Izvor: Glas javnosti, 21.Jun.2008, 08:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Trajekt umesto mosta

U Gradskom sekretarijatu za saobraćaj juče je predstavljena Studija izvodljivosti uspostavljanja trajektne linije Zemun - Borča. Cilj studije, koju je uradio Saobraćajni fakultet iz Beograda, bila je analiza izvodljivosti, generalne opravdanosti i mogućnosti uspostavljanja trajektnog prevoza preko Dunava za prevoz teretnih i putničkih automobila i autobusa na liniji Zemun - Borča.

Kao rezultat pregleda rečnih obala, snimanja rečnog korita i analize pristupne saobraćajne infrastrukture >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << predložene su najpogodnije lokacije budućih pristaništa. Na području Zemuna reč je o lokaciji "Goveđi brod" (šljunkara "DIA"). U blizini ovog mesta, Generalnim urbanističkim planom predviđen je budući most. Sa leve strane Dunava, na području Borče predviđena je lokacija šljunkare "Bami".

Trajekti bi se kretali po fiksnoj trasi s unapred određenim redom plovidbe. Obim prevozne usluge bi se određivao prema potrebama i brojnosti budućih korisnika. Prema studiji, vreme potrebno za nizvodnu plovidbu je oko 20 minuta, a za uzvodnu 25 minuta, dok bi se udaljenost smanjila sa 25 na 7 kilometara. Takođe, u zavisnosti od predloženih varijanti plovila, kapacitet trajektne linije mogao bi da se kreće od 1.500 do 3.700 vozila po smeru dnevno.

Prema rečima Zorana Pešovića, sekretara za saobraćaj, zadatak studije bio je da razmotri potencijalne lokacije pristaništa na obalama Dunava, analizira postojeću pristupnu saobraćajnu infrastrukturu, ispita raspoloživa rečna plovila (trajekte). NJen zadatak je bio i da pregleda neophodnu dokumentaciju za uspostavljanje prevoza, zakonske uslove, nadležnosti, ograničenja, kao i predlog organizacije rada, kapaciteta trajektne linije i idejna rešenja pristaništa.

Uspostavljanjem trajektne linije u zoni buduće lokacije mosta, građani bi imali višestruku korist. Dobili bi alternativni pravac za tranzitni saobraćaj i efikasnu vezu banatske i sremske strane. Bilo bi to kraće putovanje i vremenski i prostorno ušteda u potrošnji goriva više od tri puta. Istovremeno bi se smanjile gužve na Gazeli, Pančevačkom mostu i centralnoj zoni grada.

а колико би то коштало кориснике, каква би била безбедност таквих објеката, ако знамо да би се за пловидбу користила међународна река и да су расположива пловила веч одавно спремна за расход.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.