Izvor: Blic, 05.Sep.2017, 15:35 (ažurirano 02.Apr.2020.)
U POGREŠNO VREME, NA POGREŠNOM MESTU U ovim ulicama nikad nema gužvi, dok ne nastane KOLAPS
To nisu saobraćajnice rezervisne za jutarnji špic, tu nema radova na putu, radara ili uskih grla, no ako se u ovim beogradskim ulicama nađete u pogrešno vreme, možete slobodno da ugasite auto i odete na kafu – debelo ćete se načekati da zastoji prođu.
Od radova na putevima daleko veći izazivač gužvi jeste nepropisno zaustavljanje automobila nasred ulice, kažu taksisti.
Tako Beogradskom možete da prođete i 100 puta dnevno bez ikakvih problema, ali nađete >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << li su u njoj u vreme ručka ili večere, uletećete u centar kolapsa.
- U Beogradskoj se nalazi veliki broj prodavnica brze hrane ispred kojih nesavesni vozači parkiraju kola "samo na minut" i "dok pokupe klopu". Auto ostave nasred ulice i jedan po jedan blokiraju celu saobraćajnu traku. U drugu traku onda mora da se ulije sav saobraćaj i plus tramvaji – kaže Milan Bojić iz Beogradskog taksija.
Dva-tri minuta za pljeskavicu pretvori se u nekad i polučasovni saobraćajni metež. Formira se kolona, nanižu tramvaji, stigne talas sa Slavije i Bulevara i eto haosa u kome niste ni slutili da ćete se naći.
- U Bulevaru kralja Aleksandra slična situacija – gde god vidiš zgodno mesto, ti parkiraj auto. Oko Đeram pijace i Liona gužve se pre svega stvaraju zbog vozača koji nepropisno zaustavljaju svoja kola – dodaje Bojić.
"Besplatno" parkiranje u centru grada skupo košta sve one koji su hteli da gužve u prometnim saobraćajnicama zaobiđu prolaskom kroz okolne ulice.
- U svim malim nezoniranim ulicama u centru grada ujutru se odvija svojevrstan špic. Na primer u Stevana Musića, Stanoja Stanojevića ili Braće Grim, koje su u blizini Cvijićeve, oko 8.30-8.45, kada stanovnici svojim kolima odu na posao, kreće navala onih koji tu ne žive, a rade u blizini. Oni do grada dođu kolima, parkiraju po trotoarima i zelenim površinama, kako ne bi plaćali parking, a onda se do posla prošetaju. Ako se radnim danima pre devet sati nađete u nekoj nezoniranoj ulici, ko zna kada ćete se izvući iz nje – opisuje Bojić.
Iznenadne gužve nisu uvek krivica vozača – u nekim ulicama kolone se stvaraju jer se zbog prepreka na putu. Bukvalnih.
- Dunavska ulica je veoma važan tranzit za teška vozila koja njome stižu od autoputa do Luke Beograd. Sa kamionima, šleperima i putničkim vozilima problema nema, sve dok se na obližnjoj pruzi ne spusti rampa. Ogromne prikolice se naređaju jedna iza druge, a kada se put oslobodi, na sigurnoj razdaljini i malom brzinom pokreću svoje masivne konstrukcije. Nađete li se u pogrešno vreme među njima, upašćete u gužvu kojoj ne možete videti kraj – objašnjava ovaj poznavalac gradskog saobraćaja.