Blog: Dragan Varagić, 06.Sep.2015, 14:08   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Blog preporuka MarioPilar.com: Case – Kreiranje prodajne veb stranice

U poslednje vreme sve je više pojedinaca koji pokušavaju da se potvrde na različite načine u oblasti e-marketinga i društvenih mreža u ovim krajevima. Ovom prilikom bih vam skrenuo pažnju na Maria Pilara koji je veoma jedinstven u svojim znanjima koje nudi na ovom tržištu - Mario Pilar je stručnjak za kreiranje i oblikovanje proizvoda za prodaju, uključujući i kreiranje prodajnih onlajn sadržaja. Znači, fokus aktivnosti mu je onlajn prodaja. Njegova podjednako važna karakteristika jeste da kreira i prodaje svoje proizvode koje prodaje isključivo putem interneta, vodeći računa o tome da prihodi od prodaje proizvoda budu dovoljni za kreiranje ozbiljne promotivne strategije - da se obezbedi dovoljno budžeta za plaćenu promociju, uglavnom preko Gugla i Fejsbuka. To je umetnost danas - kako u vremenu kada se dominantno kupuju jeftini proizvodi, osmisliti i plasirati proizvod koji ima dovoljnu maržu (prihod) da se iz njega finansira promocija. U nastavku ću na primeru stranice njegovog proizvoda Celuleks prikazati primer kako treba kreirati prodajnu veb stranicu proizvoda. Studija slučaja: Elementi prodajne veb stranice proizvoda Možda deluje čudno, ali često se dešava kod prodaje proizvoda i usluga da se ne vodi računa o tome da preko 90% posetilaca jedne stranice sajta ne ide dalje od tzv. "prvog vidljivog ekrana", odnosno korisnici ne skroluju stranicu na niže ako ne shvate odmah šta se na toj stranici prodaje (da li je to za njih). Veoma je važno da u "prvom vidljivom ekranu" odmah da date mogućnost korisnicima da saznaju šta je to što se prodaje i zašto bi oni to kupili - IMT: "Ima l' mene tu!". Na primeru predstavljanja pomenutog proizvoda koristi se veoma važna mogućnost upotrebe videa - ljudi vole tzv. "televizičnu" formu iz koje saznaju šta je proizvod. Sa druge strane, ukratko su izvučene sve najvažnije karakteristike proizvoda - uključujući ono što ga razlikuje od ostalih sličnih proizvoda. Sa treće strane, dugme za naručivanje je "pri ruci", znači ne mora da se ide niže na stranicu dabi se došlo do naručivanja. Dugme za naručivanje u "prvom vidljivom ekranu" služi najčešće za one korisnike koji su se već odlučili za proizvod (prethodno su videli proizvod i doneli su odluku o kupovini), i zato je veoma važno da ono se vidi pri učitavanju veb stranice proizvoda. Nakon uvodnog ekrana ide kratak opis proizvoda, uključujući i njegove osnovne karakteristike za one osobe koje eventualno poznaju kako da prepoznaju kvalitetne komponente proizvoda. Ako potencijalni korisnici ne poznaju kako deluju ovakvi proizvodi, u narednom delu stranice je objašnjeno kako proizvod deluje. Nakon kratkog opisa proizvoda, odmah je dodat tzv. društveni dokaz (social proof) - tj. izjave postojećih korisnika sa imenom i slikama. Veoma je važno da su ovo realne osobe, odnosno realni korisnici proizvoda sa svojim realnim mišljenjima o proizvodu. Ako je moguće, u odnosu na sam tip proizvoda, veoma je poželjno objasniti njegovo korišćenje i efekte (delovanje) kroz faze, da korisnici znaju šta tačno da očekuju. Na ovaj način prodavci između ostalog pokazuju i koliko poznaju proizvod, tj. da nisu samo uzeli da ga prodaju, a da ne znaju šta je proizvod. Imao sam prilike da vidim nekoliko žena kako gledaju ovu stranicu, i ove faze su im se najviše dopale na stranici. Ili su slike približile problem koji imaju, ili im je laknulo jer nemaju toliko problema... U vreme interneta potencijalni kupci se dominantno opredeljuju za proizvode na osnovu mišljenja i preporuka drugih korisnika. U ovom slučaju, pored klasičnog predstavljanja mišljenja osoba sa njihovom slikom i imenom (ranije na veb stranici), na ovoj stranici su dodatno objavljena mišljenja Fejsbuk korisnika sa linkovima do njihovih stranica, gde potencijalni kupci samostalno mogu da provere da li je tačno ono što su korisnici ostavili kao komentar. Kako postoji puno prevaranata i onih koji za svoje proizvode tvrde svašta, samo ne ono što realno omogućuje proizvod, ovakva strategija samostalne provere od strane potencijalnog kupca - značajno povećava rezultate prodaje. Zaključak: Kada neko kvalitetno radi (prodaju), rezultati se vide "iz aviona" Nadam se da sam uspeo na dovoljno dobar način da prikažem na primeru zašto je korisno da krenete sa praćenjem bloga Maria Pilara. Dodatno, Mario je osmislio onlajn edukaciju iz oblasti kreiranja prodajnih sadržaja, koju između ostalog koristi za edukaciju svojih zaposlenih. Mislim da bi vam ovakva obuka mogla koristiti. Voleo bih da u komentarima ostavite vaša mišljenja o ovakvom načinu predstavljanja proizvoda... Napomena: U ovom tekstu se nalaze linkovi do dva partnerska programa - program zarade od prodaje predstavljenog proizvoda, kao i program zarade od predstavljene edukacije. Ako ste zainteresovani za predstavljene proizvode i/ili usluge, kliknete na date linkove i kupite neki od proizvoda ili usluga, vlasnik ovog bloga zarađuje određeni procenat od prodaje. U pitanju je oblast Affiliate Marketing.

Nastavak na Dragan Varagić...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Dragan Varagić. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Dragan Varagić. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.