Za „Beovoz” sto miliona evra

Izvor: Politika, 03.Mar.2009, 01:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Za „Beovoz” sto miliona evra

Neophodno još 18 do 20 kompozicija da bi interval saobraćanja bio između osam i deset minuta

Do kraja 2011. godine „Beovoz” bi trebalo da postane sastavni deo javnog gradskog prevoza. Dogovorom koji je na pomolu predstavnici grada i „Železnica Srbije” zajednički će brinuti o uključivanju „Beovoza” u Integrisani tarifni sistem, najavio je juče Žarko Mihailović, savetnik generalnog direktora ovog javnog preduzeća.

Prema njegovim >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << rečima, neophodno je nabaviti još 18 do 20 kompozicija vozova kako bi interval saobraćanja bio između osam i deset minuta, kao što je slučaj u gradskom prevozu.

– Za nove vagone i lokomotive grad i „Železnice Srbije” će izdvojiti oko 100.000.000 evra. Veći deo novca biće obezbeđen preko kredita. Međutim, da bi vozovi dostigli projektovanu brzinu, za obnovu dotrajalih gradskih pruga potrebno je još 60.000.000 evra – istakao je Mihailović koji je juče, zajedno sa predstavnicima opštine Voždovac, obišao železničku stanicu u Ripnju koja će potpuno novo ruho dobiti već u maju.

Na inicijativu meštana ovog podavalskog naselja, uskoro će biti renovirana i dva pružna prelaza.

– Osim stanice u koju je uloženo 11.000.000 dinara, do kraja ove godine biće propisno obeleženi i pružni prelazi „Lipe” i „Ripanj” na kojima je u saobraćajnim nesrećama stradao veliki broj ljudi. Cilj je da kada „Beovoz” postane redovniji sugrađani ovog naselja za dvadesetak minuta stignu do centra grada – rekao je Goran Lukačević, predsednik opštine Voždovac.

Kroz železničku stanicu u Ripnju svakodnevno protutnji oko deset vozova, ali su samo tri linije „Beovoza”. To, prema rečima Miloja Radoševića, šefa stanice, nije dovoljno jer su potrebe meštana mnogo veće.

– Od kada je ukinuta linija Mladenovac–Pančevo, gužve su česte. Veliki broj dece „Beovozom” ide u školu i zato je neophodno uvesti još makar jedan termin. Najbolje bi bilo oko 16 časova kada se mnogi iz grada vraćaju sa posla – rekao je Radošević sa kojim je saglasna i meštanka Ripnja Svetlana Radovanović.

Kako ističe, na „Beovoz” ne može da se osloni.

– Samo tri puta dnevno imam priliku da odem do grada i to u terminima koji nikome ne odgovaraju. Bar da mogu autobus da iskoristim ali i tu je situacija tužna. Samo jedna linija GSP-a postoji u ovako velikom selu. Nadam se da će situacija biti mnogo bolja posle renoviranja železničke stanice i da će žitelji Ripnja brže stizati do ostalih delova grada – zaključila je Svetlana.

-----------------------------------------------------------

Hoće više vozova, a ne plaćaju

Osim problema sa neredovnim i nedovoljnim brojem polazaka „Beovoza”, radnici železničke stanice u Ripnju muku muče i sa švercerima. U toku jučerašnjeg dana, prema rečima Miloja Radoševića, šefa stanice, samo osmoro putnika je kupilo kartu.

Kako je istakao, mnogi koriste povlastice i propusnice, ali u proseku, čak 50 odsto ljudi svakoga dana ne kupi kartu za prevoz.

J. C.

[objavljeno: 03/03/2009]

Nastavak na Politika...






Povezane vesti

Beovozom brže do prigradskih naselja

Izvor: Danas, 03.Mar.2009

Grad Beograd i Železnice Srbije obezbediće potrebna sredstva kako bi Beovoz postao pouzdan vid prevoza putnika, naročito između prigradskih naselja i centra grada. Kako je prilikom jučerašnje posete Ripnju i tamošnjoj železničkoj stanici, koja je u fazi rekonstrukcije, rekao Žarko Mihailović,...

Nastavak na Danas...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.