Poslovanje u doba korone - kako se reorganizovati

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 10.Apr.2020, 10:49

Poslovanje u doba korone - kako se reorganizovati

Najveći izazovi za poslodavce usled pandemije korona virusa su briga o psihofizičkom zdravlju zaposlenih i organizacija poslovne infrastrukture koja će omogućiti velikim timovima da usklađeno obavljaju posao sa brojnih lokacija, zaključak je magazina Harvard Business Review.

To mogu potvrditi i domaće IT kompanije koje načinom na koji su organizovali poslovanje mogu služiti kao primer dobre prakse za to kako se brzo i kvalitetno prilagoditi promenama, navode iz Catena >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Media.

Kako ističu, zaposleni u IT industriji su, zbog prirode posla, naviknuti na rad na daljinu, ali je daleko veći izazov bio da motivišu ceo tim da, pored obavljanja regularnog posla, nastave sa istim elanom da komuniciraju međusobno, da i dalje postoji što prirodnija dinamika u komunikaciji, da ne padnu duhom, ostanu pribrani, informisani i da paze na sebe i svoje bližnje.

"Za nas iz IT sektora je ovo bila prirodnija situacija nego za one koji posluju u drugim segmentima, kao što je na primer školstvo. Iako je trebalo organizovati veliki broj ljudi, održati interakciju među kolegama koje konstantno komuniciraju putem online kanala i uobličiti radne dane da makar malo liče na obavljanje posla iz kancelarije, dilema da uvedemo režim rada na daljinu nije postojala ni u jednom trenutku - zdravlje i bezbednost našeg tima je na prvom mestu", ističe Jelena Mrčarica iz Catena Media.

Podseća da su oni i zvanično prva IT firma u Srbiji koja je uvela rad od kuće, već 9. marta.

Osim logističke organizacije posla, trebalo je ispratiti i uputstva stručne javnosti koja se odnose na psihofizičko zdravlje ljudi tokom socijalnog distanciranja.

"Trebalo je reagovati maltene u trenutku, ali doneti ispravne odluke koje će napraviti podsticajno okruženje za naše kolege. Kako poslujemo u Beogradu, Švedskoj, Britaniji, Italiji, Americi, Japanu, Australiji i na Malti, prvo smo pokrenuli internu informativnu stranicu na kojoj kolege mogu da pronađu aktuelne informacije o pandemiji, savete SZO za održavanje mentalnog zdravlja i prepoznavanje simptoma, preporuke za rad od kuće, odgovore na najčešća pitanja u vezi sa koronom, kao i korisne brojeve telefona u svim državama ", objašnjava Mrčarica.

Dodaje da se trude da podstaknu kolege i u aktivnostima koje nisu striktno vezane za posao- zajedničke ručkove, časove joge, foto izazove i kvizove."

Iako je od proglašenja vanredne situacije prošlo tek mesec dana, a reorganizovani model poslovanja se pokazao kao uspešan, već sad se postavlja pitanje šta sledi po završetku pandemije i vraćanja u redovne okvire.

"Prva reakcija nam je bila da je dobro što i u pristupu dnevnom poslu možemo da se oslonimo na inovativnost IT industrije. Pokazali smo da je moguće ne samo modifikovati čitavo poslovanje, već i upotrebiti znanja za pomoć sunarodnicima. Sad već razmišljamo šta će biti dalje - kako ćemo se ponovo navići na tradicionalni način poslovanja i kako će se ovo odraziti na opštu ekonomsku situaciju", kaže Nikola Teofilović iz Catena Media.
Pogledaj vesti o: Coronavirus

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.