Zaplovila „Podgorina”

Izvor: Politika, 23.Avg.2008, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Zaplovila „Podgorina”

Posle gotovo šest godina, samohodni teretnjak „Podgorina” preduzeća za vodne puteve „Ivan Milutinović” PIM ponovo prevozi pesak, šljunak i tucanik, a u remont koji je trajao više od godinu dana uloženo je 7.183.083 dinara. Pre nego što su je juče na deponiji „Makiš” svečano pustili u rad, zaposleni u preduzeću „Ivan Milutinović” isprobali su samohotku, koja je za 20 dana prevezla oko 27.000 tona materijala i time dokazala da je posao oko >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << njenog remonta odlično obavljen.

Dok nije bio u funkciji, sa ovog plovnog objekta skinuto je mnogo delova, sve električne instalacije, a ono što je ostalo bilo je jako zapušteno, pa su u PIM-ovom brodoservisu radnici imali pune ruke posla. Budući da je „Podgorina” izgrađena 1969. godine bilo je teško naći neophodne delove, pa su mnogi morali da budu napravljeni, jer se više ne proizvode.

– Desetak majstora radilo je svakodnevno i sve smo sami uradili, osim hidraulike za koju smo imali spoljnog saradnika.Ovako remontovanoj samohotki, osim redovnog održavanja, neće biti potrebne veće intervencije naredne četiri godine. Kada nije bila u upotrebnom stanju vredela je samo milion dinara, da bi sada posle remonta njena vrednost dostigla čak 20 miliona dinara – kaže Jezdimir Adamov, tehnički rukovodilac za mehanizaciju u PIM-u.

Samohotka kojom se prevozi više od 1.500 tona tereta bila je u sastavu karavana „Zeta – Mačva” i sada je osposobljena da ponovo može da radi u ovom sistemu.

– To je sistem u kojem na jednoj lokaciji imamo bager koji bageruje, na drugoj, koja je možda nekoliko kilometara dalje, drugi bager koji izbacuje materijal, a tri barže, jedna na utovaru, druga na istovaru i treća koja plovi između njih prenoseći materijal–objašnjava Miodrag Popović, v.d. direktora preduzeća „Ivan Milutinović” PIM.

On kaže da je od tri barže koliko je preduzeće nekada imalo, jedna prodata, a u toku je remont„Pocerine”, na kojoj je za sada sređen trup i motor.

– Remontovanu samohotku koristićemo i na dužim relacijama, na primer za prevoz materijala od Golupca ili Gradišta, pa smo morali da je prepravljamo. Tako „Podgorina” sada ima prostorije gde posada može da spava i obeduje, a ugrađena je i savremenija oprema– kaže Milutinović.

Ovo je, za sada, najveća barža koju ovo preduzeće poseduje, a pri prevozu tereta postiže se duplo veća ušteda nego sa dosadašnjim baržama koje imaju nosivost 750 tona, a takođe upošljavaju tri člana posade.

J. Beoković

[objavljeno: 23/08/2008.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.