Blog: Dragan Varagić, 23.Jun.2021, 15:32

Šta je konceptualna e-trgovina? – Primer ShopiNS.rs

Veoma je mali broj e-prodavnica koje se izdvajaju u odnosu na konkurenciju svojom autentičnošću (odgovor na pitanje zašto kupovati baš u vašoj e-prodavnici). Jedan od najozbiljnijih načina sistemskog izdvajanja e-prodavnice u odnosu na konkurenciju je kreiranje poslovnog modela konceptualne e-trgovine. Napomena: Svi linkovi u tekstu se nalaze posebno izlistani na kraju teksta.
Šta je poslovni model konceptualne e-trgovine? Jedna od definicija konceptualne e-trgovine jeste postavljanje marketinga u centar razmišljanja pri kreiranju svih segmenata e-trgovine (E-commerce Value Chain - Proučiti Guglov Playbook na temu marketinške perspektive kreiranja svih segmenata e-trgovine). Najkvalitetnije konceptualne e-trgovine u centru razmišljanja pri kreiranju onlajn prodavnice imaju - priču (storytelling - pričanje priča), koja je u tesnoj vezi sa željama i potrebama ciljne grupe kojoj se e-prodavnica obraća.
Najuspešnije konceptualne e-trgovine imaju veoma dobro usaglašenu priču o e-trgovini (E-commerce Brand Storytelling) sa odabirom proizvoda prema potrebama kupaca, uključujući i kvalitetno kreiranu e-prodavnicu koja ima za cilj da korisnik lako i brzo završi kupovinu (E-commerce User Experience).
Studija slučaja ShopiNS.rs - model konceptualne e-trgovine E-prodavnica ShopiNS.rs je pokrenuta u maju 2021. g. od strane Radija 021 sa ciljem "podrške radu Medijske kuće 021". Jedinstvenost e-prodavnice: Prva rečenica opisa e-prodavnice glasi - Mi smo ShopiNS – onlajn prodavnica koja će na autentičan način pokušati da pruži odgovor na pitanje „Šta je novosadski?“. Jedinstveni vizuelni identitet e-prodavnice: Na prvoj stranici e-prodavnice (kao i u ilustraciji na početku ovog teksta) odmah se vidi autentičnost prikaza karakteristika svih vrsta proizvoda - jedinstvene ilustracije koje pružaju odgovor na pitanje „Šta je novosadski?“. Jedinstvenost odabira proizvoda: "Kroz likove simpatičnog i originalnog dizajna, veselih boja, uz upečatljive poruke i na kvalitetnim materijalima kupci su u prilici da saznaju koje su to omiljene aktivnosti Novosađana, koja su to mesta bila i ostala popularna za okupljanje, a posebna pažnja je posvećena i nekim simbolima duha stanovnika Srpske Atine." Jedinstvenost predstavljanja proizvoda: Tekstualni opis proizvoda spaja priču o prodavnici sa pričom o proizvodu. Priča o proizvodu "Biram da điram" je opisana u kontekstu interesovanja ciljne grupe ovakvog proizvoda - biciklisti. Dodatno, modeli na slikama proizvoda nisu "fotošopirane" stok fotografije, već su to slike novinara koji su uslikani sa realnim proizvodima. Koncept ShopiNS.rs je u direktnoj vezi sa potrebama i željama glavne ciljne grupe medija koji je vlasnik e-prodavnice Glavna ciljna grupa medija 021.rs su osobe koje prate vesti iz Novog Sada (osobe koje vole Novi Sad), a proizvodi u e-prodavnici odgovaraju na pitanje „Šta je novosadski?“. Jedan od načina povećanja prihoda medija jeste kreiranje e-prodavnica, jer za uspešnu prodaju u e-prodavnici veoma je važno obezbediti konstantnu visoku posećenost, što mediji omogućuju. Većina medija koji kreiraju sopstvene e-prodavnice, ili naprave strateške dogovore sa postojećim e-prodavnicama, ima za glavni cilj prodaju različitih proizvoda koji se lako i brzo prodaju. Veoma mali broj medija se odlučuje za kreiranje e-prodavnica u odnosu na potrebe određene ciljne grupe. U slučaju ShopiNS.rs dodatno je važno da je kreiranje e-prodavnice stavljeno u kontekst podrške profesionalnom novinarstvu. Poznato je da obezbeđivanje podrške nekom projektu ima mnogo veće efekte kada se takva podrška stavi u kontekst prodaje konkretnih proizvoda (crowdfunding način investiranja u onlajn projekte), u poređenju sa donacijama. Detaljnije informacije o E-commerce Intro kursu
Kako se premošćava jaz između kvalitetne i uspešne e-trgovine? Kako je ShopiNS.rs mlada e-prodavnica sa malim brojem proizvoda, da bi ova konceptualna trgovina postala uspešna potrebno je da povećanje ponude proizvoda bude u direktnoj vezi sa konkretnim željama i potrebama kupaca. To se postiže kontinuiranim testiranjem prodajnih efekata različitih tipova i varijacija proizvoda, uz konstantnu komunikaciju sa kupcima. Linkovi u tekstu:
Zašto kupovati baš u vašoj e-prodavnici Google Playbook na temu marketinške perspektive kreiranja svih segmenata e-trgovine Storytelling - pričanje priča E-commerce Brand Storytelling E-commerce User Experience Stok fotografija Crowdfunding način investiranja Napomena: Povod za ovaj tekst je činjenica da kada sam prvi put došao do opisane e-prodavnice bio sam veoma pozitivno iznenađen nivoom detalja koji čine kvalitetnu konceptualnu e-prodavnicu, a takvih primera ima veoma malo kod nas.

Nastavak na Dragan Varagić...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Dragan Varagić. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Dragan Varagić. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.