„Žute trake” pod kamerama

Izvor: Politika, 05.Jan.2010, 01:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

„Žute trake” pod kamerama

Bulevar despota Stefana, Bulevar vojvode Mišića, Bulevar Mihaila Pupina i Brankov most prve saobraćajnice, u kojima će uz pomoć video-nadzora biti kontrolisan prostor za vozila koja imaju prioritet

Četiri prestoničke saobraćajnice, u kojima se nalaze „žute trake” već su pod nadzorom kamera, a u toku prvih meseci 2010. godine očekuje se da će ovi uređaji biti postavljeni i u preostalih 25 ulica, čiji su delovi namenjeni isključivo za kretanje vozila Hitne >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << pomoći, policije, javnog prevoza i taksija. Pod „okom” objektiva od Nove godine su Bulevar despota Stefana, Bulevar vojvode Mišića, Bulevar Mihajla Pupina i Brankov most.

Dragan Bogosavac, načelnik Uprave saobraćajne policije Beograda istakao je da je od 20. novembra, kada je pokrenuta akcija pooštrene kontrole „žutih traka”, do danas, protiv nesavesnih vozača koji nisu poštovali zabranu ulaska u ovaj prostor podneto nekoliko hiljada prijava.

– Posao saobraćajne policije ubuduće će biti znatno olakšan, jer sa raspoloživim potencijalima nismo mogli da „pokrijemo” sve kritične ulice. Kamere će nam pomoći, jer će sada naš Komandno-operativni centar obrađivati podatke o vozilima u prekršaju i odmah slati mandatne kazne na kućne adrese vlasnika. Ukoliko u predviđenom roku novac ne bude uplaćen, ceo predmet će zajedno sa video zapisom biti prosleđen sudiji za prekršaje – objasnio je Bogosavac, podsetivši da kazna za ovakav prekršaj iznosi pet hiljada dinara.

Živorad Anđelković, pomoćnik gradonačelnika, ponovio je da će ukoliko nedozvoljena vožnja u „žutim trakama” bude sprečena, to proizvesti efekat kao da je gradski prevoz pojačan sa 300 novih autobusa. Predstavnik Skupštine grada naveo je da je za prvi deo ovog projekta iz budžeta prestonice izdvojeno četiri miliona dinara.

– Sve kamere koje se ovih dana postavljaju opremljene su posebnim uređajima za kontrolu brzine kretanja i eventualni prolazak kroz crveno svetlo. Novi Zakon o bezbednosti saobraćaja omogućio je policiji snimanje i identifikaciju vozila na osnovu video-zapisa – kazao je Dragoljub Đakonović, gradski sekretar za saobraćaj.

U nekim od 29 deonica vožnja u „žutim trakama” zabranjena je u toku celog dana, dok za druge ovo pravilo važi samo u „špicevima” od 7 do 9 i od 14 do 18 časova. Kada je akcija pooštrenog nadzora pokrenuta organizatori su istakli i podatak da se u vozilima javnog prevoza nedeljno povredi od deset do dvadeset sugrađana, jer su vozači autobusa primorani da naglo koče i manevrišu, zbog nepropisnog zaustavljanja i kretanja „uljeza” u ovom prostoru.

Protočnost saobraćajnica, kako je tada rečeno, utiče i na širenje novog gripa, jer što se putnici kraće zadržavaju u zatvorenim kabinama manje su i šanse da se neko od njih zarazi. Kršenje propisa o „žutim trakama” je neprocenjiva šteta i s obzirom na podatak da u jednom zglobnom autobusu može da se nađe i do 200 putnika, što u proseku zamenjuje 70 do 130 automobila. Najrigoroznija policijska kontrola sprovodi se upravo u vreme najvećih gužvi – od sedam do devet časova ujutro i od 17 do 19 sati.

N. Belić

[objavljeno: 05/01/2010]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.