Taksi red na aerodromu

Izvor: Politika, 13.Jul.2009, 00:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Taksi red na aerodromu

Uskoro konkurs za tri pravna lica ili preduzetnika koji će prevoziti putnike od „vazdušne luke” do centra grada

Neodgovorni i bahati vozači koji povlače putnike za rukav i naplaćuju vožnju u evrima više neće kaljati ugled ni profesije ni prestonice. Grad će u saradnji sa Aerodromom „Nikola Tesla” raspisati konkurs na kome će biti odlučeno koja će tri pravna lica ili preduzetnika voditi računa o taksi prevozu ljudi iz „vazdušne luke”. >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika <<

Dejan Mali, član Gradskog veća zadužen za saobraćaj, očekuje da će brzo biti uveden red na dolazni aerodromski terminal. Ubuduće, o ponašanju taksista vodiće računa pravna lica koja dobiju na konkursu. Oni će biti obavezni da za vozače, koji će raditi pod njihovim okriljem, uplate bankarsku garanciju, najverovatnije 5.000 dinara.

– Svako udruženje moraće da prijavi najmanje 150 taksista, a novac će biti deponovan u banci. Šoferi će morati da voze automobile luks klase. Ukoliko dobijemo pritužbu putnika da mu je vožnja naplaćena u stranoj valuti ili po višoj ceni, na osnovu fiskalnog računa utvrdićemo šta je istina. Ako je u pravu, onda ćemo sa bankarskog računa skinuti određenu sumu novca koju će morati da nadoknadi udruženje čiji je taksista član – kaže Dejan Mali.

Preduzetnici koji dobiju posao moraće da voze po istoj ceni. To znači da će i eventualni popust na vožnju morati da bude identičan. Mali tvrdi da će se na taj način izbeći da putnici računaju kod kog udruženja je isplativije da koriste usluge.

– Vodiće se računa da taksi vozila budu parkirana na dolaznom terminalu u vreme kada sleću avioni. Neće se dešavati da putnici moraju da čekaju taksiste – rekao je Mali i dodao da najveći broj šofera zadovoljno trlja ruke kada sleti avion iz Tivta, a najmanje putnika imaju kada stigne iz Beča.

Taksisti će biti obrijani i uredno obučeni. Neće moći da voze u papučama ili šorcu, izdavaće fiskalne račune i u njihovim vozilima moraće da se nalazi GPS sistem. Da bi se lakše dogovorili sa putnicima, moraće da znaju da se sporazumevaju na bar jednom stranom jeziku.

Teodor Gaćeša, vlasnik „Pink taksija”, očekuje da će nelegalni vozači biti uklonjeni najkasnije do početka avgusta.

– Nadležni u gradu i na aerodromu znaju koja udruženja prave probleme i očekujem da im bude onemogućeno da učestvuju na tenderu. Posao na dolaznom terminalu trebalo bi da dobiju asocijacije koje profesionalno i korektno rade – ističe Gaćeša.

Na rad nesavesnih taksista prošle godine je bilo više od hiljadu pritužbi Sekretarijatu za inspekcijske poslove. Žalbe građana se najčešće odnose na nepoštovanje cenovnika. Bahati vozači nisu snosili posledice, jer prekršajne prijave sleduju samo ako ih uoče i napišu – inspektori.

Prvi čovek „Beotaksija” Milivoje Armuš kaže da je teško dobiti pravdu na sudu i ako ima neoborivih dokaza o zloupotrebama.

– Sudije traže iskaze svedoka i taksiste, oznake vozila i broj table. Proces se često svede na reč putnika protiv reči šofera. Problem je što se u gotovo u 90 odsto slučajeva oštećeni građanin i ne pojavi pred sudom. Ljudi ne žele da dolaze na ročište zbog sume od nekoliko stotina dinara – objašnjava Armuš.

D. Spalović

------------------------------------------

Red kod železničke stanice

Kada se završi akcija uvođenja reda na aerodromu, u gradu planiraju da se sličan scenario primeni i na taksi stajalištu kod železničke stanice. Nadležni u gradu kažnjavaju taksiste koji koriste neznanje stanovnika iz drugih delova Srbije i vožnju do Kliničkog centra naplaćuju 30 evra.

[objavljeno: 13/07/2009]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.