Blog: Dragan Varagić, 13.Feb.2013, 09:59   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Šta znači to što ste u top 1(5, 10)% korisnika društvenih mreža?

Danas (12.02.2013.) po webu se jedni hvale, drugi žale na Linkedin poruke koje su stigle na temu kako su pojedini korisnici u top 1%, 5% i 10% najpregledanijih naloga na ovoj društvenoj mreži. Jedni to proglašavaju buzz kampanjom, a drugi spamom... I ja sam dobio ovu poruku od Linkedin-a... Bio sam ceo dan zauzet, bilo mi interesantno, i podelio sam info o tome na FB i TW. Naravno, veoma brzo sam saznao da je još osoba dobilo istu poruku, drugi su se uhvatili priče o spamu, itd. Ako ste aktivni na Webu i ako imate posećeni web sajt - vi ste u top 1% online korisnika! Već više od deset godina poznata je stvar da su veoma aktivni online korisnici veoma mali procenat svih ostalih korisnika, što u prevodu znači da čak i ako ste iz male Srbije i iz celog regiona, ali ako ste veoma aktivni online, prema različitim kriterijumima vi se nalazite u 1% svetske online populacije koja je slično aktivna kao i vi! Isto je bilo aktuelno i pre pojave društvenih mreža, kada se sve gedalo kroz web sajtove, i ako imate sajt sa posećenošću od preko 10.000 posetilaca na mesečnom nivou, opet ste među 1% najposećenijih web sajtova na celom svetu! Preko milijardu online korisnika i više milijardi web sajtova daju vam sigurne pozicije u ovoj "ego-trip" igri sa nazivom top x%. Primera za ove top varijante imate koliko hoćete, a najpoznatiji u poslednje vreme su rejtinzi kao što su Twitter Grader, Klout, PeerIndex, Kred... Kada vidite vaš rejting na ovakvim servisima, sigurno ste u top x% varijanti. U mom slučaju, znam više od decenije da su moje online aktivnosti u top 1%, ali u ovom Linkedin slučaju mi je info bio interesantan jer ne koristim intenzivno ovaj servis, ali vidim da svakodnevno imam od 3 do 5 upita za konekciju već nekoliko godina. Šta možete da uradite/iskoristite to što ste u top x% online korisnika? Ukratko - ništa naročito! Ono što radite na webu da biste eventualno imali koristi od njega svakako ćete raditi i dalje, i ovaj 1% vam neće naročito ni pomoći ni odmoći... Priča o društvenim mrežama je priča o sujeti (tzv. "ego-trip") i kada vam servisi kao Linkedin daju za pravo nešto što u osnovi nije laž, a lepo zvuči - da ste u top x% korisnika, hvaljenje o tome možda prepaste u baz (buzz), ali je svakako "kratkog daha"...    

Nastavak na Dragan Varagić...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Dragan Varagić. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Dragan Varagić. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.