Blog: Dragan Varagić, 07.Maj.2013, 16:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Da li će Adobe Creative Cloud uticati na budućnost prodaje kompjutera?

burberry outlet burberry sale burberry bag burberry factory burberry polo

ralph lauren polo
ralph lauren polo shirts
polo ralph lauren factory store
cheap polo ralph lauren
cheap ralph lauren polo

hermes belt
hermes h belt
hermes belt replica
replica hermes belt

hermes
hermes birkin
hermes birkin bag
hermes outlet

hermes belt
hermes h belt
hermes belt replica
replica hermes belt

ralph lauren polo
ralph lauren polo shirts
polo ralph lauren factory store
cheap polo ralph lauren
cheap ralph lauren polo

burberry outlet
burberry sale
burberry bag
burberry factory
burberry polo

Burberry outlet
Celine outlet
Louis Vuitton outlet
Michael Kors outlet
Murberry outlet

hermes
hermes birkin
hermes birkin bag
hermes outlet

hermes
hermes birkin
hermes birkin bag
hermes outlet

Jučerašnje saopštenje kompanije Adobe na temu prelaska naplate desktop softverskog paketa Creative Suite na Creative Cloud platformu odmah je sa sobom donelo pitanje - Šta ovaj hrabri potez kompanije Adobe donosi sa aspekta budućnosti prodaje desktop softverskih paketa? (Komentari - Mashable, Forbes, WSJ). Ovo je jedan od pokazatelja kako je Cloud tehnologija tzv. megatrend, odnosno koncept koji će mnogo toga promeniti u budućnosti (prodaje) softvera.
Šta se ovde uopšte desilo (za one sa "jeftinijim kartama")? Adobe-ova najava o prelasku na Cloud naplatu desktop verzija sofvera kao što su InDesign CC, Illustrator CC, Dreamweaver CC, Premiere Pro CC, After Effects CC, Muse CC i Photoshop – Adobe Photoshop CC i drugi, odnosno prelasku naplate tih softvera u "oblak" (uz podršku i dodatne usluge) - podrška za starije verzije softvera ostaje još određeno vreme, dovešće do toga da sve one osobe koje koriste piratske kopije nekog od Adobe-ovih softvera iz CS paketa više neće moći besplatno da nabavljaju nove verzije ovog softvera.
Da li ovakav potez kompanije Adobe predstavlja način potpunog suzbijanja piraterije? Da li će oni koji nemaju para da mesečno plaćaju korišćenje ovog softvera zauvek osuđeni da ne dobijaju novije verzije ove softverske kompanije? Da li će ovaj potez osokoliti Microsoft da krene u istom pravcu, i kako će se to odraziti na budućnost korišćenja novih verzija softvera? Da li ovakav potez uskoro može da kreira novi raskorak između bogatih i siromašnih (Digital Divide)?
Sva ova prethodna pitanja biće veoma aktuelna od momenta ako se Microsoft odluči da prati ovaj veoma primamljivi način da se poveća prihod od koiršćenja softvera, a ako se to desi, od tog momenta tržište PC kompjutera više nikada neće biti isto.
Ipak, ovo nisu devedesete kada je postojala dominacija kompanija kao što su Adobe i (eventualno) Microsoft! Postavlja se veoma ozbiljno pitanje svrhe prelaska na nove verzije pominjanih softvera za sve one koji ne koriste intenzivno specijalizovane alatke koje nudi Adobe. Oni koji su profesionalci u tim oblastima, mogli bi možda i da razmisle da počnu da plaćaju softvere koje do sada nisu plaćali, a donosili su im "'leba". Prethodne verzije Adobe alata sasvim lepo rade, a već puno godina nove verzije ne donose ništa toliko neophodno da baš morate preći na njih (isto važi i za Microsoft). I novi kompjuteri moći će lepo da rade sa ovim starim verzijama softvera. OpenSource softver je sve kvalitetniji i alternative svih verzijama pomenutih softvera postoje, ali za slučaj Adobe-a nisu baš toliko kvalitetne (uglavnom). Naravno, alternativa se uvek može koristiti. Apple sa svojim OSX-om i iOS-om nema baš toliko problema sa piraterijom, pa su korisnici ovih kompjutera ranije "naučili" da više plaćaju softver (uglavnom). Tu je i Android platforma, pa će se videti šta se sve interesantno može desiti na ovom tržištu ako i MS krene usvoj "pretplatnički klaud pohod". Ukratko, ovakva dešavanja predstavljaju kratkoroćno veoma dobro rešenje za "stare" softverske kompanije koje su dugoročno bile u silaznoj putanji sa aspekta prihoda, ali dugoročno posmatrano konkurencija sa inovativnim Freemium poslovnim modelima (korišćenje servisa/softvera je besplatno do određene granice koja nije "30 dana demo") može postati sve bliža postojećim softverskim gigantima. Ova dešavanja su sve aktuelnija u sektoru poslovnih aplikacija.
I ovaj događaj samo potvrđuje da će se još puno novih i uzbudljivih novih stvari dešavati do kraja ove dekade.
 
Napomena: Uz blage ispravke na početku teksta, u odnosu na sugestije čitalaca iz komentara tekst je ostao praktično isti, odnosno sa istom poentom...
 
 
 

Nastavak na Dragan Varagić...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Dragan Varagić. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Dragan Varagić. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.