Izvor: Radio 021, 25.Mar.2020, 17:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Otvoren kontakt centar za prijavljivanje nezakonitosti u vreme pandemije

Građani i privreda Srbije mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Кontakt centru za republičke inspekcije, koji je uspostavljen kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije virusa korona, saopštilo je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave.

Zaposleni u Кontakt centru će prijavu primiti na broj >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i uz ocenu proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji, precizirano je u saopštenju.

Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i online, preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs, što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor.

Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka. Putem Кontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija. Ono što gradjani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija (kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i dr.).

U tim situacijama operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju. Кontakt centar pokrenula je Vlada Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Кoordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Кancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku ;Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji. EBRD je, u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije, omogućila da Кontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana, navedeno je u saopštenju.

"Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID 19 ubrzalo je početak rada Кontakt centra, jer i u ovoj situaciji mogu se naći pojedinci koji žele da se okoriste. Naša je namera da kroz rad Кontakt centra zaštitimo gradjane i privrednike od nesavesnog ponašanja", izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić.

On je zahvalio partnerima iz EBRD, Кancelarije za IT i NALED-u na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa.

"Po okončanju pandemije, Кontakt centar zajedno sa eInspektorom biće centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava", izjavio je Ružić.

Direktorka EBRD za Zapadni Balkan Žužana Hargitai kazala je da ta banka godinama unazad pomaže unapređenju rada inspekcija, pa one danas rade bolje i modernije nego što je to ranije bilo, kada su bile percepirane kao opterećenje privrednom razvoju, a ne podrška.

Ranije su se predstavke slale poštom

"Ponosni smo što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da pomognemo na ovaj način i da smo ranije nego što je planirano uspeli da pokrenemo Кontakt centar na koji će građani moći da prijave neke nepravilnosti", izjavila je Hargitai.

Prema rečima direktora Кancelarije za IT i eUpravu Mihaila Jovanovića, "novi Кontakt centar obezbediće uštede u vremenu koje će biti vidljive odmah".

"Svaka prijava biće evidentirana u CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u informacionom sistemu eInspektor. Ranije su se predstavke slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dodju do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se uspostave rokovi i norme, te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi", istakao je Jovanović.

Direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović navela je da "gradjani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama", te da im je sada prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju.

"Uspostavljanje Кontakt centra jedna je od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije", kazala je Bojović.

Kako je navela, svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije.

Autor: Beta

Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.

Nastavak na Radio 021...






Povezane vesti

Za 24 časa 160 pritužbi na podizanje cena hrane i medinskih sredstava

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 26.Mar.2020, 11:15

Maske su stigle i ima ih u svim apotekama, a u prva 24 sata od uspostavljanja jedinstvenog Kontakt centra za prijavljivanje svih zloupotreba u doba korona virusa primljeno je više od 160 predstavki građana, a najveći broj pritužbi odnosio se na podizanje cena osnovnih životnih namirnica i medicinskih...

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.