увек у фокусу саобраћајне полиције. То значи да кога год заустави полиција, мораће да има проверу када говоримо о алкотесту и о психоактивним супстанцама“, истиче Раденковић.
Контрола даје добре резултате Напомиње да је контрола алкохола у крви код возача дала заиста добре резултате.
“Кад је реч о контроли возача на присуство психоактивних супстанци, ту је мало другачија ситуација, зато што и сам тест траје нешто дуже, колектори су јако скупи. Тако да, хипотетички, уколико бисте неког возача који је исправан у сваком погледу и зауставили у трајању неких 10 до 15 минута на лицу места, имали бисте ситуацију да човека задржавате непотребно“, истиче Раденковић.
С друге стране, додаје, десило би се можда да би неко ко је под дејством психоактивних супстанци избегао контролу, тако да у овом тренутку није могуће да свака контрола возача укључује контролу на присуство психоактивних супстанци.
“Сада ће тако бити, сваки заустављени возач биће контролисан", напомиње Раденковић.
У првих пет месеци ове године Саобраћајна полиција искључила је из саобраћаја нешто више од 23.000 возача због вожње под дејством алкохола.
"Велики број њих са преко 1,2 промила. И прошле године смо имали рекордан број оних који су искључени из саобраћаја због вожње под дејством алкохола, око 64.000, око 2.500 са преко два промила. То је проблем не само у Србији, него и у оним земљама које су најуспешније у области безбедности саобраћаја. Шведска и Финска немају проблем с појасевима као ми, али не постоји земља која с алкохолом нема проблем", истиче Раденковић.
Додаје да ће сваки возач који има преко 0,2 промила бити искључен из саобраћаја током акције, а да мотоциклисти и професионални возачи не смеју уопште да имају алкохола у крви.
Подсећа да није први пут да саобраћајна полиција и европска мрежа спроводи ове акције.
“Када је реч о вожњи под дејством алкохола, током прошле акције смо имали 2.000 искључених из саобраћаја због тог прекршаја, а 100 возача који су возили под дејством психоактивних супстанци. Број прекршаја показује да је Србија била на трећем месту иза Турске и Француске, дакле више од једне Немачке, од Румуније, које имају далеко више становника и возача. То је заиста добар резултат и то потврђује да је апсолутни статистички приоритет саобраћајне полиције је да што више возача искључујемо из саобраћаја под дејством алкохола пре него што изазову незгоду“, истиче Раденковић.
Каже да када је реч о вожњи под дејством психоактивних супстанци, ту постоје земље које су и раније почеле са контролама и имају и више ресурса.
“Оно што је јако битно у овом тренутку у Србији, свака полицијска управа има дрога тестове, то су Дрегорови уређаји, Драг тест 5000, тако да имамо и довољну количину колектора и као последица тога јесте да је број прекршаја у константном порасту. Прошле године је број прекршаја био већи за чак 70 одсто у односу на годину пре тога и ове године имамо повећање. На неки начин, с једне стране, добро је као похвала за наше колеге, с друге стране, није добар тренд јер говори о недисциплини једног броја возача", наводи Раденковић.
Савети возачима за време падавина Када имамо овакве кишне падавине као претходних дана, саветује возачима да се на првом месту смањи брзина, прилагоди стању пута и условима саобраћаја.
“И оно што је важно је потребно да возачи држе и одстојање у односну на друго возило због тога што постоје колотрази и вода у тим колотразима, тако да ако смањимо брзину, далеко смањимо шансу да ће се десити незгода“, наводи Раденковић
Каже да су возачи мотоцикала у овом периоду године најугроженији јер их је највише на путу.
“Ове године имамо повећање броја погинулих у односу на прошлу годину, 16 погинулих од почетка године, више од 100 тешко повређених и од те бројке од 100 тешко повређених је било неколико повреда опасних по живот, још једном понављам, углавном се ради о младим возачима, углавном возачи мотоцикла страдају", истиче Раденковић.
И возачима мотоцикала саветује да смање брзину кретања, користе заштитну кацигу, али и другу опрему како би били видљивији за друге учеснике у саобраћају.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.